Το 60% των χρηστών ενημερώνεται μέσω smartphone για προσφορές

Έρευνες - Μελέτες

11 Σεπτεμβρίου 2019

Τα ψηφιακά κανάλια αξιοποιούν όλο και πιο συστηματικά οι επιχειρήσεις, παγκοσμίως, για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Σε μια αγορά στην οποία οι “έξυπνες” κινητές συσκευές είναι πια ο απόλυτος πρωταγωνιστής, είναι λογικό το smartphone να βρίσκεται στο επίκεντρο ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας, ιδιαίτερα για επαγγελματικούς σκοπούς.

SMS vs email: Ποιο από τα δύο κανάλια επικοινωνίας είναι πιο αποδοτικό για μια επιχείρησηΚατ’ αρχάς ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο για τη στάση των καταναλωτών/χρηστών έναντι των μηνυμάτων που λαμβάνουν είναι πως είτε πρόκειται για SMS, είτε για e-mail, περισσότεροι από το 73% επιλέγουν να μην διαγραφούν από τη λίστα παραληπτών των μηνυμάτων. Επίσης, περίπου το 60% χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνο, για να ενημερώνεται για προσφορές και προωθητικές ενέργειες (στοιχεία έρευνας της SMSAPI).

Τα πλεονεκτήματα του SMS ως εργαλείου marketing είναι πολλά σε σύγκριση με το - αναμφίβολα πολύτιμο - εργαλείο του e-mail, σύμφωνα με σχετική ανάλυση της εταιρείας SMSAPI. Τα πλεονεκτήματα αυτά ξεκινούν από την ίδια τη συμβατότητα του μέσου με τις συσκευές των καταναλωτών.

Παρ’ ότι τα smartphones κερδίζουν συνεχώς έδαφος και μερίδιο αγοράς μεταξύ των κινητών τηλεφώνων, ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των συσκευών παγκοσμίως, το οποίο έφτανε το 60% έως και πριν από μόλις 5 χρόνια, δεν είναι smartphones και άρα δεν μπορεί να συνδεθεί στο Διαδίκτυο και να λάβει e-mail. Την ίδια στιγμή, το σύνολο των κινητών τηλεφώνων μπορούν να λάβουν SMS.

Ανταπόκριση
Εντυπωσιακά είναι τα στοιχεία για τα ποσοστά ανταπόκρισης των καταναλωτών στα μηνύματα που λαμβάνουν με μαζική αλληλογραφία, τα οποία ξεπερνούν το 90% για τα SMS ανεξαρτήτως του κλάδου που τα προωθεί. Την ίδια στιγμή, τα e-mails περιορίζονται λίγο πάνω από το 20% και μάλιστα με σημαντικές διακυμάνσεις ανάλογα με τον κλάδο που αφορούν, καθώς για συγκεκριμένους κλάδους τα ποσοστά μετά βίας ξεπερνούν το 10%.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή, ωστόσο, είναι η μέση ταχύτητα ανταπόκρισης στη λήψη ενός μηνύματος, καθώς ένα e-mail μπορεί να ανοιχτεί από τον παραλήπτη σε χρόνο που μπορεί να ξεπεράσει και τις 6,5 ώρες, τη στιγμή που ο αντίστοιχος χρόνος για το SMS είναι κάτι λιγότερο από 1 λεπτό.

Στο μεταξύ, παραδοσιακά ισχυρό χαρτί του e-mail είναι το περιεχόμενο του μηνύματος, καθώς μπορεί να περιέχει φωτογραφίες, ενώ δεν υπόκειται στον περιορισμό των 160 χαρακτήρων κειμένου που ισχύει για τα μηνύματα SMS. Ωστόσο, και το περιεχόμενο των SMS είναι, πλέον, όλο και περισσότερο προσωποποιημένο και ελκυστικό για τον παραλήπτη.

Κι αυτό, καθώς πέρα από τα links, που μπορεί να περιέχει, υπάρχει η δυνατότητα να εμφανίζεται η ταυτότητα του αποστολέα και όχι απλώς ένας αριθμός. Ο δε περιορισμός των 160 χαρακτήρων κειμένου συνήθως βοηθά το περιεχόμενο να είναι σύντομο, στοχευμένο και να μην κουράζει ή αποπροσανατολίζει τον παραλήπτη. Παράλληλα, ο παραλήπτης έχει τη δυνατότητα να απαντήσει στο SMS που λαμβάνει, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το e-mail.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας