Έρευνες - Μελέτες

Οι Δανοί οι πιο φανατικοί χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην Ε.Ε.

peopleyoung1

Αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των Ευρωπαίων πολιτών αποτελούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το Twitter ή το Instagram. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, το 56% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών συμμετείχαν στα δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης το 2018. Το ποσοστό συμμετοχής, μάλιστα, στις σχετικές ιστοσελίδες βαίνει σταθερά αυξανόμενο από την αρχή της συλλογής δεδομένων από την Eurostat, καθώς, για παράδειγμα, το 2011 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 38%. Η συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης περιλαμβάνει δραστηριότητες, όπως δημιουργία προφίλ χρήστη, η δημοσίευση μηνυμάτων ή άλλης μορφής παρουσία στα social media.

Γάλλοι (42%), Ιταλοί (46%) και Σλοβένοι (49%) είναι οι Ευρωπαίοι που χρησιμοποιούν λιγότερο τα social mediaΣύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής αρχής, που επεξεργάστηκε ο ΣΕΠΕ, μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε., το ποσοστό συμμετοχής σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ήταν υψηλότερο στη Δανία (79%), με τους Βέλγους να είναι οι αμέσως επόμενοι στη λίστα με τους πιο φανατικούς χρήστες των social media στην Ευρώπη (73%), ενώ ακολουθούν οι Σουηδοί και οι Βρετανοί (70%).


Στον αντίποδα, οι Ευρωπαίοι με την πιο χαλαρή σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και συγκεκριμένα με ποσοστό κάτω από 50%, είναι οι: Γάλλοι (42%), οι Ιταλοί (46%) και οι Σλοβένοι (49%).

Πιο φανατικοί οι νέοι
Όπως είναι αναμενόμενο, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αυξάνεται - για την ακρίβεια εκτοξεύεται - στις μικρότερες ηλικίες. Συγκεκριμένα, στις ηλικίες μεταξύ 16 έως 24 ετών, σχεδόν 9 στους 10 πολίτες στην Ε.Ε. συμμετείχαν σε κοινωνικά δίκτυα (88%) το 2018. Το ποσοστό αυτό κυμάνθηκε από 77% στη Γαλλία και 79% στην Ιταλία έως 97% στην Τσεχία, τη Δανία και την Κροατία.

Όπως, επίσης, είναι αναμενόμενο, οι μεγαλύτερης ηλικίας Ευρωπαίοι έχουν μια πιο χαλαρή σχέση με τα social media. Έτσι, στις ηλικίες 65 έως 74 ετών, σχεδόν το ένα πέμπτο (19%) των Ευρωπαίων πολιτών έκανε χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα χαμηλότερα ποσοστά διείσδυσης των social media σε αυτές τις ηλικίες συγκεντρώνονται στη Βουλγαρία (8%) και στην Ελλάδα (9%). Αντίθετα, το υψηλότερο ποσοστό χρήσης στις ηλικίες μεταξύ 65 και 74 ετών παρατηρείται στη Δανία (46%).

Να σημειωθεί ότι το ποσοστό των χρηστών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στο γενικό πληθυσμό της Ελλάδας είναι 53%, ενώ στις ηλικίες μεταξύ 16 και 24 ετών το ποσοστό συμμετοχής είναι σχεδόν καθολικό, αφού ανέρχεται στο 96%.