6 στους 10 πολίτες θα μοιράζονταν προσωπικά δεδομένα με τις τράπεζες

Έρευνες - Μελέτες

11 Απριλίου 2019

Διατεθειμένοι να μοιραστούν σημαντικά προσωπικά δεδομένα με τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες έναντι κάποιων ανταλλαγμάτων, δηλώνουν έξι στους δέκα καταναλωτές παγκοσμίως. Σύμφωνα με νέα έκθεση της Accenture, οι πολίτες είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, όπως στοιχεία της τοποθεσίας τους και άλλες πληροφορίες, λαμβάνοντας κάποιο αντάλλαγμα, για παράδειγμα καλύτερη τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών.

Πρόθυμοι να παραχωρήσουν σημαντικά προσωπικά δεδομένα σε τράπεζες έναντι ανταλλαγμάτων δηλώνουν οι καταναλωτέςΠαγκόσμια μελέτη της Accenture, βασισμένη σε έρευνα 47.000 καταναλωτών σε 28 αγορές, διαπίστωσε συγκεκριμένα ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές θα μοιράζονταν τα στοιχεία με αντάλλαγμα παροχές, όπως πιο γρήγορες εγκρίσεις δανείων, εκπτώσεις σε συμμετοχές σε γυμναστήρια και εξατομικευμένες προσφορές με βάση την τρέχουσα τοποθεσία τους. Πάντως, ταυτόχρονα, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι η ιδιωτικότητα είναι πρωταρχικής σημασίας, με τα τρία τέταρτα (75%) να απαντούν ότι είναι πολύ επιφυλακτικοί όσον αφορά την προστασία της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών τους δεδομένων.

Στην πραγματικότητα, οι παραβιάσεις της ασφάλειας των δεδομένων αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία για τους καταναλωτές, μετά από το αυξανόμενο κόστος, όταν απαντούν στην ερώτηση τι θα τους έκανε να εγκαταλείψουν την τράπεζά τους ή τον ασφαλιστή τους. “Οι καταναλωτές μοιράζονται προσωπικά δεδομένα για να κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη ή πιο διασυνδεδεμένη. Οι τράπεζες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα των καταναλωτών, προκειμένου να παίξουν ενεργό ρόλο στη βελτίωση της ζωής τους, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι προστατεύουν τα δεδομένα τους”, σημειώνει η έρευνα Financial Services Consumer Study της Accenture. 

Εγκρίσεις δανείων
Στον τραπεζικό τομέα, το 81% των καταναλωτών θα ήταν πρόθυμο να μοιραστεί στοιχεία, όπως το εισόδημά του ή η θέση του ή ο τρόπος ζωής, με αντάλλαγμα μια πιο γρήγορη έγκριση δανείου. Το 76% θα έπραττε το ίδιο, προκειμένου να λάβει ως αντάλλαγμα εξατομικευμένες προσφορές με βάση την τοποθεσία του, όπως εκπτώσεις από έναν λιανοπωλητή. “Οι χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις έχουν τεράστια ευθύνη να διατηρήσουν το ρόλο τους ως αξιόπιστοι θεματοφύλακες της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων. Οι τράπεζες και οι ασφαλιστές, που δεν εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να αξιοποιήσουν αυτήν την εμπιστοσύνη και να βελτιώσουν τις εμπειρίες των πελατών, κινδυνεύουν να περιοριστούν στον τυπικό ρόλο μιας απλής τράπεζας και μια απλής ασφαλιστικής εταιρείας”, σημειώνει η μελέτη. 

Διαφοροποιήσεις
Η προθυμία των καταναλωτών για ανταλλαγή σημαντικών προσωπικών δεδομένων με τις χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις διαφέρει ανά τον κόσμο. Είναι, για παράδειγμα, υψηλότερη στην Κίνα, με το 67% των καταναλωτών να δηλώνει πρόθυμο να μοιραστεί περισσότερα δεδομένα. Το αντίστοιχο ποσοστό είναι 50% στις ΗΠΑ, ενώ στην Ευρώπη - όπου τέθηκε σε ισχύ ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων το Μάιο του 2018 - οι καταναλωτές είναι πιο σκεπτικοί. Για παράδειγμα, μόνο το 40% των καταναλωτών στη Βρετανία και στη Γερμανία δήλωσε ότι θα ήταν πρόθυμο να μοιραστεί περισσότερα στοιχεία με τράπεζες και ασφαλιστές με αντάλλαγμα εξατομικευμένες υπηρεσίες.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ