Ανοδικά κατά 6% θα κινηθεί, φέτος, η αγορά καταναλωτικών ηλεκτρικών ειδών

Έρευνες - Μελέτες

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

16 Δεκεμβρίου 2014

Χρονιά ανόδου, μετά από σερί πτωτικών επιδόσεων, θα είναι το 2014 για την αγορά καταναλωτικών ηλεκτρικών ειδών, η οποία αναμένεται να “δει” φέτος αύξηση κατά περίπου 6%, σε σχέση με το 2013. Μάλιστα, εάν δεν λειτουργούσε αρνητικά για το σύνολο της αγοράς η κατηγορία των κλιματιστικών (-16%), ο κλάδος των καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών θα “έκλεινε” φέτος με διψήφια άνοδο. Ήδη, τα μηνύματα του 9μηνου συνηγορούν υπέρ της διεύρυνσης της αγοράς, έστω και σε μικρό ποσοστό, μετά από συνεχείς πτωτικές χρονιές, αφού η αύξηση είναι της τάξης του 6%. Το δίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου ήταν ιδιαίτερα θετικό για την εγχώρια αγορά καταναλωτικών ηλεκτρικών ειδών, ενώ για το 1ο τρίμηνο της επόμενης χρονιάς την εικόνα “θολώνουν” οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα.

“Θολό” και εξαρτημένο από τις πολιτικές εξελίξεις το τοπίο, ιδίως το 1ο τρίμηνο του 2015Την εκτίμηση αυτή έκανε ο επικεφαλής της Sony Electronics για την Ελλάδα και την Κύπρο, κ. Γιάννης Γρατσώνης, σε χθεσινή συνάντησή του με δημοσιογράφους. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το 2015 θα είναι μια ελαφρά πτωτική χρονιά για την αγορά, σημειώνοντας ότι η πορεία της, κατά το 1ο τρίμηνο του 2015, σαφώς και θα επηρεαστεί από τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα.

Από τις υποκατηγορίες της αγοράς, που ξεχώρισαν το 2014, ιδιαίτερα δυναμική ήταν η επίδοση των τηλεοράσεων. Όπως εκτιμάται, φέτος θα διατεθούν συνολικά περισσότερες από 820.000 τηλεοράσεις, όταν το 2013 είχαν πουληθεί περί τις 630.000 συσκευές. Ήδη σε επίπεδο 9μηνου, οι εγχώριες πωλήσεις τηλεοράσεων κινήθηκαν στα επίπεδα των €300 εκατ. Η άνοδος σαφέστατα και συνδέεται με την ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και την αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και τη Βόρεια Ελλάδα το Σεπτέμβριο, γεγονότα που οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων της τηλεόρασης. Η άνοδος σε αξία, για το σύνολο της χρήσης, θα είναι σαφέστατα μικρότερη και ποσοστιαία θα κινηθεί στο 4% (σσ λόγω της συνεχιζόμενης πτώσης των τιμών στις τηλεοράσεις).

Οι εκτιμήσεις για το 2015 κάνουν λόγο για μικρή υποχώρηση της αγοράς των τηλεοράσεων, σε όγκους, αλλά αύξηση σε επίπεδο αξίας, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε πιο προηγμένα και ακριβότερα μοντέλα.

Σήμερα, ήδη το 100% των ελληνικών σπιτιών διαθέτει μια τηλεόραση, το 80% και δεύτερη, ενώ ένα ποσοστό 35% κατέχει και τρίτη συσκευή.

Οι “έξυπνες” τηλεοράσεις
Ήδη, η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τις smart συσκευές τηλεόρασης, που συνδέονται στο Διαδίκτυο, είναι εμφανής, καθώς, ήδη, το 80% των συσκευών, που πωλούνται πλέον στην αγορά, ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Sony, το 60% όσων έχουν smart συσκευή τη συνδέουν στο  Ίντερνετ, ενώ μόλις το 10% κάνει πραγματική χρήση των σχετικών υπηρεσιών. Μεταξύ αυτών που κάνουν χρήση, πάντως, η δημοφιλέστερη αφορά την αναπαραγωγή περιεχομένου από το YouTube.

Σύμφωνα με στοιχεία της Sony, το 60% των τηλεοράσεων, που διετέθησαν στο 9μηνο, ήταν κάτω από 40 ίντσες, αν και παρατηρείται μία στροφή προς τα μοντέλα με μεγάλες οθόνες.

Ανοδικά η αγορά του gaming
Από τις υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων, εξαιρετικά θετικά είναι τα μηνύματα για την αγορά του gaming, η οποία, στο σύνολο της, αναμένεται να κινηθεί φέτος ανοδικά κατά 25% (κονσόλες και παιχνίδια). Μάλιστα, έχει ήδη αυξηθεί η online χρήση, καθώς το 85% των συσκευών είναι συνδεδεμένες στο Διαδίκτυο.

Σε ό,τι αφορά ειδικά στο Playstation, σύμφωνα με τον κ. Γρατσώνη, στα τέλη του 2014 η συνολική εγκατεστημένη βάση των PlayStation 4 στην Ελλάδα θα υπερβεί τις 210.000 παιχνιδομηχανές.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ