Αυξάνεται η επιρροή των κινέζικων brands στην παγκόσμια αγορά smartphone

Έρευνες - Μελέτες

05 Αυγούστου 2019

Τις επιδόσεις τους στην παγκόσμια αγορά smartphone συνεχίζουν να βελτιώνουν τα εκ Κίνας ορμώμενα brands. Οι Κινέζοι κατασκευαστές ελέγχουν, πλέον, το 42% της παγκόσμιας αγοράς έξυπνων” κινητών, με τη δυναμική τους να βελτιώνεται συνεχώς. Το συνδυασμένο συνολικό μερίδιο αγοράς των κινεζικών Huawei, OPPO, Vivo, Xiaomi και Realme έφτασε το υψηλότερο επίπεδο στην ιστορία το 2ο τρίμηνο του 2019, υπογραμμίζοντας τις προοπτικές των εταιρειών αυτών στη διεθνή αγορά smartphone.

Το συνδυασμένο συνολικό μερίδιο αγοράς των Huawei, OPPO, Vivo, Xiaomi και Realme έφτασε το υψηλότερο επίπεδο στην ιστορία το 2ο τρίμηνο του 2019“Το στοχευμένο μάρκετινγκ, η ταχύτερη ανανέωση του χαρτοφυλακίου, οι premium συσκευές σε προσιτές τιμές και η πολυκαναλική παρουσία, είναι μερικοί από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι κινέζικες μάρκες συνεχίζουν να διευρύνουν την απήχησή τους τόσο στις τοπικές, όσο και στις διεθνείς αγορές, όπου δραστηριοποιούνται”, αναφέρει η εταιρεία Counterpoint Research, σχολιάζοντας το υψηλό μερίδιο αγοράς των Huawei, OPPO, Vivo, Xiaomi και Realme κατά το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Όπως εξηγούν οι αναλυτές, “αυτά τα εμπορικά brands επεκτείνονται επιθετικά εκτός της Κίνας και επιτυγχάνουν ανάπτυξη που αντισταθμίζει τον κορεσμό στην εγχώρια αγορά τους. Οι στρατηγικές και τα χαρτοφυλάκια προϊόντων τους είναι πιο ευθυγραμμισμένα με τις τοπικές ανάγκες και προτιμήσεις, γεγονός που αποτελεί ένα από τα βασικά πλεονεκτήματά τους”.

Πτωτική αγορά
Μάλιστα, στην ανάλυσή της η εταιρεία υπογραμμίζει ότι η ανάπτυξη των Κινέζων κατασκευαστών επιτεύχθηκε τη στιγμή που η συνολική αγορά υποχώρησε κατά 1,2% στα 360 εκατ. μονάδες, σημειώνοντας το έβδομο συνεχές πτωτικό τρίμηνο. Οι αναλυτές αποδίδουν την επιβράδυνση της παγκόσμιας αγοράς smartphone κυρίως στην Κίνα, η οποία συνεχίζει να κινείται πτωτικά εδώ και δύο χρόνια. Με δεδομένο ότι μόνο η Κίνα αντιπροσωπεύει πάνω από το ένα τέταρτο των παγκόσμιων αποστολών smartphone και λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πωλήσεις σε αυτή μειώθηκαν κατά 9% σε ετήσια βάση, είναι αναμενόμενο η περιοχή να συνδέεται ευθέως με τη συνολική πτώση της αγοράς.

Άλλωστε, ο κλιμακούμενος εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας κατά τη διάρκεια του τριμήνου ενέτεινε περαιτέρω την αβεβαιότητα της αγοράς smartphone τόσο στην Κίνα, όσο και παγκοσμίως. Η Ινδία, από την άλλη, παρέμεινε μια σημαντική αγορά για την ανάπτυξη των πωλήσεων, οι οποίες κατέγραψαν ρεκόρ το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Εν αναμονή του 5G
Οι αναλυτές, πάντως, εμφανίζονται συνολικά αισιόδοξοι για το μέλλον της αγοράς των smartphones, εκτιμώντας ότι ένα μέρος της πτώσης του 2019 πιθανόν να αντισταθμιστεί με την υιοθέτηση του 5G. “Αναμένουμε ότι το 5G θα έχει ταχύτερη ανάπτυξη από το 4G LTE. Το 5G έχει ένα καθολικό πρότυπο, το οποίο θα κάνει τη διείσδυσή του ακόμη πιο γρήγορη”, αναφέρει η Counterpoint Research στην ανάλυσή της. Εκτιμά δε ότι οι πωλήσεις συσκευών 5G θα υπερβούν τα 20 εκατομμύρια το 2019. Δεδομένου, μάλιστα, ότι αυτές οι συσκευές αναμένεται να περιοριστούν στο τμήμα premium τμήμα της αγοράς τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα από την υιοθέτηση της νέας τεχνολογίας, οι αναλυτές εκτιμούν ότι το 5G θα οδηγήσει σε σταδιακή αύξηση της μέσης τιμής πώλησης των συσκευών, γεγονός που με τη σειρά του θα μεταφραστεί σε αυξημένα έσοδα για τους κατασκευαστές.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας