Έρευνες - Μελέτες

Υποχώρησαν οι διεθνείς πωλήσεις tablets το τρίτο τρίμηνο του 2017

tabletsnew1

Με αρνητικό πρόσημο ολοκλήρωσε το 3ο τρίμηνο του 2017 η παγκόσμια αγορά tablets, καθώς οι πωλήσεις υποχώρησαν ποσοστιαία κατά 5,4% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Μάλιστα, ενδεικτικό της κόπωσης στη διεθνή αγορά tablets είναι το γεγονός ότι πρόκειται για το 12ο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης για τον κλάδο. Συγκεκριμένα, το 3ο τρίμηνο του 2017 “έκλεισε”, σε παγκόσμιο επίπεδο, με πωλήσεις 40 εκατ. συσκευών, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC (Worldwide Quarterly Tracker). Η αυξανόμενη ζήτηση για smartphones, σε συνδυασμό με τον συνεχώς διευρυνόμενο κύκλο αντικατάστασης των tablets και την ενίσχυση της θέσης των παραδοσιακών υπολογιστών στις προτιμήσεις του καταναλωτή, δημιούργησαν ένα εκρηκτικό σκηνικό για την αγορά των tablets. 

Παρά τη μείωση των πωλήσεων κατά 5,4%, τέσσερις στους πέντε κορυφαίους προμηθευτές κατέγραψαν θετική πορείαΕν τω μεταξύ, η ανάπτυξη και στη - μέχρι πρότινος πολλά υποσχόμενη επιμέρους αγορά των αποσπώμενων συσκευών - (detachable ή 2 in 1 tablets) ήταν βραδύτερη από την αναμενόμενη. Μάλιστα, οι αναλυτές θεωρούν ότι δεν πρόκειται για μια συγκυριακή εξέλιξη, αλλά για μια εξελισσόμενη τάση. Εξηγούν δε ότι σε πρόσφατη έρευνα της IDC οι ιδιοκτήτες αφενός convertibles και αφετέρου αποσπώμενων συσκευών, δήλωσαν ότι θα ήταν πολύ πιο πρόθυμοι να συστήσουν σε έναν άλλο καταναλωτή την πρώτη κατηγορία παρά τη δεύτερη. “Η δυναμική της αγοράς έχει μετατοπιστεί σταθερά από τις detachable συσκευές στα convertibles στη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η περίοδος των εορτών του 2017 μπορεί να αποδειχθεί ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για την κατηγορία των αποσπώμενων προϊόντων”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας.

Οι κατασκευαστές
Παρά το γεγονός, πάντως, ότι η παγκόσμια αγορά των tablets υποχώρησε το 3ο τρίμηνο του 2017, τέσσερις στους πέντε κορυφαίους κατασκευαστές της αγοράς κατάφεραν να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους. Το εξεταζόμενο διάστημα το παγκόσμιο “top 5” της αγοράς συγκρότησαν, σύμφωνα με την IDC, οι Apple, Samsung, Amazon.com, Huawei και Lenovo, με μόνο τη Samsung να εμφανίζει αρνητικό πρόσημο στη διάρκεια του τριμήνου. Αναλυτικά, η Apple βρέθηκε στην πρώτη θέση της αγοράς με μερίδιο 25,8% και συνολικές πωλήσεις 10,3 εκατ. συσκευές. Τη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατέλαβε η Samsung με 6 εκατ. πωλήσεις και μερίδιο 15%. Ακολούθησε η Amazon με 4,4 εκατ. συσκευές να διατίθενται στην παγκόσμια αγορά, αποδίδοντας στην εταιρεία την τρίτη θέση παγκοσμίως και μερίδιο 10,9%. Την πεντάδα των κορυφαίων κατασκευαστών tablet για το 3ο τρίμηνο του 2017 συμπλήρωσαν οι Huawei και Lenovo με πωλήσεις 3 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 7,5% και 7,4%, αντίστοιχα. 

Top Five Κατασκευαστών Tablet παγκοσμίως, Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση, 3ο τρίμηνο 2017 (προκαταρκτικά στοιχεία, τεμ. σε εκατ.)


Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker (Νοέμβριος 2017)