Νέα

Εθνικό στρατηγικό σχέδιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο εντός του Μαρτίου

commerce123

Εθνική στρατηγική για το ηλεκτρονικό εμπόριο χαράσσει η Ελλάδα, με την Κυβέρνηση να δεσμεύεται στην ανακοίνωση ενός στρατηγικού σχεδίου για το οικοσύστημα του e-commerce εντός του Μαρτίου. Τα παραπάνω γνωστοποίησε ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, κ. Αλέξης Χαρίτσης, σε εσπερίδα της Επιτροπής Ανταγωνισμού και του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου. Όπως τόνισε ο ίδιος, για τη σύνδεση του ηλεκτρονικού εμπορίου με την ευρύτερη ψηφιακή στρατηγική της κυβέρνησης, υπάρχει, ήδη, συνεργασία του Υπουργείου  με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, ώστε οι δράσεις να εναρμονίζονται στη συνολική ψηφιακή πολιτική της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον κ. Χαρίτση, από τον Ιανουάριο του 2016, έχει συσταθεί στο Υπουργείο ειδική ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, στο πόρισμα της οποίας θα στηρίζεται η στρατηγική που θα ανακοινωθεί.

Σειρά νομοθετικών και θεσμικών παρεμβάσεων για τη στήριξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και της ψηφιακής οικονομίαςΟ Αναπληρωτής Υπουργός έκανε, επίσης, γνωστό ότι προχωρά η κατάρτιση Κώδικα Δεοντολογίας για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο οποίος αναμένεται να οριστικοποιηθεί και να υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Επιπλέον, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για τη δημιουργία Μητρώου Προμηθευτών Εξ Αποστάσεως. Εντός των προσεχών μηνών, θα εκδοθεί υπουργική απόφαση για την πλήρη υλοποίηση Μητρώου Ηλεκτρονικού Εμπορίου, ως μέρους του ΓΕΜΗ, ώστε να υπάρξει πλήρης, κατά το δυνατόν, καταγραφή των επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.

Γεωγραφικοί αποκλεισμοί
Ταυτόχρονα, προωθείται αλλαγή του κανονιστικού πλαισίου για την παράδοση δεμάτων με στόχο να μειωθούν τα εξαιρετικά υψηλά τιμολόγια στον τόπο προορισμού για τα δέματα και μάλιστα για τα μικροδέματα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι για την μεταφορά δέματος βάρους 2 kg, οι ελληνικές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν κόστος €16, τη στιγμή που οι ανταγωνιστές τους σε άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε. πληρώνουν, κατά μέσο όρο, για ίση απόσταση και ίσο βάρος, €8. Η αντιμετώπιση των αδικαιολόγητων γεωγραφικών αποκλεισμών, ώστε να διευκολύνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ των χωρών - μελών της Ε.Ε. και οι συναλλαγές να διεξάγονται με ασφάλεια προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, είναι ακόμη ένα βήμα που γίνεται.

Επίσης, εκκρεμεί η εναρμόνιση του πλαισίου για τις ψηφιακές συμβάσεις, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις να διεξάγουν ηλεκτρονικό εμπόριο σε ολόκληρη την Ευρώπη στη βάση ενιαίων κανόνων και να προστατεύονται οι καταναλωτές. Επιπλέον, με σχέδιο νόμου, το οποίο θα έρθει τους επόμενους μήνες, θα αντιμετωπιστούν όλα τα κανονιστικά εμπόδια στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα οποία καταγράφηκαν σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και εκσυγχρονισμός της καταναλωτικής νομοθεσίας. 

Δημοφιλείς οι online αγορές
Σήμερα, υπολογίζεται ότι τρεις στους δέκα Έλληνες είναι μεθοδικοί, πλέον, online αγοραστές: το 29% των online καταναλωτών στην Ελλάδα πραγματοποιεί πάνω από το 50% των συνολικών αγορών του ψηφιακά, όταν τα αντίστοιχα ποσοστά για το 2015 ήταν στο 25% και το 2014 στο 9%. Στο μεταξύ, τη στροφή των Ελλήνων στο online κανάλι δείχνει και το γεγονός ότι 10% των online αγοραστών ξεκίνησε αγορές ηλεκτρονικά μέσα στο 2016.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου & Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), το 2016 καταγράφηκε αύξηση 5% κατά μέσο όρο στις κατηγορίες που αγοράζουν οι online καταναλωτές, με τη μεγαλύτερη αύξηση10%, στις παραγγελίες έτοιμου φαγητού (έχουν εμφανιστεί δυναμικές ηλεκτρονικές αγορές και καινοτόμες υπηρεσίες παράδοσης). Άνοδος κατά 9% καταγράφεται το 2016 στην πληρωμή λογαριασμών (λόγω capital controls αλλά και νέων υπηρεσιών πληρωμών, όπως το ψηφιακό πορτοφόλι), 7% στην αγορά/ενοικίαση αυτοκινήτου, 6% στα είδη λιανεμπορίου (φέτος λειτούργησαν τρία νέα online σούπερ-μάρκετ με σημαντικές προσφορές και έξτρα υπηρεσίες πληροφόρησης/παράδοσης). 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ