Έρευνες - Μελέτες

Άνω των $10,5 δισ. οι δαπάνες για επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα το 2019

vrglass

Σε μια απόλυτα υπολογίσιμη αγορά εξελίσσεται αυτή της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας (augmented reality και virtual reality-AR/VR) σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι παγκόσμιες δαπάνες για AR/VR αναμένεται να φτάσουν τα $18,8 δισ. το 2020, σημειώνοντας αύξηση κατά 78,5% σε σχέση με τα $10,5 δισ., όπου εκτιμάται ότι κινήθηκε η αγορά το 2019.

Οι παγκόσμιες δαπάνες για AR/VR θα υπερβούν τα $18,8 δισ. το 2020, αυξημένες κατά 78,5% έναντι του τρέχοντος έτουςΜάλιστα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της International Data Corporation (IDC), οι δαπάνες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες AR/VR θα συνεχίσουν να καταγράφουν ισχυρή ανάπτυξη έως το 2023, με μέσο ετήσιο ρυθμό (CAGR) 77%. Οι παγκόσμιες δαπάνες για λύσεις AR/VR θα συνεχίσουν να καθοδηγούνται από τον εμπορικό τομέα, ο οποίος θα δει το συνολικό μερίδιό του να αυξάνεται από λιγότερο από 50% το 2020, σε 68,8% το 2023.

Οι βιομηχανίες, που αναμένεται να δαπανήσουν τα περισσότερα κεφάλαια στο AR/VR το 2020 είναι το λιανικό εμπόριο ($1,5 δισ.) και η μεταποίηση ($1,4 δισ.).

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, οι καταναλωτικές δαπάνες για την AR/VR θα είναι μεγαλύτερες από κάθε μεμονωμένη επιχείρηση ($7 δισ. το 2020), αλλά θα αυξηθούν πολύ πιο αργά (39,5% CAGR). Επιπλέον, οι δαπάνες του δημόσιου τομέα θα διατηρήσουν ένα αρκετά σταθερό μερίδιο των συνολικών δαπανών για AR/VR σε όλη τη διάρκεια της πρόβλεψης. 

Δυναμικά το hardware
Οι αναλυτές παρατηρούν ότι το hardware θα αντιπροσωπεύει σχεδόν τα δύο τρίτα των συνολικών δαπανών για AR/VR σε όλη την περίοδο της πρόβλεψης έως το 2023, με το λογισμικό και τις υπηρεσίες να ακολουθούν. Αναλυτικά, οι δαπάνες για υπηρεσίες θα παρουσιάσουν ισχυρή μέση ετήσια ανάπτυξη κατά 113,4% ετησίως έως το 2023, ενώ οι δαπάνες για λογισμικό AR/VR θα αναπτυχθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 78,2%.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, σε πρώτη φάση, οι δαπάνες σε λύσεις VR θα είναι μεγαλύτερες από εκείνες για τις λύσεις AR. Εντούτοις, η ισχυρή αύξηση των δαπανών για hardware, λογισμικό και υπηρεσίες θα εκτοξεύσει τις συνολικές δαπάνες AR σε πολύ πιο υψηλά επίπεδα από τις δαπάνες για VR μέχρι τα τέλη του 2023.

Από γεωγραφικής άποψης, η Κίνα θα εισφέρει το μεγαλύτερο συνολικό ποσό δαπανών AR/VR το 2020 ($5,8 δισ.), ακολουθούμενη από τις ΗΠΑ ($5,1 δισ.). Η Δυτική Ευρώπη ($3,3 δισ.) και η Ιαπωνία ($1,8 δισ.) και θα είναι οι επόμενες δύο μεγαλύτερες αγορές για το AR/VR το 2020, αν και η Δυτική Ευρώπη θα αντικαταστήσει την Κίνα στη δεύτερη θέση έως το 2023. Οι περιφέρειες, που θα δουν την ταχύτερη ανάπτυξη των δαπανών για AR/VR έως το 2020, θα είναι η Δυτική Ευρώπη (104,2%) και οι Ηνωμένες Πολιτείες (96,1%).