Το 10% των Ελλήνων έχει αυξήσει τις online αγορές τροφίμων

Έρευνες - Μελέτες

23 Μαρτίου 2020

Ραγδαία στροφή προς τις ηλεκτρονικές αγορές, ακόμη και για προϊόντα όπως τα τρόφιμα, όπου οι Έλληνες καταναλωτές δεν έχουν παράδοση στο online κανάλι, αφού προτιμούν το φυσικό, κάνουν πλέον οι πολίτες. Πλέον και οι Έλληνες επιλέγουν τις online αγορές για τα ψώνια τους από το σουπερμάρκετ. Ειδικότερα, ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω Διαδικτύου, ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1% - 2%, που αγόραζε online πριν από την κρίση του κορωνοϊού, αλλά και από το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου.

Μόλις το 1% - 2% των καταναλωτών στην Ελλάδα αγόραζε online από σουπερμάρκετ πριν από την κρίσηΣύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), “COVID-19 και αγορές στο Σουπερμάρκετ”, οι καταναλωτές στην Ελλάδα, πλέον, δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%). Επίσης, κάνουν και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού COVID-19. Αυτοί, άλλωστε, είναι και οι κύριοι λόγοι που μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας. 

Ελλείψεις
Η έρευνα δείχνει, εξάλλου, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών (7 στους 10) έχει αποθηκεύσει τρόφιμα και λοιπά βασικά είδη για το επόμενο διάστημα. Κατά μέσο όρο, ανά κατηγορία, το 70% των καταναλωτών έχει αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα, όπως ζυμαρικά και ρύζι, τουλάχιστον το 50% έχει αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Σήμερα, μόλις το 9% δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου.

Επίσης, μια σημαντική μερίδα των καταναλωτών δεν επιθυμεί άνοιγμα των σουπερμάρκετ τις Κυριακές. Αναμφίβολα σημαντικό ρόλο στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος, που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σουπερμάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα. Θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σουπερμάρκετ γενικά από το 68%. Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.

Η έρευνα
Το ΙΕΛΚΑ πραγματοποίησε έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού VODID-19 στην Ελλάδα.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας