Έρευνες - Μελέτες

Εκτοξεύθηκαν κατά 301% οι online αγορές από σουπερμάρκετ στην Ελλάδα τον Μάρτιο

online-shopping-grocery

Τον ρυθμό ανάπτυξης, που αναμενόταν να επιτύχει την προσεχή πενταετία, κατάφερε να εμφανίσει το κανάλι του online σουπερμάρκετ τον Μάρτιο στην Ελλάδα. Οι ηλεκτρονικές αγορές από σουπερμάρκετ στη χώρα μας αυξήθηκαν τον περασμένο μήνα κατά το εντυπωσιακό ποσοστό του 307%.

Το κανάλι του online σουπερμάρκετ κατάφερε να φτάσει τον Μάρτιο τον ρυθμό ανάπτυξης που αναμενόταν να επιτύχει την προσεχή πενταετίαΤο #menoumespiti και τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων των πολιτών, λόγω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, προσέδωσαν στο online κανάλι αγορών από τα σουπερμάρκετ μια μοναδική δυναμική. Ειδικά τη 12η εβδομάδα του 2020 (16-22 Μαρτίου), οι ηλεκτρονικές αγορές κατέγραψαν ρεκόρ με αύξηση 501% σε σχέση με την ίδια εβδομάδα το 2019. Την ίδια εβδομάδα το ποσοστό των online αγορών σε σχέση με τον συνολικό τζίρο του κλάδου λιανεμπορίου αυξήθηκε 4,5 φορές σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα του έτους (από 0,4% σε 1,8%), γεγονός που σηματοδοτεί την ταχύτητα με την οποία οι Έλληνες υιοθετούν το ψηφιακό κανάλι για τις παραγγελίες τους.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις περιέχονται στο τριμηνιαίο report της Convert Group για τα ελληνικά οnline σουπερμάρκετ, που περιλαμβάνει δεδομένα, τα οποία προέρχονται από την πλατφόρμα eRetail Audit. Σύμφωνα με τo report, η επισκεψιμότητα στα sites των οκτώ μεγαλύτερων online σουπερμάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Bazaar, Σκλαβενίτης, e-fresh.gr, Κρητικός, Μασούτης, MyMarket, Θανόπουλος) ξεπέρασε τον Μάρτιο τα 4 εκατ. επισκέψεις. Αν συνυπολογιστούν και οι προσβάσεις στις mobile εφαρμογές των παραπάνω, αλλά και το νέο κανάλι του Σκλαβενίτη μέσω e-food.gr, ο αριθμός των επισκέψεων αυξάνεται ακόμα περισσότερο. Ταυτόχρονα, οι αναζητήσεις των Ελλήνων για τον όρο "online supermarket" στη μηχανή αναζήτησης Google 10πλασιάστηκαν μέσα στον Μάρτιο. 

Εβδομαδιαία Μεταβολή Online Αγορών (€) και Παραγγελιών στα Online Super Markets

Εβδομαδιαία Μεταβολή Διείσδυσης Online Τζίρου (€) στο συνολικό Τζίρο του Κλάδου Λιανεμπορίου 

Μηνιαία Μεταβολή Επισκεψιμότητας στα Sites των 8 Μεγαλύτερων Online Super Markets 

Ηλεκτρονικό καλάθι
Όσον αφορά το τί αγόρασαν online οι Έλληνες από τα σουπερμάρκετ, συνολικά το 1ο τρίμηνο του 2020, το ηλεκτρονικό καλάθι του νοικοκυριού περιέχει σε αξία (€) κατά 30% φρέσκα τρόφιμα (λαχανικά, φρούτα, γαλακτοκομικά, φρέσκο κρέας & ψάρι). Η αναλογία τροφίμων (περιλαμβάνει και τα ποτά) είναι 69% στο σύνολο των αγορών.

Στο μεταξύ, η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού για το 1ο τρίμηνο του 2020, εκτοξεύτηκε στα €101 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ), από €88 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) που ήταν το 2019, πράγμα λογικό, αφού έχει αυξηθεί κατά πολύ η ενασχόληση με τη μαγειρική στο σπίτι.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, στην αύξηση της μέσης αξίας της online παραγγελίας έχει συνεισφέρει, μεταξύ άλλων, και η αύξηση των αγορών σε προϊόντα καθαρισμού, που αναπτύχθηκε 169% στο 1ο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Ειδικά δε το διάστημα, που εφαρμόστηκε το μέτρο της καραντίνας (24/2 - 31/3 2020), η αξία των αγορών (€) της συγκεκριμένης κατηγορίας εκτοξεύτηκε στο 1.404% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2019.

Όπως σημειώνει η εταιρεία, οι παραγγελίες στα online σουπερμάρκετ, που δεν ολοκληρώθηκαν λόγω έλλειψης σε διαθέσιμα "παράθυρα παράδοσης", ανήλθαν σε δεκάδες χιλιάδες τον Μάρτιο. Συνεπώς, η ανάπτυξη του καναλιού θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερη, αν τα online σουπερμάρκετ είχαν τις υποδομές να υποστηρίξουν και αυτές τις παραγγελίες. 

Βαρύτητα Βασικών Κατηγοριών στο Ηλεκτρονικό "Καλάθι του Νοικοκυριού" 

Μεταβολή Online Αγορών (€) σε Βασικές Κατηγορίας κατά την Περίοδο της Καραντίνας