Αυξήθηκαν οι πωλήσεις ηλεκτρονικών προϊόντων στην ελληνική αγορά

Έρευνες - Μελέτες

20 Νοεμβρίου 2018

Ενισχυμένη, συνολικά, ήταν η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων τόσο το 3ο τρίμηνο του 2018, όσο και σε επίπεδο 9μηνου. Την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018, η αξία της ελληνικής αγοράς ηλεκτρονικών αγαθών διευρύνθηκε κατά 5,5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα €536 εκατ. Το 9μηνο του τρέχοντος έτους, η αξία ενισχύθηκε συνολικά κατά 7,4% και να ανέρχεται στο €1,5 δις. Η εικόνα που εμφάνισε η ελληνική αγορά των τηλεπικοινωνιακών, αλλά και συνολικά των ηλεκτρονικών καταναλωτικών προϊόντων στη χώρα μας το 3ο τρίμηνο του 2018, ήταν συνολικά εύρωστη.

Η άνοδος ήταν της τάξης του 5,3% σε επίπεδο 3ου τριμήνου 2018 και 7,4% στη βάση του 9μηνουΣύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας GfK TEMAX, οι τέσσερις από τις επτά επιμέρους κατηγορίες της αγοράς είχαν θετικό πρόσημο, ενώ σε επίπεδο 9μηνου οι κατηγορίες, που αποκόμισαν οφέλη, ήταν πέντε. Αναλυτικά, σύμφωνα πάντα με τα σχετικά στοιχεία, από τις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, οι πωλήσεις στις Τηλεπικοινωνίες κατέγραψαν άνοδο κατά 9% το 3ο τρίμηνο του 2018, με την αξία τους να ανέρχεται σε €160 εκατ. Όλες οι υποκατηγορίες, κινητά τηλέφωνα, smartphones, ακουστικά και core wearables, παρουσίασαν αυξητική τάση. Η δεύτερη μεγαλύτερη άνοδος σε επίπεδο 3ου τριμήνου σημειώθηκε στην κατηγορία “Μεγάλες Οικιακές Συσκευές”, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 7% στα €135 εκατ. 

Προϊόντα Πληροφορικής
Στα Προϊόντα Πληροφορικής (IT), το πρόσημο ήταν οριακά αρνητικό το εξεταζόμενο διάστημα, καθώς οι πωλήσεις στην εγχώρια αγορά υποχώρησαν κατά 0,1% στα €113 εκατ., ενώ στη βάση του 9μηνου το πρόσημο της αγοράς ήταν θετικό κατά 1,4%, με την αξία των πωλήσεων στα €317 εκατ. Οι οθόνες συνεχίζουν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν ανοδική πορεία, εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming και του 4Κ. Στο μεταξύ, οι πωλήσεις Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο την ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Οι περιφερειακές συσκευές για υπολογιστές (ποντίκια, πληκτρολόγια) κατέγραψαν επίσης αύξηση, με την κατηγορία των gaming devices να αποτελεί το βασικό μοχλό της αύξησης αυτής.

Στον τομέα των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών οι πωλήσεις αυξήθηκαν το 3ο τρίμηνο κατά 5,3% και ανήλθαν σε €75 εκατ. Οι πωλήσεις ηχείων σημείωσαν σημαντική αύξηση, βοηθούμενες τόσο από τις έντονες προσφορές, όσο και από την αύξηση των πωλήσεων της τηλεόρασης. Οι κονσόλες κατέγραψαν, επίσης, θετικό πρόσημο, λόγω λανσαρίσματος νέων προϊόντων στην αγορά, ενώ οι πωλήσεις τηλεοράσεων συνεχίζουν την ανοδική τους πορεία για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο. 

Πτωτικές κατηγορίες
Πάντως, σημαντική πτώση πωλήσεων παρουσίασαν οι κατηγορίες των portable media player, DVD και πλοηγών αυτοκινήτων. Διψήφια πτώση πωλήσεων σημειώθηκε δε στις κατηγορίες AHS, βιντεοκάμερες και κάρτες μνήμης. Επίσης, οι σταθεροί υπολογιστές (Desk PCs) σημείωσαν αρνητική πορεία κατά το 3ο τρίμηνο του 2018, ενώ διψήφια πτώση κατέγραψε και η κατηγορία των Media Tablets.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ