Αλλαγές στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς “έξυπνων” ηχείων

Έρευνες - Μελέτες

27 Αυγούστου 2019

Tα χαρακτηριστικά μιας νεόκοπης μεν, εξαιρετικά δυναμικής δε, προϊοντικής κατηγορίας αρχίζει να αποκτά η παγκόσμια αγορά των “έξυπνων” ηχείων (smart speakers). Τα smart speakers, αν και έχουν διανύσει μια βραχεία διαδρομή, έχουν ήδη εμπορικές επιδόσεις κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές. Η παγκόσμια αγορά “έξυπνων” ηχείων διευρύνθηκε εκ νέου κατά το 2ο τρίμηνο του 2019, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 55,4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα και να φθάνουν τα 26,1 εκατ. συσκευές σε παγκόσμιο επίπεδο.

Η Baidu απέσπασε από την Google τη δεύτερη θέση στην παγκόσμια αγορά “έξυπνων” ηχείων το 2ο τρίμηνο του 2019Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Canalys, η Amazon διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς smart speakers, διαθέτοντας στην παγκόσμια αγορά 6,6 εκατ. συσκευές “Echo”. Την ίδια στιγμή η κινεζική Baidu, αν και διαθέτει τα προϊόντα της μόνο στην εγχώρια αγορά της Κίνας, κατάφερε να εκτοπίσει την Google από τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας αγοράς, την οποία κατέλαβε.

Η εταιρεία πέτυχε να εκτοξεύσει το εξεταζόμενο διάστημα τις πωλήσεις της κατά 3.700% έναντι του αντίστοιχου περσινού τριμήνου, με συνολικές πωλήσεις 4,5 εκατ. συσκευών. Έτσι, η Baidu έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής smart speakers, αφήνοντας στην τρίτη θέση την Google, η οποία πέτυχε συνολικές πωλήσεις 4,3 εκατ. συσκευών το ίδιο χρονικό διάστημα.

Η Κίνα αναδείχτηκε σε αδιαφιλονίκητο ηγέτη της παγκόσμιας αγοράς “έξυπνων” ηχείων, με τις πωλήσεις στο εσωτερικό της να διπλασιάζονται σε μέγεθος και να ανέρχονται σε 12,6 εκατ. μονάδες, υπερδιπλάσιες από τις συνολικές πωλήσεις στην αγορά των ΗΠΑ, όπου το εξεταζόμενο διάστημα διατέθηκαν 6,1 εκατ. συσκευές smart speakers, μειωμένες κατά 2,4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Το μέλλον
Οι “έξυπνοι” ψηφιακοί βοηθοί στηρίζονται στην τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης και της αναγνώρισης φωνής, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των χρηστών. Χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο των smart homes και μπορούν να εκτελέσουν μια σειρά ενεργειών με την ακρόαση μιας λέξης ή φράσης: να ενεργοποιήσουν τα φώτα, να παίξουν μουσική, να κάνουν online παραγγελίες. Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν τους “έξυπνους” προσωπικούς βοηθούς ως ένα μέσο για τη διευκόλυνση και τη βελτίωση της καθημερινότητάς τους. Επτά στους δέκα πολίτες, διεθνώς, απαντούν ότι η χρήση της τεχνολογίας στο σπίτι διευκολύνει την καθημερινότητα, από την online παραγγελία φαγητού μέχρι τον έλεγχο της θερμοκρασίας στο σπίτι.

Το μέλλον των πωλήσεων “έξυπνων” προσωπικών βοηθών στην παγκόσμια αγορά προβλέπεται από τους αναλυτές ιδιαίτερα λαμπρό. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Huawei (έκθεση GIV) το 90% των ιδιοκτητών “έξυπνων” συσκευών θα χρησιμοποιεί “έξυπνους” προσωπικούς βοηθούς το 2025. Ειδικά στην Κίνα η διείσδυση των “έξυπνων” ηχείων αναμένεται να είναι εξαιρετικά δυναμική, φθάνοντας το 2024 σε πάνω από 100 εκατ. συσκευές (Juniper Research).

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ