3,6 δισ. άτομα θα κάνουν χρήση υπηρεσιών digital banking το 2024

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

04 Μαρτίου 2020

Αυξανόμενη βαίνει η χρήση υπηρεσιών digital banking μεταξύ των πολιτών, ανά τον κόσμο, με την ηλεκτρονική τραπεζική να αυξάνει τη δυναμική της, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ήδη, στα τέλη του 2020, αναμένεται ότι τουλάχιστον 2,4 δισεκατομμύρια καταναλωτές θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες ψηφιακής τραπεζικής. Σύμφωνα με τις υφιστάμενες εκτιμήσεις, ο αριθμός των χρηστών θα υπερβεί τα 3,6 δισεκατομμύρια παγκοσμίως μέχρι το 2024, καταγράφοντας αύξηση κατά 54% έναντι του 2020.

Μεταξύ 2020 και 2024, οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν υπηρεσίες digital banking αναμένεται να αυξηθούν κατά 54%Την αύξηση της χρήσης υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής θα τροφοδοτήσει, κατά κύριο λόγο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ίδιων των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, ενώ καταλυτικός θα είναι ο ρόλος των λεγόμενων “digital-only banks”. Οι τελευταίες, όπως διαπιστώνει η Juniper Research σε νέα μελέτη της, συνεχίζουν να αυξάνονται σε αριθμό και να κερδίζουν έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η νέα έρευνα “Digital Banking: Banking-as-a-Service, Open Banking & Digital Transformation 2020-2024” διαπιστώνει ότι οι ψηφιακές τράπεζες έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές, προσφέροντας εξατομικευμένες εμπειρίες στο καταναλωτικό κοινό. Οι συντάκτες του εν λόγω report συνιστούν στις παραδοσιακές τράπεζες να εστιάσουν στην προσωποποιημένη εμπειρία του καταναλωτή, επενδύοντας στη χρήση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε να βρεθούν ένα βήμα πιο μπροστά σε επίπεδο ψηφιακής καινοτομίας και να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό των αμιγώς ψηφιακών τραπεζών, κερδίζοντας την προτίμηση των χρηστών. 

Τράπεζες με ψηφιακό προβάδισμα
Η έρευνα της Juniper Research αναδεικνύει, παράλληλα, τις κορυφαίες τράπεζες, παγκοσμίως, στον δείκτη ετοιμότητας ψηφιακού μετασχηματισμού για το 2020. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι τράπεζες επένδυσαν έντονα στον ψηφιακό μετασχηματισμό και το 2019, αν και η έκταση αυτών των επενδύσεων ποικίλλει σημαντικά.

Από την ανάλυση της πορείας των μεγαλύτερων τραπεζών του κόσμου προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η Juniper Research αξιολόγησε την ετοιμότητά τους για ψηφιακή καινοτομία και προσδιόρισε την ηγετική ομάδα των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων για το 2020. Αυτή περιλαμβάνει τις εξής τράπεζες: Bank of America, BBVA και JPMorgan Chase.

Η Bank of America προσφέρει εκτεταμένες ψηφιακές λύσεις, όπως το Erica chatbot και είχε αξιοσημείωτα upticks στην ψηφιακή χρήση και αφοσίωση. Η BBVA έχει επικεντρωθεί στην κεφαλαιοποίηση των API στον τραπεζικό τομέα, προσφέροντας την πλατφόρμα BBVA Open Platform, η οποία αποτελεί πλατφόρμα Banking-as-a-Service. Η JPMorgan Chase έχει πειραματιστεί με blockchain και σχεδιάζει έντονη ψηφιακή δραστηριότητα με εστίαση στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας.

“Αυτές οι τράπεζες έχουν “τρέξει” εξαιρετικά αποτελεσματικές ψηφιακές μεταβάσεις. Ωστόσο, ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι ποτέ πλήρης. Ακόμη και οι τράπεζες που ηγούνται παγκοσμίως σε επίπεδο καινοτομίας, πρέπει τώρα να επικεντρωθούν στις νέες στρατηγικές, που απαιτούνται για να διατηρήσουν το ψηφιακό τους προβάδισμα”, αναφέρει η έρευνα.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020