Μόνο 1 στους 10 καταλαβαίνει πώς λειτουργούν τα κρυπτονομίσματα

Έρευνες - Μελέτες

26 Ιουνίου 2019

“Terra ingognita” παραμένουν τα κρυπτονομίσματα για τους καταναλωτές, οι οποίοι, αν και σταδιακά ενημερώνονται για την ύπαρξή τους, έχουν ελλιπή γνώση γι’ αυτά και επιφυλακτικότητα για τη χρήση τους. Μέχρι στιγμής, τέσσερις στους πέντε (81%) καταναλωτές δεν έχουν αγοράσει ποτέ κρυπτονόμισμα, γεγονός που υπογραμμίζει το πόσο μακριά βρισκόμαστε από το να γίνει αποδεκτό ως μία συνηθισμένη μορφή πληρωμής ή επένδυσης. Μάλιστα, ο ρυθμός με τον οποίο “υιοθετούνται” τα κρυπτονομίσματα από τους καταναλωτές, παγκοσμίως, επιβραδύνεται.

Οι καταναλωτές είναι ακόμη επιφυλακτικοί με την “υιοθέτηση” των κρυπτονομισμάτων, λόγω έλλειψη κατανόησης και εμπιστοσύνηςΣήμερα, λιγότεροι από ένας στους τρεις (29%) απαντούν θετικά στην ερώτηση αν έχουν κάποια γνώση των κρυπτονομισμάτων, ενώ μόνο ένας στους δέκα (10%) κατανοεί πλήρως τον τρόπο που λειτουργούν. Νέα έρευνα της Kaspersky ανακάλυψε πως η έλλειψη κατανόησης και εμπιστοσύνης καθιστά τους καταναλωτές επιφυλακτικούς σχετικά με τη χρήση κρυπτονομισμάτων. Πάντως, το ένα πέμπτο (20%) αυτών που ερωτήθηκαν, δήλωσε ότι ενώ δεν χρησιμοποιεί κάποιο κρυπτονόμισμα τη δεδομένη περίοδο, θα ήθελε να το κάνει στο μέλλον.

Πώς λειτουργούν
Σήμερα, πολλοί καταναλωτές στερούνται μίας σωστής κατανόησης για τον τρόπο που λειτουργούν τα κρυπτονομίσματα. Πολλοί καταναλωτές δε που νόμιζαν πως ήξεραν με τι έχουν να κάνουν, αργότερα αποφάσισαν ενάντια στη χρήση κρυπτονομίσματος. Σχεδόν το ένα πέμπτο (18%) σταμάτησε γιατί έγινε υπερβολικά περίπλοκο τεχνικά.

“Αυτή η έλλειψη κατανόησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσπιστία απέναντι στην ικανότητα των κρυπτονομισμάτων να κρατήσουν ασφαλή τα χρήματα των καταναλωτών”, αναφέρουν οι αναλυτές. Επίσης, υπάρχει η αντίληψη μεταξύ των καταναλωτών πως τα κρυπτονομίσματα δεν θα βρίσκονται στις ζωές μας για πάντα. Το ένα τρίτο (35%) πιστεύει πως τα κρυπτονομίσματα είναι μία μόδα με την οποία δεν αξίζει να ασχοληθούμε.

Την ίδια στιγμή, υπάρχει μια άλλη κοινή αντίληψη μεταξύ των καταναλωτών ότι οι κυβερνο-εγκληματίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κρυπτονομίσματα προς όφελός τους, με περίπου έναν στους πέντε (19%) από αυτούς που ερωτήθηκαν, να σχολιάζει  πως έχει βιώσει επιθέσεις από hackers κατά τη διάρκεια συναλλαγών. Οι εγκληματίες δημιουργούν, επίσης, ψεύτικα ηλεκτρονικά πορτοφόλια για να προσελκύσουν κόσμο, ώστε να επενδύσει απερίσκεπτα τα χρήματά του και το 15% των καταναλωτών έχει υπάρξει θύμα απατών από κρυπτονόμισμα.

Προστασία
Οι αναλυτές της Kaspersky σημειώνουν πως υπάρχουν πράγματα που όλοι οι πάροχοι κρυπτονομισμάτων μπορούν να κάνουν για να αυξήσουν την εμπιστοσύνη - διασφαλίζοντας τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες και συναλλαγές. Οι συστάσεις για την ασφαλή χρήση κρυπτονομισμάτων:

“- Επιβεβαιώνετε πάντα τη διεύθυνση ενός ηλεκτρονικού πορτοφολιού και μην ακολουθείτε τα links σε μία διαδικτυακή τράπεζα ή σε ένα διαδικτυακό πορτοφόλι.

- Χρησιμοποιείτε hardware πορτοφόλια κρυπτονομισμάτων.

- Διπλοελέγχετε τις διευθύνσεις παραληπτών, την ποσότητα που στέλνετε και το ύψος της συσχετιζόμενης χρέωσης, πριν στείλετε μία συναλλαγή.

- Σημειώστε ένα μνημονικό κανόνα, που θα σας επιτρέψει να ανακτήσετε ένα κρύπτο-πορτοφόλι σε περίπτωση που το χάσετε ή ξεχάσετε τον κωδικό σας”.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ