Μειώθηκαν οι παγκόσμιες πωλήσεις tablets το 2ο τρίμηνο του 2018

Έρευνες - Μελέτες

07 Αυγούστου 2018

Στο πεδίο με τα αρνητικά πρόσημα βρέθηκε η παγκόσμια αγορά tablets και το 2ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, συνεχίζοντας το αρνητικό σερί στο οποίο κινούνται. Συγκρινόμενες με ένα χρόνο νωρίτερα, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 13,5%, διαμορφούμενες στα 33 εκατ. τεμάχια. Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της International Data Corporation (IDC), τα συμβατικά tablets αντιπροσώπευαν και το εξεταζόμενο διάστημα την πλειοψηφία των πωλήσεων και συγκεκριμένα 28,4 εκατ. συσκευές, αριθμός μειωμένος σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018 κατά 14,5%. Στο μεταξύ, τα detachable tablets, επίσης, βρέθηκαν σε μέγγενη, στη διάρκεια του 2ου τριμήνου του 2018, συγκρινόμενες, ωστόσο με ένα εξαιρετικό 2ο τρίμηνο του 2017, όταν σειρά νέων μοντέλων κυκλοφόρησε στην παγκόσμια αγορά.

Κατά 13,5% περιορίστηκαν οι πωλήσεις tablets στη διεθνή αγορά, φθίνοντας στα 33 εκατ. τεμάχιαΣύμφωνα με τους αναλυτές του Worldwide Quarterly Tablet Tracker της IDC, η αγορά των tablets βρίσκεται σε ένα κρίσιμο στάδιο και οδηγείται, κυρίως, από προϊόντα υψηλής ποιότητας στην κατηγορία των detachable συσκευών. “Αν και καταναλωτές και επιχειρήσεις στρέφονται όντως σε αυτήν την κατηγορία των προϊόντων, όσοι λειτουργούν σε αυστηρότερους προϋπολογισμούς έχουν πολύ λίγες επιλογές. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, στρέφονται σε παραδοσιακούς υπολογιστές και δεν επιλέγουν τα tablets ως υπολογιστική συσκευή”, τονίζουν οι αναλυτές. Οι ίδιοι, πάντως, επισημαίνουν ότι οι detachable συσκευές έχουν ακόμα λαμπρό μέλλον, υπό την προϋπόθεση ότι οι επιδόσεις και το λογισμικό θα ευθυγραμμίζονται με τις προσδοκίες των χρηστών.


Από την ανάλυση της IDC προκύπτει ότι η Apple ήταν ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς tablets κατά το 2ο τρίμηνο του 2018. Η κυκλοφορία του νεότερου μοντέλου του iPad προς το τέλος του πρώτου τριμήνου, σε συνδυασμό με βελτιώσεις στο λειτουργικό σύστημα, λειτούργησαν υπέρ της εταιρείας, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές.

Στο μεταξύ, η Samsung διατήρησε τη θέση της ως ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής tablets, παρά την πτώση κατά 16,1% των πωλήσεων της σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Η Huawei διέθεσε στην παγκόσμια αγορά, το εξεταζόμενο διάστημα, 3,4 εκατ. tablets, εδραιώνοντας τη θέση της ως ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής διεθνώς. Η πλειονότητα αυτών των αποστολών εξακολουθεί να είναι στην περιοχή της Ασίας/Ειρηνικού, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 50% του συνόλου των πωλήσεων της εταιρείας.

Στο μεταξύ, οι πωλήσεις της Lenovo παρέμειναν σχετικά σταθερές, φθάνοντας στα 2 εκατ. μονάδες το 2ο τρίμηνο του 2018, με την εταιρεία να διατηρεί την τέταρτη θέση της διεθνούς αγοράς. Η συγκεκριμένη επίδοση συνιστά μείωση κατά 8,4% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, ενώ έρχεται να διαδεχτεί μια εξίσου αρνητική επίδοση κατά το 1ο τρίμηνο του 2018.

Τέλος, οι πωλήσεις της Amazon.com υποχώρησαν κατά 33,5% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, με την εταιρεία να κατατάσσεται στην πέμπτη θέση μεταξύ των κατασκευαστών tablets για το 2ο τρίμηνο του 2018.


ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΜΑΡΤΙΟΣ 2018

ΤΕΥΧΟΣ

14

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2017/ 2018 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ