Έρευνες - Μελέτες

Οι εργαζόμενοι κρύβουν την ψηφιακή τους ζωή από τους προϊσταμένους τους

peoplebusinesss

Μυστική προτιμούν να κρατούν την ψηφιακή τους ζωή από προϊσταμένους, αλλά και συναδέλφους, οι εργαζόμενοι ανά τον κόσμο. Συγκεκριμένα, το 59% των εργαζομένων επιλέγει να κρύψει τη δραστηριότητά του στα κοινωνικά δίκτυα από τους προϊσταμένους του. Αυτή η μυστικοπαθής στάση στη δουλειά επεκτείνεται επίσης και στους συναδέλφους, με το 52% να προτιμά να μην αποκαλύπτει τις διαδικτυακές του δραστηριότητες στους συναδέλφους του. Η έκθεση Global Privacy Report της Kaspersky αποκαλύπτει, στο μεταξύ, ότι σχεδόν το ένα τρίτο (29%) των εργαζομένων δεν επιθυμεί να γνωρίζει ο εργοδότης του ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεται. Ωστόσο, ο ένας στους δύο από αυτούς (52%) δεν επιθυμεί ούτε οι συνάδελφοι του να γνωρίζουν τις διαδικτυακές του δραστηριότητες.

Το 52% των ανθρώπων προτιμά να μην αποκαλύπτει τις διαδικτυακές του δραστηριότητες ούτε στους συναδέλφους του

“Αυτό πιθανώς σημαίνει πως οι συνάδελφοι συνιστούν μία ακόμη μεγαλύτερη απειλή στις μελλοντικές προοπτικές του γραφειακού τεμπελιάσματος ή ίσως οι σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων είναι περισσότερο ανεπίσημες και επομένως πιο πολύτιμες”, αναφέρει η έκθεση.


Αντιθέτως, η δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαίνεται να είναι ένας λιγότερο ιδιωτικός τομέας για πολλούς και επομένως, πιο κατάλληλος για να τον μοιραστούν με συναδέλφους, αλλά όχι με το αφεντικό τους. Αυτό συμβαίνει πιθανώς επειδή οι εργαζόμενοι φοβούνται να βλάψουν τη δημόσια εικόνα μίας εταιρείας ή το ενδιαφέρον στη μειωμένη παραγωγικότητα του προσωπικού κινητοποιεί τις εταιρείες να επιβλέπουν τα κοινωνικά δίκτυα των εργαζομένων και να λαμβάνουν αποφάσεις για την καριέρα τους βασισμένες σε αυτό.

Τέτοιες πολιτικές έχουν οδηγήσει έναν στους δύο (59%) να ισχυρίζεται πως δεν θέλει να αποκαλύψει τις δραστηριότητές του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα αφεντικά του και το 54% αυτών δεν θέλει να φανερώσει αυτή την πληροφορία στους συναδέλφους.

Μυστικότητα και στα emails
Ένα άλλο εύρημα της έκθεσης είναι ότι το 34% των εργαζομένων είναι αντίθετο με την επίδειξη του περιεχομένου των μηνυμάτων και των email του στον εργοδότη. Επιπρόσθετα, το 5% έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει πως η καριέρα του ζημιώθηκε ανεπανόρθωτα ως αποτέλεσμα της διαρροής προσωπικών πληροφοριών. Ως εκ τούτου, οι άνθρωποι ανησυχούν για το πως θα φτιάξουν μία ευνοϊκή εσωτερική φήμη και πως δεν θα καταστρέψουν τις υπάρχουσες σχέσεις τους στον εργασιακό τους χώρο.

Συστάσεις
Η εταιρεία απευθύνει μερικές βασικές οδηγίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι εργαζόμενοι, ώστε να μην πέσουν θύματα διαδικτυακών απειλών σε μία δουλειά:

“- Μην δημοσιεύετε τίποτα που μπορεί να θεωρηθεί δυσφημιστικό, χυδαίο, αλαζονικό ή συκοφαντικό. Αν έχετε αμφιβολίες, απλά μην δημοσιεύετε.

- Να γνωρίζετε ότι οι διαχειριστές του συστήματος μπορεί να είναι τουλάχιστον ενήμεροι για τις συνήθειες της διαδικτυακής σας περιήγησης.

- Μην παρενοχλείτε, απειλείτε, κάνετε διακρίσεις ή μιλάτε υποτιμητικά για συναδέλφους, συνεργάτες, ανταγωνιστές ή πελάτες. Ούτε σε κοινωνικά δίκτυα, ούτε σε μηνύματα, emails, ούτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.

- Μην δημοσιεύετε φωτογραφίες άλλων εργαζομένων, πελατών, πωλητών, προμηθευτών ή εταιρικών προϊόντων χωρίς να έχει προηγηθεί γραπτή άδεια”.