Η αυτοματοποίηση κερδίζει έδαφος στον χώρο του αυτοκινήτου

Έρευνες - Μελέτες

03 Ιουνίου 2019

Έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο κερδίζουν οι πωλήσεις οχημάτων, που διαθέτουν ένα σημαντικό βαθμό αυτοματοποίησης. Σύμφωνα με έρευνα της Canalys, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με αυτοματοποίηση “επιπέδου 2” (Level 2) αυξήθηκαν κατά 322% στις ΗΠΑ και κατά 71% στην ευρωπαϊκή αγορά κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2019. Στα αυτοκίνητα της κατηγορίας “Level 2”, το όχημα μπορεί να ελέγχει περισσότερες από μία λειτουργίες οδήγησης, όπως το τιμόνι, την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, σε συνδυασμό, κάτω από ειδικές συνθήκες (καιρικές, ποιότητα οδοστρώματος, ταχύτητα οχήματος). Σε απόλυτα μεγέθη, βέβαια, οι πωλήσεις αυτοματοποιημένων οχημάτων παραμένουν χαμηλές στη διεθνή αγορά. Συνολικά, περισσότερα από 250.000 αυτοκίνητα με επίπεδο αυτοματισμού “level 2” πωλήθηκαν παγκοσμίως τους τρεις πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει το 7% των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων, ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 2% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι πωλήσεις οχημάτων με αυτοματοποίηση “επιπέδου 2” αυξήθηκαν κατά 71% στην Ευρώπη και κατά 322% στις ΗΠΑΣύμφωνα με την ανάλυση της Canalys, η ανάπτυξη προήλθε από τα βασικά εμπορικά σήματα αυτοκινήτων, που διαθέτουν τα αυτοματοποιημένα χαρακτηριστικά στις βασικές εκδόσεις ή στον προαιρετικό εξοπλισμό, σε όλα τα νέα μοντέλα των οχημάτων.

Οι κατασκευαστές
“Η Nissan και η Toyota, τα δύο από τα πέντε κορυφαία εμπορικά brands στην αγορά του αυτοκινήτου, προσέθεσαν τη λειτουργικότητα “επιπέδου 2” στις νέες εκδόσεις δημοφιλών μοντέλων που διαθέτουν στην αγορά των ΗΠΑ, ήδη, από τα τέλη του 2018. Περισσότερο από το 50% των οχημάτων που πωλούνται στην αμερικανική αγορά και φέρουν τα πρώτα στάδια της αυτοματοποίησης, είναι κατασκευής Nissan και Toyota, με τις δύο εταιρείες να ξεπερνούν κορυφαία εμπορικά σήματα όπως η Tesla, η BMW, η Audi και η Volvo”, αναφέρουν οι αναλυτές της Canalys.

Στην Ευρώπη
Στην ευρωπαϊκή αγορά τα αυτοκίνητα που πωλούνται με χαρακτηριστικά αυτοματοποίησης “επιπέδου 2” αυξήθηκαν επίσης έντονα, κατά 71%, το 1ο τρίμηνο του 2019, αντιπροσωπεύοντας το 4,5% των νέων αυτοκινήτων, που πωλήθηκαν το εξεταζόμενο διάστημα. “Η BMW και η Volvo οδηγούν, σήμερα, την αγορά της αυτοματοποιημένης οδήγησης στην Ευρώπη. Ωστόσο, καθώς οι μεγάλες μάρκες εισάγουν την αυτοματοποιημένη λειτουργικότητα σε όλο και περισσότερα νέα μοντέλα, η εικόνα αυτή θα αλλάξει ριζικά στο μέλλον”, προσθέτουν οι αναλυτές. Πάντως, οι αναλυτές σχολιάζουν ότι οι κατασκευαστές πρέπει να κάνουν πολύ περισσότερα για να εκπαιδεύσουν τους οδηγούς στα νέα χαρακτηριστικά οδήγησης που φέρνει η αυτοματοποίηση. “Καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα των αυτοκινήτων με αυτοματοποιημένη λειτουργικότητα “επιπέδου 2”, είναι ζωτικής σημασίας οι οδηγοί να κατανοήσουν τις δυνατότητες των συστημάτων και να τις χρησιμοποιήσουν όπως απαιτείται”, αναφέρουν.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ