Εκρηκτική αύξηση 101,9% στις online αγορές φαρμάκων στην Ελλάδα

Έρευνες - Μελέτες

19 Δεκεμβρίου 2014

Στο Διαδίκτυο, για τις αγορές φαρμάκων, στρέφονται όλο και περισσότεροι Έλληνες, με τις online παραγγελίες να αυξάνονται, φέτος, κατά το εκρηκτικό ποσοστό του 101,9%. Μάλιστα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις φαρμάκων σημείωσαν τη χρονική περίοδο Απριλίου 2013 - Μαρτίου 2014, σε σχέση µε την αντίστοιχη περσινή περίοδο, τη μεγαλύτερη αύξηση από όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, που πωλήθηκαν online.


3 στους 10 χρήστες του Διαδικτύου έκανε τουλάχιστον μια online αγορά το 1ο τρίµηνο του 2014
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Έρευνας Χρήσης των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών από τα νοικοκυριά για το 2014, μεγάλη αύξηση των online πωλήσεων παρατηρήθηκε, επίσης, στις κατηγορίες: είδη ένδυσης και υπόδησης - αθλητικά είδη (κατά 41%), εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή (κατά 36,1%), ηλεκτρονικές συσκευές - βιντεοκάμερες, φωτογραφικές μηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs (κατά 24,9%).

Αντίθετα, η κρίση φαίνεται ότι επηρέασε τις online ταξιδιωτικές υπηρεσίες, όπως έκδοση εισιτηρίων, ενοικίαση αυτοκινήτου, διαμονή σε καταλύματα, αλλά και υπηρεσίες που σχετίζονται με ψυχαγωγικές δραστηριότητας (εισιτήρια για εκδηλώσεις, συναυλίες, παραστάσεις), οι οποίες βρίσκονται σε πτώση.

Τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή, δείχνουν - συνολικά - άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων στην Ελλάδα, καθώς 3 στα 10 άτομα, ηλικίας 16 - 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, έκαναν το 1ο τρίµηνο του 2014 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών µέσω του Διαδικτύου. Το ποσοστό των χρηστών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το 1ο τρίµηνο του 2014 ανέρχεται στο 29,5%, το οποίο μεταφράζεται σε αύξηση κατά 9,3%, σε σχέση µε το 1ο τρίµηνο του 2013, όταν η αγορά είχε παραμείνει στάσιμη.


Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή

Στον αντίποδα, την τελευταία τετραετία, το ποσοστό των χρηστών του Διαδικτύου που δηλώνουν ότι μέχρι και το Μάρτιο, κάθε έτους, δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών µέσω του διαδικτύου, από 70,9% το 2010, μειώθηκε σε 53,7% το 2014 (μείωση 32,0%).

Προφίλ
Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές/παραγγελίες, προκύπτει ότι το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Τα ποσοστά των γυναικών, που πραγματοποιούν αγορές, παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση μεταξύ των ετών 2012 - 2014, με τις - µεταξύ ανδρών και γυναικών - αποκλίσεις σε ποσοστιαίες μονάδες να μειώνονται από 13,8% σε 11,6% και 6,6%, αντίστοιχα.

Το 29,4% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25 - 34 ετών, ενώ όσον αφορά το μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες µε υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 51,8% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 38,7%.


Πηγή: Ελληνική Στατιστική Αρχή

Πληρωμές
Όσον αφορά τους τρόπους πληρωμής, το 51,8% όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές για προσωπική χρήση, κατά το χρονικό διάστημα Απριλίου 2013 - Μαρτίου 2014, έκανε την πληρωµή τους μετρητοίς ή µε κατάθεση χρημάτων σε τραπεζικό λογαριασµό. Το 37,3% έκανε χρήση χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, το 22,3% µέσω προπληρωμένης κάρτας (pre-paid) ή προπληρωμένο λογαριασµό και το 4,8% µε μεταβίβαση χρημάτων µέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής.

Το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, το 40,0% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21,0% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το δε ποσοστό, όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών, ανέρχεται στο 3,9%.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021