2 στις 3 ελληνικές εταιρείες επενδύουν στην τεχνολογία ως απάντηση στην κρίση

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

22 Απριλίου 2020

Βαριά σκιά στις ελληνικές επιχειρήσεις ρίχνει, ήδη, η πανδημία του νέου κορωνοϊού, επηρεάζοντας κρίσιμους δείκτες, όπως οι πωλήσεις, η κερδοφορία, αλλά και το ηθικό των εργαζομένων. Πάντως, ενώ η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών δηλώνει πως έχει ήδη επηρεαστεί από την εξάπλωση του κορωνοϊού, μόλις το 33% των προγραμματίζει αναστολή των προγραμματισμένων επενδύσεων.

Το 65% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα έχει διαπιστώσει αύξηση στη χρήση της Τεχνολογίας στη διάρκεια της πανδημίαςΟ τομέας της Τεχνολογίας δείχνει να αποτελεί ένα επενδυτικό “όπλο” - και - των ελληνικών εταιρειών στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πρωτοφανούς κρίσης, που προκαλεί η πανδημία. Μάλιστα, τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων απαντούν δρομολογούν νέες επενδύσεις, κυρίως στον τομέα της Τεχνολογίας, ως απάντηση στις έκτακτες συνθήκες που δημιουργεί ο COVID-19. Επίσης, το 65% των ελληνικών εταιρειών έχει διαπιστώσει αύξηση στη χρήση της Τεχνολογίας από το ξέσπασμα της πανδημίας.

Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η έρευνα “Βαρόμετρο Αγοράς - COVID-19 και Εφοδιαστική Αλυσίδα”, που διεξήχθη την περίοδο 28 Μαρτίου - 3 Απριλίου 2020 με ανάθεση της Optimum. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 98% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η επιχείρηση έχει επηρεαστεί από την πανδημία, με το 91% να απαντά ότι επηρεάστηκε “Πολύ” ή “Αρκετά”.

“Δύο στις τρεις επιχειρήσεις, που συμμετείχαν στην έρευνα, προγραμματίζουν κάποια επένδυση σε σχέση με την τρέχουσα πανδημία, είτε στο πλαίσιο της προσαρμογής στις νέες συνθήκες ή για προληπτική αντιμετώπιση της επερχόμενης κρίσης. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, παρά τις αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της αγοράς, επιδεικνύουν όχι μόνο αξιοσημείωτη ψυχραιμία και υπευθυνότητα, αλλά και εμπιστοσύνη στην ικανότητά τους να διαχειριστούν την κρίση”, διαπιστώνει η έρευνα. 

Μείωση προσωπικού
Δυσμενής είναι η εικόνα στην ελληνική αγορά όσον αφορά την απασχόληση στις επιχειρήσεις, με αρκετές εξ αυτών να έχουν ήδη προχωρήσει σε περικοπές προσωπικού. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 43% απαντά ότι το εργατικό δυναμικό έχει μειωθεί στον οργανισμό τους, ενώ 59% πιστεύει πως το ανθρώπινο δυναμικό θα μειωθεί στο μέλλον.

Μάλιστα, ήδη, το 37% δηλώνει ότι είδε μείωση του ανθρώπινου δυναμικού στην Αποθήκη και τη Διανομή. Επιπροσθέτως, το 26% έχει προβεί σε αύξηση του Αυτοματισμού στην Αποθήκη και ένας στους τέσσερις (25%) σε εκπαίδευση του προσωπικού.

Σε σχέση με έκτακτα μέτρα που έχουν λάβει οι επιχειρήσεις, το 78% έχει υιοθετήσει εργασία εξ αποστάσεως και το 73% έχει προβεί σε αναθεώρηση των διαδικασιών. 

Η έρευνα
Η Έρευνα “Βαρόμετρο Αγοράς - COVID-19 και Εφοδιαστική Αλυσίδα” διεξήχθη σε δείγμα 100 επαγγελματιών, από διάφορους κλάδους της αγοράς στην Ελλάδα, από τους οποίους 31% είναι ανώτατα στελέχη Γενικής Διοίκησης στον οργανισμό τους και 52% διευθυντικά στελέχη. Η Έρευνα διεξήχθη από τη Verity Communications με ανάθεση της Optimum ΑΕ, και πραγματοποιήθηκε με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου ανωνύμως, την περίοδο 28 Μαρτίου - 3 Απριλίου 2020.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ