Έρευνες - Μελέτες

Κόπωση στην παγκόσμια αγορά tablets: 5% μειώθηκαν οι πωλήσεις

tablethands111

Έντονα σημάδια κόπωσης εκπέμπει η παγκόσμια αγοράς tablets, η οποία τους τρεις πρώτους μήνες του έτους έχασε το 5% της δυναμικής της σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Συγκεκριμένα, τους τρεις πρώτους μήνες του 2019 διατέθηκαν στην παγκόσμια αγορά 36,7 εκατ. συσκευές tablets έναντι 38,7 εκατ. συσκευών την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Παρά τη συνολική υποχώρηση της αγοράς, ωστόσο, στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του έτους υπήρξαν τρεις από τους κορυφαίους παίκτες της αγοράς των tablets, οι οποίοι κατάφεραν να εμφανίσουν θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης (Apple, Huawei, Amazon, and Microsoft). Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Strategy Analytics, η Apple με ρυθμό ανάπτυξης 9% το πρώτο τρίμηνο του 2019 βρέθηκε στην πρώτη θέση της αγοράς, συγκεντρώνοντας μερίδιο 27,1%. Τη δεύτερη θέση της κατάταξης κατέλαβε η Samsung, η οποία, ωστόσο, το εξεταζόμενο διάστημα είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 9% και το μερίδιό της να κατέρχεται σε 13,1%. Την τρίτη θέση κατέκτησε η Huawei με αύξηση πωλήσεων κατά 8% και μερίδιο αγοράς 9,6% και πολύ καλές επιδόσεις στην περιοχή της ΕΜΕΑ αλλά και της πατρίδας της, της Κίνας. Στην τέταρτη θέση της διεθνούς αγοράς tablets βρέθηκε το πρώτο τρίμηνο του 2019 η Amazon, που πέτυχε ισχυρή ανάπτυξη 21% και μερίδιο αγοράς 8,3%. Την πεντάδα των κορυφαίων παικτών της αγοράς tablets συμπληρώνει η Lenovo, που είδε μειωμένες πωλήσεις κατά 26% και μερίδιο 4,2%.

Λειτουργικά συστήματα
Ωστόσο, υπάρχουν κατασκευαστές που κατάφεραν κόντρα στο ρεύμα της αγοράς και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019Συνολικά οι υπόλοιποι κατασκευαστές της αγοράς -εκτός από τους πέντε μεγαλύτερους- συγκέντρωσαν μερίδιο αγοράς 37,7% αισθητά μικρότερο από το αντίστοιχο έναν χρόνο νωρίτερα όταν διαμορφωνόταν στο 42,5%. Σε επίπεδο λειτουργικών συστημάτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ( Preliminary Global Tablet Shipments and Market Share: Q1 2019 Results), η κυριαρχία του Android δεν αμφισβητήθηκε το εξεταζόμενο διάστημα. Αν και οι πωλήσεις tablets με λειτουργικό Android μειώθηκαν κατά 10%, το συνολικό μερίδιο κινήθηκε στα επίπεδα του 58,9%. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το εξεταζόμενο διάστημα το λειτουργικό της Apple με τις πωλήσεις συσκευών με iOS να αυξάνονται κατά 9% στα 9,9 εκατ. μονάδες, ωθώντας το μερίδιο αγοράς παγκοσμίως στο 27%. Στο μεταξύ, οι αποστολές συσκευών με λειτουργικό Windows μειώθηκαν κατά 13% σε ετήσια βάση στα 5 εκατ.μονάδες το πρώτο τρίμηνο από 5,7 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2018 με το μερίδιο τους να διαμορφώνεται σε 13,6%.