Τρίτο ανοδικό τρίμηνο για την ελληνική αγορά τεχνολογικών προϊόντων

Νέα

19 Νοεμβρίου 2014

Σε θετικό πρόσημο, καταγράφοντας αύξηση 11,8% σε ετήσια βάση, βρέθηκε και το τρίτο τρίμηνο του 2014 η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων, η οποία βρίσκεται σε ανοδικό momentum από τις αρχές του έτους. Η αγορά “έκλεισε” το 3ο τρίμηνο στα €477 εκατ., ενώ σε επίπεδο 9μηνου η αύξηση, που επιτεύχθηκε, ήταν της τάξης του 6,1% με τον κλάδο να ανέρχεται συνολικά - σε αξία - σε €1,278 δις. Μάλιστα, το 3ο τρίμηνο έξι από τους επτά επιμέρους τομείς της αγοράς κινήθηκαν ανοδικά, με τρεις εξ αυτών, Τηλεπικοινωνίες, Ηλεκτρικά Καταναλωτικά Προϊόντα και τα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου-Αναλώσιμα, να εμφανίζουν διψήφια ποσοστά αύξησης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της GfK TEMAX, τα Προϊόντα Πληροφορικής συνέχισαν να αποτελούν τον οδηγό των εξελίξεων, με την κατηγορία να ενισχύεται κατά 13,2% σε επίπεδο 9μηνου και να φθάνει τα €286 εκατ. Στη βάση τριμήνου, ο κλάδος “έτρεξε»” με 8,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, φθάνοντας σε αξία τα €101 εκατ. Οι επιμέρους κατηγορίες των Προϊόντων Πληροφορικής, μάλιστα, κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο θετική πορεία.

Πηγή : GfK TEMAX® Ελλάδα, GfK

Τις εξαιρετικές επιδόσεις των tablets ακολούθησαν - για άλλο ένα τρίμηνο - και οι σταθεροί και φορητοί υπολογιστές, δημιουργώντας τις συνθήκες, ώστε να αναπτυχθούν και οι άμεσα επηρεαζόμενες κατηγορίες, όπως οι οθόνες, τα ποντίκια και τα πληκτρολόγια.

Οι αναλυτές της GfK σχολιάζουν ότι, τόσο οι υπολογιστές όσο και τα tablets, συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντική πτώση μέσης τιμής ως απόρροια του έντονου ανταγωνισμού και των προσφορών. Στον αντίποδα, τα περιφερειακά σημείωσαν άνοδο μέσης τιμής, καθώς ο καταναλωτής αναζητά καλύτερη ποιότητα στη χρήση τους.

Τηλεπικοινωνίες: θετικό πρόσημο
Σε θετικό πρόσημο, μετά από αρκετά τρίμηνα πτωτικής τάσης, βρέθηκε το 3ο τρίμηνο η αγορά των Τηλεπικοινωνιών, η οποία διαμορφώθηκε στα €122 εκατ., καταγράφοντας αύξηση 16,1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Παρά τη σημαντική πτώση των απλών κινητών, το γεγονός ότι τα έξυπνα τηλέφωνα - που σημείωσαν έντονη πτώση μέσης τιμής – κατέγραψαν, για πρώτη φορά, θετικό πρόσημο το 2014, οδήγησε τις Τηλεπικοινωνίες σε αύξηση τζίρου κατά 16% το 3ο τρίμηνο, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2013. Η άνοδος της Κινητής Τηλεφωνίας συνέβαλε στο να διατηρηθούν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο τα ποσοστά ανόδου σε επίπεδα άνω του 20% και για τα ακουστικά τηλεφώνου. Τέλος, παρόμοια τάση με τον κλάδο κατέγραψαν και τα Σταθερά Τηλέφωνα σημειώνοντας αύξηση τζίρου 5% με τη μέση τους τιμή να παραμένει σχεδόν αναλλοίωτη σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Πάντως, σε επίπεδο 9μηνου η αγορά ήταν συνολικά πτωτική κατά 2%, με την αξία να μειώνεται στα €317 εκατ.

Στο συν 11,8% η εγχώρια αγορά-Εμπεδώνεται το κλίμα ανάκαμψηςΗλεκτρονικά Προϊόντα
Δεύτερο συνεχόμενο ανοδικό τρίμηνο πέτυχε και ο κλάδος των ηλεκτρονικών καταναλωτικών αγαθών, καταγράφοντας αύξηση τζίρου κατά 19,8%, διαμορφούμενος στα €92 εκατ. Η αύξηση, σε επίπεδο 9μηνου, ήταν 12,2% με την αγορά να κλείνει στα €250 εκατ. Η ολοκλήρωση του Μουντιάλ τον Ιούλιο και η αλλαγή του ψηφιακού σήματος στην Αθήνα τον Αύγουστο και την Βόρεια Ελλάδα το Σεπτέμβριο, οδήγησαν σε αύξηση του τζίρου πωλήσεων της τηλεόρασης κατά 24%.

Κατά το 3ο τρίμηνο υπήρξε “στροφή” των καταναλωτών προς τις συσκευές 32 ιντσών, το οποίο σε συνδυασμό με τις συνεχιζόμενες προσφορές του λιανεμπορίου οδήγησαν σε πτώση της μέσης τιμής κατά 18%.

Οι κονσόλες επωφελήθηκαν από το λανσάρισμα του Σεπτεμβρίου, το οποίο συνέβαλε στην αύξηση του ανταγωνισμού στις συσκευές νέας γενιάς και οδήγησε τον τζίρο σε άνοδο, που ξεπέρασε το 70%.

Επιστροφή στα θρανία
Στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου-Αναλώσιμα, η επιστροφή στα θρανία διατήρησε τους διψήφιους ρυθμούς ανόδου στην αγορά. Η έναρξη της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, το Σεπτέμβρη, βοήθησε να διατηρηθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης σε διψήφια επίπεδα 10,9%. Εκτυπωτές και πολυμηχανήματα κατέγραψαν αντίστοιχα επίπεδα ανόδου, αμφότερα λίγο πάνω από 10%. Σύμφωνα με την GfK, η μέση τιμή των πολυμηχανημάτων, μετά από αρκετά τρίμηνα, διαμορφώθηκε σε ψηλότερα επίπεδα σε σχέση με αυτήν των εκτυπωτών.

Οικιακές Συσκευές
Σημαντική άνοδο παρουσίασε - και το 3ο τρίμηνο - ο τομέας των λευκών συσκευών, με τη μέση τιμή να διατηρείται και σε αυτήν τη περίοδο σταθερή. Οδηγούς της συγκεκριμένου ανόδου αποτέλεσαν τα ψυγεία, που βρίσκονται στο τέλος του εποχικού τους κύκλου, και τα πλυντήρια ρούχων.

Ο τομέας των μικρών οικιακών συσκευών παρουσίασε μικρή αύξηση κατά το 3ο τρίμηνο, συνεχίζοντας τη θετική του πορεία από την αρχή του έτους.

Η περίοδος των εκπτώσεων, καθώς και αυτή των φοιτητικών πακέτων, είναι τα κύρια χαρακτηριστικά αυτού του τριμήνου, τα οποία κέντρισαν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού.

Και η κατηγορία των ηλεκτρικών σκουπών, η οποία εμφανίζεται θετική και θα έχει ενδιαφέρον τους προσεχείς μήνες, καθώς κατά τη διάρκεια αυτού του τριμήνου πραγματοποιήθηκε το λανσάρισμα νέων μοντέλων σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία για την ενεργειακή κλάση.

Φωτογραφικά Είδη
Συνεχίστηκε η αρνητική τάση για τις φωτογραφικές μηχανές και για το 3ο τρίμηνο της χρονιάς, με τον τζίρο να καταγράφει απώλειες, που έφτασαν το 11,3% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Σε αντίθεση με το σύνολο της αγοράς, οι μηχανές με αποσπώμενους φακούς διατήρησαν για άλλο ένα τρίμηνο την ανοδική τους πορεία, με τις αξίες να αυξάνονται κατά 20% περίπου. Ως συνέπεια της αύξησης της συμμετοχής αυτών των μηχανών στο σύνολο της αγοράς των φωτογραφικών ήρθε και η άνοδος της μέσης τιμής κατά περίπου 18%.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ