Έρευνες - Μελέτες

8 στους 10 καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα στη χρήση “έξυπνων” συσκευών τεχνολογίας

smart-technology

Προβλήματα κατά την καθημερινή χρήση των λεγόμενων “έξυπνων” συσκευών υψηλής τεχνολογίας αντιμετωπίζουν περισσότεροι από οκτώ στους δέκα καταναλωτές. Σε ποσοστό 83%, οι χρήστες δηλώνουν ότι αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα λειτουργίας κατά τη χρήση μιας smart συσκευής, όπως ένα “έξυπνο” ρολόι ή έναν “έξυπνο” θερμοστάτη σπιτιού ή διάφορα άλλα wearable προϊόντα υγείας.

Το 33% των καταναλωτών θεωρεί την ευκολία χρήσης το πιο σημαντικό κριτήριο για την αγορά smart προϊόντων τεχνολογίαςΈρευνα της Accenture, με τίτλο “Engaging the Digital Consumer in the New Connected World”, αποκαλύπτει ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τους καταναλωτές, κατά τη χρήση smart devices, αποδείχθηκαν η πολυπλοκότητα των συσκευών (21%), η αρχική εγκατάσταση λειτουργίας (19%), καθώς και ότι δεν παρείχαν τις διαφημιζόμενες υπηρεσίες (19%). Οι αναλυτές της Accenture υπογραμμίζουν ότι τα ευρήματα της έρευνας θα πρέπει να προβληματίσουν τους κατασκευαστές και να οδηγήσουν σε προσαρμογή των “έξυπνων” συσκευών στις εξειδικευμένες ανάγκες των καταναλωτών.

Κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι το εύρημα της παγκόσμιας έρευνας της Accenture, σύμφωνα με το οποίο, οι καταναλωτές - ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου και γεωγραφικής καταγωγής - σε ποσοστό 33% αναδεικνύουν την ευκολία της χρήσης ως το πιο σημαντικό κριτήριο κατά την αγορά αυτών των προϊόντων. Επιπλέον, ποσοστό 29% θεωρεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες μίας “έξυπνης” συσκευής σημαντικό παράγοντα κατά την αγορά ενός προϊόντος, ενώ το 22% ανακηρύσσει ως βασικό κριτήριο την αξιοπιστία του εκάστοτε brand.

Η πολυπλοκότητα κατά τη χρήση των “έξυπνων” συσκευών τεχνολογίας αποθαρρύνει πολλούς καταναλωτές από την αγορά τους, με τη σχετική πρόθεση για τους επόμενους δώδεκα μήνες να είναι μάλλον “χαλαρή”. Εντούτοις, η πρόθεση αγοράς smart συσκευών τεχνολογίας εντός της προσεχούς πενταετίας σαφέστατα είναι πιο ισχυρή, υποδηλώνοντας ότι ο μέσος καταναλωτής χρειάζεται χρόνο, ώστε να εξοικειωθεί με τα νέα εργαλεία της τεχνολογίας.

Πρόθεση αγοράς
Τους επόμενους 12 μήνες μόλις το 12% των καταναλωτών σκοπεύει να αγοράσει ένα wearable fitness monitor, με το ποσοστό αυτό να εκτοξεύεται στο 40% αναφορικά με την πρόθεση αγοράς εντός της προσεχούς πενταετίας. Αντίστοιχα, ενώ μόλις το 12% δηλώνει ότι σκοπεύει να αγοράσει ένα smartwatch τους επόμενους 12 μήνες, το 41% τοποθετείται θετικά στην πρόθεση αγοράς τα επόμενα πέντε χρόνια.

Αναφορικά με το ποιες “έξυπνες” συσκευές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν οι καταναλωτές εντός της προσεχούς πενταετίας, πιο δημοφιλή προϊόντα αναδεικνύονται οι κάμερες επίβλεψης και τα συστήματα ασφαλείας (41%), οι “έξυπνοι” θερμοστάτες σπιτιού (39%), τα διασυνδεδεμένα συστήματα ψυχαγωγίας αυτοκινήτου (37%), με τους οικιακούς 3D εκτυπωτές και τα wearable γυαλιά να συγκεντρώνουν –αμφότερα - 35%.

Σε κάθε περίπτωση, οι αναλυτές της εταιρείας επισημαίνουν ότι η αγορά των smart συσκευών μπορεί να λειτουργήσει ως μια εναλλακτική πηγή εσόδων για τους κατασκευαστές, με δεδομένη την κόπωση στην αγορά των παραδοσιακών συσκευών τεχνολογίας, όπως τα smartphones και τα tablets. Χαρακτηριστική της κόπωσης είναι η διαπίστωση της έρευνας ότι η πρόθεση αγοράς ενός smartphone τους επόμενους 12 μήνες αν και βρίσκεται στο 54%, είναι “χαλαρότερη” σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, όταν διαμορφωνόταν στο 58%. Αντίστοιχα, η πρόθεση αγοράς tablet τους επόμενους 12 μήνες διαμορφώνεται στο 38%. από 44% πέρσι, με τα σχετικά ποσοστά για την αγορά high-definition τηλεόρασης να διαμορφώνονται αντίστοιχα σε 36% φέτος και 44% πέρσι.