Έρευνες - Μελέτες

Αύξηση τζίρου 153% στα online φαρμακεία τη φετινή Black Friday

pharmacylaptop

Σε ρυθμούς Black Friday κινήθηκε η ελληνική αγορά, το διάστημα που διανύσαμε. Μάλιστα, οι Έλληνες καταναλωτές, ακολουθώντας τη διεθνή τάση, επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους κατά την ημέρα του Black Friday και να επωφεληθούν των προσφορών ακόμη και σε μη παραδοσιακές κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι το φάρμακο. Η καταναλωτική μανία της Black Friday οδήγησε τους Έλληνες καταναλωτές στα online φαρμακεία, όπου τους υποδέχτηκαν προσφορές προϊόντων έως και 70% σε καλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής και άλλα παραφάρμακα. Η αύξηση τζίρου στην Black Friday ήταν 153% σε σχέση με τις προηγούμενες 3 Παρασκευές του Νοεμβρίου, ενώ καταγράφηκαν πάνω από 120 ηλεκτρονικά φαρμακεία, που πραγματοποίησαν προωθητική ενέργεια στην ημέρα αυτή, από τα 297 που λειτουργούν στην Ελλάδα.

Η μέση παραγγελία, που έκαναν οι καταναλωτές στα online φαρμακεία, ήταν αξίας €45,20Τα στοιχεία αυτά αποτυπώθηκαν, σε πραγματικό χρόνο, από την υπηρεσία eRetail Audit της Convert Group, βάσει της οποίας brands και online φαρμακεία αξιολογούν τα μερίδια αγοράς τους και τις επιδόσεις τους στο ηλεκτρονικό φαρμακείο και το ηλεκτρονικό super market. 

Δημοφιλή προϊόντα
Σύμφωνα με την ομάδα της Convert Group, η μέση παραγγελία που έκαναν οι καταναλωτές στα online φαρμακεία της χώρας, ήταν αξίας €45,20 με το ΦΠΑ, αυξημένη κατά €4,40 σε σχέση με τις υπόλοιπες μέρες του 2018. Τα προϊόντα, που ήταν τα πλέον δημοφιλή για τα νοικοκυριά, ήταν οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες (+371%), ενώ πολύ μεγάλη αύξηση παρατηρήθηκε και στα σετ περιποίησης προσώπου (+358%), στα προϊόντα αντιγήρανσης (+274%) και στις πάνες (+214%). Όπως επισημαίνει η εταιρεία, ο θεσμός του Black Friday παραμένει ορόσημο για τα online φαρμακεία της χώρας, καθώς αντίστοιχη ήταν η αύξηση που καταγράφηκε και πέρσι. 

Συγκρίσεις
Έντονη κινητικότητα κατά τη Black Friday, παρατηρήθηκε στην αγορά online φαρμακείων και το 2017, οπότε περισσότερα από 100 online φαρμακεία συμμετείχαν με μεγάλες προσφορές, οι οποίες ξεπέρασαν το 50%. Οι πωλήσεις πέρσι είχαν αυξηθεί κατά 162% σε σχέση με τις υπόλοιπες Παρασκευές του Νοεμβρίου, ενώ η αύξηση ήταν της τάξης του 150%, εάν η σύγκριση γίνει με τη μέση ημέρα του έτους.

Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η ποσοστιαία συμμετοχή των μεγάλων online φαρμακείων, όπου χαρακτηριστικά από τους top 50 παίκτες (με βάση την μέση μηνιαία επισκεψιμότητα από τα στοιχεία παρακολούθησης της αγοράς του eRetail Audit) συμμετείχε το 95%. Σύμφωνα με την αντίστοιχη περσινή έρευνα, καταλυτική ήταν και το 2017 η επίδραση των newsletters, τα οποία ενημέρωναν τους καταναλωτές για τις προσφορές των φαρμακείων, καθώς το ποσοστό των αγορών,  που προήλθαν από αυτό το κανάλι marketing, ήταν 19% σε σύγκριση με το μέσο όρο που κυμάνθηκε στο 8%.