Σε πτώση το 2020 η ευρωπαϊκή αγορά smart home λόγω κορωνοϊού

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

09 Απριλίου 2020

Στη σκιά της πανδημίας του νέου κορωνοϊού, θα κινηθεί η ευρωπαϊκή αγορά smart home. Οι πωλήσεις “έξυπνων” οικιακών συσκευών στην Ευρώπη πέτυχαν μεν την καλύτερη επίδοσή τους κατά το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου έτους, ωστόσο, οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρήση κάθε άλλο παρά ευοίωνες είναι λόγω της πανδημίας.

Το πρώτο εξάμηνο του 2020 το ενδιαφέρον για “έξυπνα” οικιακά προϊόντα στην Ευρώπη θα επιβραδυνθείΤο τελευταίο τρίμηνο του 2019, η ευρωπαϊκή αγορά smart home έφτασε σχεδόν τα 39,9 εκατομμύρια μονάδες, αυξανόμενη κατά 20,4% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2018. Για το σύνολο του περασμένου έτους, η αγορά κατέγραψε αύξηση κατά 20%, που σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε 107 εκατομμύρια συσκευές.

Το 2024, σύμφωνα με έρευνα της International Data Corporation (IDC), η συνολική αγορά αναμένεται να φτάσει τα 201,1 εκατομμύρια συσκευές στην Ευρώπη, που μεταφράζεται σε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 14,2% μεταξύ 2020 και 2024.

Παρά το γεγονός ότι συνολικά η αγορά του smart home έχει τεράστιες δυνατότητες συνεχούς ανάπτυξης επί ευρωπαϊκού εδάφους, οι αναλυτές προβλέπουν μείωση της ζήτησης, κυρίως κατά το 1ο εξάμηνο του 2020. Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι η περαιτέρω ανάπτυξη θα εξαρτηθεί από τη διάρκεια των περιορισμών στις χώρες, που πλήττονται από τον COVID-19.

“Το 1ο εξάμηνο του 2020, το ενδιαφέρον για έξυπνα οικιακά προϊόντα θα επιβραδυνθεί και αναμένουμε ότι για πρώτη φορά η αγορά θα μειωθεί σε ετήσια βάση το 2ο τρίμηνο του 2020”, σημειώνεται στη σχετική ανάλυση. 

Αιτίες της πτώσης
Η IDC σημειώνει ότι οι διακοπές λειτουργίας σε εργοστάσια παραγωγής έχουν οδηγήσει σε έλλειψη εξαρτημάτων για βασικά προϊόντα της αγοράς smart home, ενώ η ακύρωση σημαντικών αθλητικών αγώνων το 2020, όπως το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου και οι Ολυμπιακοί Αγώνες, θα έχει επίσης αρνητικό αντίκτυπο στην κατηγορία.

Σε επίπεδο κατασκευαστών, σύμφωνα με την IDC, η Amazon συνέχισε να διευρύνει το μερίδιο αγοράς της, που διαμορφώθηκε σε 19,4%, με την εταιρεία να κατακτά άνετα την πρώτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς. Τη δεύτερη θέση της κατάταξης με τους πιο δυναμικούς κατασκευαστές ειδών για το “έξυπνο” σπίτι κατέκτησε η Google με μερίδιο 15,2%, ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Samsung, με πωλήσεις που της έφεραν συνολικό μερίδιο αγοράς 12,7%. Την πρώτη πεντάδα των κατασκευαστών συσκευών smart home για την Ευρώπη κατά το 4ο τρίμηνο του 2019 κατέκτησε η LG Electronics, ακολουθούμενη από τη Sony με μερίδια 10,1% και 5% αντίστοιχα.

Σε προϊοντικό επίπεδο, όπως και τα προηγούμενα τρίμηνα, έτσι και κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019, οι “έξυπνοι” βοηθοί ήταν το best seller της ευρωπαϊκής αγοράς smart home τόσο κατά την περίοδο της Black Friday, όσο και στη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ