Ο COVID-19 έφερε τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση στην αγορά smartphones

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

04 Μαΐου 2020

Στη μέγγενη της πανδημίας του νέου κορωνοϊού βρέθηκε, τους τρείς πρώτους μήνες του 2020, η παγκόσμια αγορά smartphones, η οποία κατέγραψε τη μεγαλύτερη - σε επίπεδο τριμήνου - ετήσια πτώση της. Το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών υποχώρησαν κατά 11,7% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και διαμορφώθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο σε 275,8 εκατ. συσκευές.

Οι πωλήσεις smartphones στην παγκόσμια αγορά υποχώρησαν κατά 11,7% το 1ο τρίμηνο του 2020“Παρ’ όλο που το 1ο τρίμηνο σημειώνεται συνήθως μια διαδοχική (από τρίμηνο σε τρίμηνο) μείωση των πωλήσεων, με τη μέση διαδοχική πτώση τα τελευταία τρία χρόνια να κυμαίνεται μεταξύ -15% και -20%, αυτή είναι η μεγαλύτερη ετήσια υποχώρηση στην αγορά, που έγινε ποτέ”, σημειώνουν οι αναλυτές της IDC, σχολιάζοντας τα προκαταρκτικά στοιχεία του “Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker”.

Από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων σε επίπεδο τριμήνου είδε η Κίνα, όπου καταγράφηκε πτώση κατά 20,3% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Δεδομένου ότι η Κίνα αντιπροσωπεύει σχεδόν το ένα τέταρτο των διεθνών πωλήσεων smartphones, η κακή επίδοσή της, είχε τεράστιο αντίκτυπο στη συνολική αγορά. Άλλες περιοχές, που συνέβαλαν στη δραστική παγκόσμια πτώση των πωλήσεων smartphones, ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Δυτική Ευρώπη, όπου τα ποσοστά της μείωσης ήταν της τάξης του 16,1% και 18,3% αντίστοιχα.

“Αυτό που ξεκίνησε, κυρίως, ως πρόβλημα σε επίπεδο προσφοράς, που αρχικά περιοριζόταν στην Κίνα, έχει εξελιχθεί σε μια παγκόσμια οικονομική κρίση με τον αντίκτυπο από πλευράς ζήτησης να είναι κάτι παραπάνω από εμφανής”, προσθέτουν οι αναλυτές. 

Ο ρόλος της Κίνας
Η παγκόσμια εξάρτηση της αγοράς smartphones από την Κίνα και τις κινεζικές αλυσίδες εφοδιασμού προκάλεσε σημαντικά ζητήματα στον κλάδο κατά το 1ο τρίμηνο του 2020. “Τη χρονική στιγμή, που η εφοδιαστική αλυσίδα στην Κίνα άρχισε να ανακάμπτει στο τέλος του τριμήνου, οι μεγάλες οικονομίες σε όλο τον κόσμο μπήκαν σε καθεστώς lockdown, γεγονός που προκάλεσε πτώση της ζήτησης από πλευράς καταναλωτών. Η μείωση της ζήτησης, σε συνδυασμό με το κλείσιμο των καταστημάτων λιανικής σε ολόκληρο τον κόσμο, επηρέασε έντονα όλες τις αγορές καταναλωτικών συσκευών, συμπεριλαμβανομένων των κινητών τηλεφώνων. Οι πολίτες γίνονται όλο και πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους”, αναφέρουν οι αναλυτές. 

Κορυφαίοι κατασκευαστές
Την πρώτη θέση της λίστας των κατασκευαστών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2020, κατέκτησε η Samsung. Η εταιρεία συγκέντρωσε μερίδιο 21,1% της παγκόσμιας αγοράς, με πωλήσεις 58,3 εκατ. smartphones, μειωμένες, ωστόσο, κατά 18,9% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Η Huawei, από την πλευρά της, κατέλαβε τη δεύτερη θέση με μερίδιο 17,8% στην παγκόσμια αγορά smartphones, παρά τη μείωση των αποστολών κατά 17,1% σε ετήσια βάση. Η Apple διέθεσε στη διεθνή αγορά 36,7 εκατ. iPhones, αριθμός μειωμένος μόλις κατά 0,4% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2019, με την εταιρεία να συγκεντρώνει μερίδιο 13,3%, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση της αγοράς.

Στο μεταξύ, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi ξεπέρασε το 10% για πρώτη φορά, με την εταιρεία να πετυχαίνει αύξηση πωλήσεων κατά 6,1%, κατακτώντας την τέταρτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smartphones. Τέλος, η κινεζική Vivo επέστρεψε το 1ο τρίμηνο του 2020 στο “Top 5” της διεθνούς αγοράς, με μερίδιο αγοράς 9% και αύξηση των πωλήσεων κατά 7%.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ