Παγίδες ψηφιακής ασφάλειας κρύβουν οι αγορές στις εκπτώσεις

Έρευνες - Μελέτες

22 Ιανουαρίου 2019

Μεγάλη κινητικότητα παρατηρείται την περίοδο των εκπτώσεων όσον αφορά το ψηφιακό έγκλημα, με τους επιτήδειους να εκμεταλλεύονται τις εκπτωτικές ευκαιρίες, για να δράσουν στο Διαδίκτυο. Κατά τις εκπτώσεις, οι συνηθέστερες περιπτώσεις εξαπάτησης βασίζονται στον τρόπο που προωθείται είτε το προϊόν, είτε το ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει. “Η περίοδος των χειμερινών εκπτώσεων έχει ήδη ξεκινήσει, με τους καταναλωτές να αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες σε προνομιακές τιμές. Το Διαδίκτυο κατακλύζεται από “ευκαιρίες” και οι καταναλωτές σπεύδουν να τις αποκτήσουν”, αναφέρει σε σχετικό report η ESET, συμβουλεύοντας τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί, να μην βιάζονται και κυρίως, να μην αμελούν την ασφάλεια τους.

Τι να θυμάστε για να μείνετε προστατευμένοι όσο αγοράζετε στις εκπτώσεις στο InternetΌταν λοιπόν, ο καταναλωτής εντοπίζει προσφορές που είναι “πολύ καλές για να είναι αληθινές”, η ESET συμβουλεύει να φέρει την εξής εικόνα στο μυαλό του: ότι αγοράζει επώνυμα αγαθά με απίστευτα χαμηλή τιμή από την καρότσα ενός φορτηγού -  μία εικόνα που πρέπει να εγείρει αυτόματα υποψίες για τη νομιμότητα των αγαθών. Ιδιαίτερα υποψιασμένος πρέπει να είναι ακόμη κι αν το προϊόν φαίνεται αυθεντικό, αλλά πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλότερη τιμή απ’ ό,τι απαντάται στην αγορά. Αν, για παράδειγμα, ο καταναλωτής εντοπίσει το smartphone που πάντα ονειρευόταν στη μισή τιμή, ας αναλογιστεί πώς θα του φαινόταν η εικόνα να αγόραζε ένα “έξυπνο” κινητό από μια λαϊκή αγορά. 

Βασικά βήματα
“Πλέον, ο τρόπος λειτουργίας του ηλεκτρονικού εμπορίου διευκολύνει πολύ τη διαδικασία των αγορών. Ωστόσο, τελικός υπεύθυνος για την αγορά εξακολουθεί να είναι ο καταναλωτής, γι’ αυτό και πρέπει να ελέγχει σχολαστικά  πριν πληρώσει”, αναφέρει η εταιρεία.

Υπενθυμίζει δε ποια είναι τα βασικά βήματα, που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα μίας αποτυχημένης αγοράς, προστατεύοντας την τσέπη, αλλά και την ασφάλεια των στοιχειών του καταναλωτή:

“- Πριν αρχίσετε να καταχωρείτε τα στοιχεία πληρωμής σας σε έναν ιστότοπο, πρέπει πρώτα να διασφαλίσετε ότι η σελίδα χρησιμοποιεί κρυπτογράφηση. Αναζητήστε το σύμβολο του λουκέτου στη γραμμή διευθύνσεων και το “s”  στο τέλος του http - το url δηλαδή θα πρέπει να ξεκινά με https://.

- Δεν θα σας ζητηθεί ποτέ να μοιραστείτε ή να αποκαλύψετε PIN ή κωδικούς πρόσβασης σε ηλεκτρονικές αγορές στο Διαδίκτυο. Το PIN χρησιμοποιείται μόνο σε ATM και σε σημεία πώλησης, όπως π.χ. στα ταμεία των σούπερ μάρκετ.

- Αναρωτηθείτε, ρωτήστε φίλους και γνωστούς και ζητήστε από κάποιον μια δεύτερη γνώμη, όταν εντοπίζετε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία να πωλείται σε εξαιρετικά φτηνή τιμή. Μπορείτε να βρείτε άλλες πλατφόρμες ή λιανοπωλητές που το πωλούν φτηνά; Όσο περισσότερο αμφισβητείτε την προσφορά που βλέπετε πριν σπεύσετε να την αποκτήσετε, τόσο πιο κερδισμένοι βγαίνετε από την πιθανότητα μίας αποτυχημένης αγοράς. - Η φήμη παίζει μεγάλο ρόλο στις online αγορές. Η αξιοπιστία του ιστότοπου θα πρέπει πάντα να αποτελεί μείζονα λόγο για να τον προτιμήσετε ή να τον απορρίψετε για τις ηλεκτρονικές σας αγορές.

- Πριν κάνετε την αγορά, βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ασφαλή σύνδεση. Φροντίστε, επίσης, να έχετε εγκαταστήσει τις απαραίτητες ενημερώσεις και patches στο λειτουργικό σας σύστημα και ότι διαθέτετε μία αξιόπιστη και ενημερωμένη λύση ασφαλείας”. 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ