Έρευνες - Μελέτες

Wearables: Ενθουσιώδεις οι Αμερικανοί, σκεπτικοί οι Ευρωπαίοι

wearable_tech

Με σκεπτικισμό αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αγορά τις wearable συσκευές, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, που αποδεικνύονται μια πολύ πιο πρόσφορη αγορά για τα προϊόντα τεχνολογίας, που φοριούνται. Σήμερα, το 10% των Αμερικανών έχουν, ήδη, αποκτήσει μια wearable συσκευή, έναντι μόλις 4%, που είναι το αντίστοιχο ποσοστό για την Ευρώπη. Σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης της Forrester Research, ένα ποσοστό 45% των Αμερικανών απαντά θετικά στην ερώτηση αν σκοπεύει να αποκτήσει μια wearable συσκευή, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη διαμορφώνεται σε 32%.

Το 45% των Αμερικανών δηλώνουν ότι θα αγόραζε wearable συσκευή έναντι 32% στην ΕυρώπηΗ διείσδυση του 10% θεωρείται, από τους αναλυτές, ως ένα κομβικό σημείο για την νεόκοπη αγορά των συσκευών τεχνολογίας, που φοριούνται. Όπως διαπιστώνει η μελέτη, το συγκεκριμένο ποσοστό διείσδυσης μπορεί να αποτελέσει το “σκαλοπάτι”, ώστε να περάσει η αγορά των wearables σε ένα πιο ώριμο στάδιο.

Η ίδια ανάλυση, την οποία δημοσιοποίησε το Reuters, υπογραμμίζει ότι η είσοδος της Apple στην αγορά των wearable προϊόντων, με το Apple Watch, θα συμπαρασύρει την αγορά σε ανοδικά επίπεδα από το 2015.

Η Forrester Research εκτιμά ότι ο αριθμός των ανθρώπων, που θα χρησιμοποιούν wearable συσκευές, θα τριπλασιαστεί το 2015, κυρίως λόγω της εμπορικής διάθεσης του Apple Watch.

Από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα προκύπτει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πρόθυμοι να φορέσουν μία συσκευή παρακολούθησης της σωματικής δραστηριότητας, ενώ δείχνουν μικρότερη προτίμηση σε gadgets, όπως τα smart glasses ή τα “έξυπνα” κοσμήματα. Περισσότερο “επιρρεπείς” στην αγορά των προϊόντων της δεύτερης κατηγορίας, αποδεικνύονται οι Αμερικανοί έναντι των Ευρωπαίων.

Αλλαγές στην αγορά
Η εξέλιξη των wearable συσκευών, που συνδέονται με την υγεία και τη σωματική δραστηριότητα, σε μια υπολογίσιμη δύναμη της αγοράς των τεχνολογικών προϊόντων, θα συνοδευτεί και από αλλαγές στα κανάλια διανομής. Για παράδειγμα, η Gartner εκτιμά ότι μεταξύ 2018 και 2020, το 25% των “έξυπνων” περικάρπιων και άλλων smart fitness monitors, θα πωλείται μέσα από κανάλια εκτός του λιανεμπορίου. Μάλιστα, γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής και ευεξίας, ασφαλιστικές εταιρείες, κέντρα ελέγχου σωματικού βάρους υπολογίζεται ότι θα αποτελέσουν ένα νέο σημαντικό κανάλι διάθεσης των συγκεκριμένων συσκευών, το οποίο θα δώσει νέα ώθηση στη διείσδυση τους στην αγορά.

Η κατηγορία των wearables όχι μόνο κινήθηκε με ιλιγγιώδη ρυθμό 684% το 1ο εξάμηνο του έτους, αλλά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, αναμένεται να “τρέξει” με 129% και κατά την επόμενη χρονιά.