Το mobile money, δεύτερη φύση για το 60% των Ελλήνων καταναλωτών

Έρευνες - Μελέτες

10 Ιανουαρίου 2018

Δεύτερη φύση γίνεται σταδιακά για τους Έλληνες το mobile money, καθώς η υιοθέτηση των φορητών συσκευών για τη διαχείριση χρημάτων, τη διεξαγωγή τραπεζικών συναλλαγών και πληρωμών, γνωρίζει τη μεγαλύτερη αύξηση από ποτέ. Ήδη, σχεδόν οκτώ στους δέκα Έλληνες (ποσοστό 78%), πλέον, χρησιμοποιούν φορητές συσκευές για να παρακολουθούν τα οικονομικά τους, να ελέγχουν online το υπόλοιπo τους ή μέσω τραπεζικών εφαρμογών. Αυτήν την εικόνα περιγράφει η Visa στην ετήσια έρευνα “Digital Payments”, που έγινε σε 22 χώρες, και μελετά τη συμπεριφορά του καταναλωτή απέναντι στις ψηφιακές πληρωμές, τις ανέπαφες συναλλαγές, το online shopping και την ασφάλεια. 

8 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν φορητές συσκευές για καθημερινές τραπεζικές συναλλαγέςΣύμφωνα με την έρευνα, το mobile money έχει γίνει δεύτερη φύση για το 60% των καταναλωτών στη χώρα μας, καθώς αισθάνονται μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές πληρωμές.

Μάλιστα, το 93% των Ελλήνων καταναλωτών αναμένεται μέσα στα επόμενα τρία χρόνια να πραγματοποιεί πληρωμές μέσω κάποιας φορητής συσκευής.

Αναλυτικά, η έρευνα διαπιστώνει ότι περίπου το 60% των Ελλήνων ελέγχει το υπόλοιπο του λογαριασμού του ή έχει πρόσβαση σε άλλες τραπεζικές υπηρεσίες μέσω κάποιας εφαρμογής στο κινητό, ποσοστό το οποίο σημείωσε μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια.

Μάλιστα, οι καταναλωτές αισθάνονται πιο άνετα να πραγματοποιούν συναλλαγές με το κινητό τους, μένοντας πιο μακριά από το PC ή το laptop τους (48%). Το αντίστοιχο ποσοστό που αφορά στους Έλληνες καταναλωτές, ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και ανέρχεται στο 64%. Στο μεταξύ, το 42% των Ελλήνων καταναλωτών χρησιμοποιεί smartphone ή tablet για την αποστολή ή αποδοχή χρημάτων από φίλους ή οικογένεια. 

Οι Millennials
Οι Millennials, σύμφωνα με την έρευνα, βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της υιοθέτησης ψηφιακών πληρωμών με το 86% των ερωτηθέντων ηλικίας 18 έως 34 ετών να χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους ως “Χρήστες mobile πληρωμών”. Οι καταναλωτές αυτών των ηλικιών είναι πιο πιθανό να κάνουν πληρωμές μέσω φορητών συσκευών στα επόμενα τρία χρόνια σε ποσοστό 95%.

Οι βασικοί παράγοντες, που καθοδηγούν τις εξελίξεις στις ψηφιακές πληρωμές, είναι η άνεση και η ευκολία.  Στην Ελλάδα, το 67% των Millennials και το 68% των υπόλοιπων ηλικιών θεωρεί την ασφάλεια ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη χρήση φορητών συσκευών για πληρωμές.  Η ιδιωτικότητα είναι αρκετά υψηλά, με το 54% των millennials να τους απασχολεί ότι, ενδεχομένως, να επηρεαστεί η ιδιωτική τους ζωή. 

Η εικόνα στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη, όπως και στην Ελλάδα, αυξάνονται συνεχώς και οι επιχειρήσεις που υποστηρίζουν πληρωμές με κάρτες και φορητές συσκευές (NFC). Οι πιο διαδεδομένες κατηγορίες για mobile πληρωμές είναι τα εστιατόρια, τα supermarket, τα μεταφορικά μέσα, το delivery και η διασκέδαση. Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές χρησιμοποιούν φορητή συσκευή με μέσο όρο συναλλαγών €9 σε φυσικά καταστήματα και €38 online.

Σε ό,τι αφορά ταξίδια στο εξωτερικό, οι Ευρωπαίοι έχουν χρησιμοποιήσει  φορητή συσκευή για συναλλαγές σε 103 χώρες, κάτι που φανερώνει ότι νιώθουν άνεση και ασφάλεια στη χρήση smartphone ή tablet για αγορές σε κάποια άλλη χώρα.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2017

ΤΕΥΧΟΣ

13

Έρευνα για την Αγορά Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών 2017/ 2018

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας