Η αξία της παγκόσμιας αγοράς eCommerce θα προσεγγίσει τα $19 τρισ. το 2024

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

28 Νοεμβρίου 2019

Εκρηκτική συνεχίζει να είναι η άνοδος του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου, σε παγκόσμιο επίπεδο. Για την ακρίβεια, οι παγκόσμιες δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο αναμένεται να φθάσουν τα $18,7 τρις. μέχρι το 2024, από $11,2 τρισ. το 2019, που συνιστά αύξηση κατά 66% σε ορίζοντα πενταετίας.

Οι δαπάνες για το ψηφιακό εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο θα ανέλθουν το 2019 στα επίπεδα των $11,2 τρισ.Μια νέα μελέτη από την Juniper Research (Digital Commerce: Key Trends, Sectors & Forecasts 2019-2024) διαπιστώνει ότι ο μεγαλύτερος τομέας του ψηφιακού εμπορίου θα είναι η online αγορά φυσικών αγαθών, η οποία θα ευθύνεται για το 27% του συνόλου των δαπανών ψηφιακού εμπορίου μέχρι τα τέλη του 2019. Σύμφωνα με τους αναλυτές της εταιρείας, την παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου ωθούν σε ανάπτυξη οι online έμποροι που δραστηριοποιούνται στις τοπικές αγορές, αλλά και η στροφή των παραδοσιακών εκπροσώπων του λιανεμπορίου προς το ψηφιακό κανάλι.

Σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία των χρηστών μέσω των ψηφιακών καναλιών είναι το επόμενο κρίσιμο στοίχημα για τους λιανοπωλητές. Η μείωση των υφιστάμενων προβλημάτων κατά τη διαδικασία πληρωμών, παρά τις αυξημένες απαιτήσεις ασφαλείας, αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μελλοντική επιτυχία του ψηφιακού εμπορίου, σύμφωνα με τους αναλυτές. 

Περί πληρωμών
Οι online μεταφορές χρημάτων, που αναμένεται να διευρυνθούν κατά 85% την επόμενη πενταετία, αποτελούν έναν από τους κύριους μοχλούς ανάπτυξης του ψηφιακού εμπορίου την επόμενη περίοδο. “Οι online μεταφορές χρημάτων βρίσκονται υπό τη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, με τις πρώτες σχετικές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας να εκτοπίζουν τον παραδοσιακό ρόλο των μετρητών στις αναδυόμενες οικονομίες. Οι συνεργασίες με διεθνείς εμπόρους και ψηφιακά πορτοφόλια θα επιτρέψουν στις αναδυόμενες αγορές να συμμετάσχουν πιο συστηματικά στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, σε μια κλίμακα που μέχρι σήμερα ήταν αδύνατη”, αναφέρει η Juniper Research.

Η έρευνα της εταιρείας διαπιστώνει, επίσης, ότι οι πληρωμές μέσα από συσκευές IoT, κυρίως το “έξυπνο” σπίτι και τα συνδεδεμένα οχήματα, θα φθάσουν, μέχρι το 2024, τα 32 δισεκατομμύρια συναλλαγές. Να σημειωθεί ότι οι αντίστοιχες συναλλαγές το 2019 ανερχόταν σε μόλις 1,8 δισεκατομμύρια. 

Σε άνοδο το mobile
Σε αυτήν την εξίσωση, που καλείται να λύσει το παγκόσμιο λιανεμπόριο, οι κινητές συσκευές και το mobile οικοσύστημα παίζουν κομβικό ρόλο. Οι onlline αγορές, που πραγματοποιούνται μέσω κινητών συσκευών, αναμένεται να γνωρίσουν περαιτέρω άνοδο τα επόμενα χρόνια, με τον αριθμό των αγοραστών μέσω smartphone να αυξάνεται κατά περίπου 60% μεταξύ 2019 και 2024. Μάλιστα, μόνο το 21% των αγορών αναμένεται να πραγματοποιείται μέσω σταθερών και φορητών υπολογιστών και συνδεδεμένων τηλεοράσεων, παγκοσμίως, μέχρι το 2024.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας