Έρευνες - Μελέτες

Την τεχνολογία θέτει ως προτεραιότητα το ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων

supermarket_online

Ψηφιακή διάσταση έχουν οι περισσότερες προτεραιότητες των επιχειρήσεων του κλάδου Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Για την ακρίβεια στη λίστα με τις δέκα κορυφαίες προτεραιότητες του κλάδου οι περισσότερες σχετίζονται με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της.

Η καινοτοµία σε διαδικασίες, υπηρεσίες και προϊόντα, τα Data Αnalytics”, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και η πολυκαναλική διάθεση των προϊόντων κορυφαίες προτεραιότητες για τον κλάδοΣυγκεκριμένα, σε ποσοστό 49% οι επιχειρήσεις του Λιανεμπορίου Τροφίμων-FMCG τοποθετούν στη δεύτερη θέση της λίστας με τις κορυφαίες δέκα προτεραιότητές τους την “Καινοτοµία σε διαδικασίες, υπηρεσίες και προϊόντα”. Στην τέταρτη θέση της λίστας βάζουν, με ποσοστό 29%, την “Αξιοποίηση των δεδομένων και των Data analytics”, ενώ ακολουθούν η “Αξιοποίηση νέων τεχνολογιών” με ποσοστό 28%, η “Πολυκαναλική διάθεση προϊόντων” με ποσοστό 25% και η “Εξυπηρέτηση πελατών” επίσης με ποσοστό 25%.

Την παραπάνω εικόνα αποτυπώνει η κυλιόμενη εξαμηνιαία Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η οποία καταγράφει τις απόψεις των στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου για τα κύρια κλαδικά θέματα. Σύμφωνα με την έρευνα, οι νέες τεχνολογίες και η αξιοποίησή τους απασχολούν άμεσα τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο επί ελληνικού εδάφους. Για παράδειγμα, οι εταιρείες Λιανεμπορίου και FMCG τοποθετούν την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ανάμεσα στα δέκα σημαντικότερα προβλήματα, που αντιμετωπίζουν σήμερα.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα διεξήχθη σε δείγμα 157 ανώτερων και ανώτατων στελέχη επιχειρήσεων (Λιανεμπόριο-Αλυσίδες σουπερμάρκετ και Προμηθευτές FMCG) και αφορά το δεύτερο εξάμηνο του 2019.

Οι 10 σημαντικότερες προτεραιότητες των επιχειρήσεων Λιανεμπορίου και FMCG

Αισιοδοξία
Η έρευνα αποτυπώνει μια σημαντική μεταστροφή των στελεχών του κλάδου όσον αφορά τις προσδοκίες για τις πωλήσεις, καθώς, για πρώτη φορά σε μέτρηση, καταγράφεται απόλυτη πλειοψηφία η οποία εκτιμά ότι οι πωλήσεις θα κινηθούν αυξητικά. Μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμούν ότι θα καταγραφεί αύξηση της τάξης του 1,5% στις πωλήσεις το εξάμηνο Ιούλιος 2019-Δεκέμβριος 2019 σε σχέση με το ίδιο εξάμηνο του 2018. “Βέβαια οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο τροφίμων σχετίζονται άμεσα με την ψυχολογία των καταναλωτών και την ευρύτερη οικονομική και κοινωνική κατάσταση και ενδεχομένως πολιτικές εξελίξεις να επιδράσουν σε αυτή την πρόβλεψη. Σημειώνεται ότι η μέτρηση ξεκίνησε μετά τις εκλογές της 7ης Ιουλίου” αναφέρει το ΙΕΛΚΑ.

Παρά την αισιοδοξία που καταγράφεται, τα προβλήματα του κλάδου σαφώς και συνεχίζουν να υφίστανται. Τα εξωγενή προβλήματα εξακολουθούν να έχουν την πρώτη θέση. Συγκεκριμένα, και πάλι καταγράφεται ως βασικό πρόβλημα η αβεβαιότητα περιβάλλοντος (κοινωνικού-οικονομικού) – αν και αρκετά χαμηλότερα από προηγούμενες μετρήσεις. Ο υψηλός ΦΠΑ πέφτει στην 6η θέση με μόλις 27%. Το πρόβλημα των μειωμένων πωλήσεων παρουσιάζει επίσης πτώση καθώς ανεβαίνει στην 9η θέση με 22%, ενώ αντίθετα τα λειτουργικά θέματα των επιχειρήσεων εμφανίζουν ένταση με τη χαμηλή κερδοφορία παραμένει σημαντικό πρόβλημα με μικρή μείωση με 41% και τα κόστη λειτουργίας με 35%.Τέταρτο πιο σημαντικό πρόβλημα είναι η γραφειοκρατία και η πολυνομία με 29% και πέμπτο πρόβλημα η δυσκολία εύρεσης και ανάπτυξης προσωπικού-στελεχών με 27%.