Νέα

Εντείνεται ο ανταγωνισμός στη διεθνή αγορά των smartphones

smartphonehand

Ανακατατάξεις στη διεθνή αγορά των smartphones έφερε το 3ο τρίμηνο της χρήσης, με τον ανταγωνισμό να εντείνεται, καθώς νέοι “παίκτες” μπαίνουν στο club των ισχυρών του κλάδου, ο οποίος “έτρεξε” με ρυθμό 25,2%. Η αγορά των smartphones, η οποία - για 2ο συνεχές τρίμηνο - κινήθηκε πάνω από τα 300 εκατ. πωλήσεις (σε τεμάχια), εμφάνισε ιδιαίτερη κινητικότητα, με την κινεζική Xiaomi να κατατάσσεται, για πρώτη φορά, μεταξύ των πέντε δυναμικότερων κατασκευαστών παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση.

Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, οι πωλήσεις “έξυπνων” κινητών το 3ο τρίμηνο ανήλθαν σε 327,6 εκατ. μονάδες σε σχέση με 261,7 εκατ. τεμάχια ένα χρόνο νωρίτερα, επίδοση που μεταφράζεται σε άνοδο 8,7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο του 2014.

Η κινεζική Xiaomi, για πρώτη φορά, στην κορυφαία πεντάδα- Συν 25,5% η αγορά το τρίτο τρίμηνο Η παγκόσμια αγορά των smartphones κινήθηκε και το 3ο τρίμηνο στο ρυθμό των αναδυόμενων οικονομιών, οι οποίες παρήγαγαν και τη μεγαλύτερη ζήτηση, οδηγώντας σε ανοδικό σπιράλ τις διεθνείς πωλήσεις του κλάδου. Μάλιστα, οι πωλήσεις στις συγκεκριμένες αγορές ενισχύθηκαν σε ποσοστό άνω του 30%, τη στιγμή που στις αναπτυγμένες οικονομίες η ανάπτυξη περιορίστηκε σε μονοψήφια ποσοστά.

Ως κινητήριος δύναμη των πωλήσεων στις αναδυόμενες αγορές συνεχίζει να λειτουργεί η πτώση των τιμών των smartphones, η οποία έρχεται να διαψεύσει προηγούμενες εκτιμήσεις ότι τα συμβατικά κινητά θα συνεχίσουν να συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος. Βέβαια, όπως παρατηρούν οι αναλυτές, αυτή ακριβώς η πτώση των τιμών βελτιώνει μεν τους συνολικούς όγκους πωλήσεων της αγοράς, αλλά, ταυτόχρονα, ασκεί πιέσεις τους κατασκευαστές, που δίνουν έμφαση σε πιο premium συσκευές.

Εντείνεται ο ανταγωνισμός

Μια άλλη ενδιαφέρουσα διαπίστωση των αναλυτών είναι ότι τον εντυπωσιακό όγκο πωλήσεων στην αγορά των smartphones το τρίτο τρίμηνο τροφοδότησε –σε μεγάλο βαθμό- η προσπάθεια των υπολοίπων παικτών, πέραν των Samsung και Apple, που ηγούνται του κλάδου, να διευρύνουν τα μερίδια αγοράς τους. 

Δεν είναι τυχαίο ότι οι τρεις κατασκευαστές, που έπονται των δύο ηγετών της αγοράς των smartphobes, ήτοι η Xiaomi, η Lenovo και η LG Electronics, πέτυχαν - το 3ο τρίμηνο - ρυθμούς ανάπτυξης που υπερέβαιναν, κατά πολύ, το μέσο όρο της συνολικής αγοράς.

Η Samsung παρέμεινε και το 3ο τρίμηνο ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της παγκόσμιας αγοράς των smartphones, αν και ήταν ο μόνος κατασκευαστής που είδε το εξεταζόμενο διάστημα μείωση του όγκου των πωλήσεων (-8,2%) σε ετήσια βάση. H εταιρεία νιώθει έντονη την πίεση του ανταγωνισμού σε όλες τις κατηγορίες των smartphons και κυρίως, στις high-end συσκευές.

Από την πλευρά της, η δεύτερη στην κατάταξη Apple πέτυχε να διευρύνει τις πωλήσεις της κατά 16,1%. Εντυπωσιακή ήταν η απόδοση της κινεζικής Xiaomi, την οποία οι αναλυτές αποδίδουν κυρίως στις πωλήσεις της στην Κίνα και στις γειτονικές περιοχές. Οι πωλήσεις της εταιρείας ενισχύθηκαν κατά 211,3%, με τους αναλυτές να αναρωτιούνται αν η εταιρεία μπορεί να επεκτείνει σημαντικά την παρουσία της και πέρα από τα “πάτρια εδάφη”, κατακτώντας ακόμη μεγαλύτερους όγκους πωλήσεων.

Πάντως εντός “γηπέδου”, η Xiaomi δίνει εξαιρετικά δείγματα γραφής, καθώς, σύμφωνα με σχετικό report της Canalys, το δεύτερο τρίμηνο του 2014 “έκλεψε το στέμμα” από τη Samsung και ήταν η εταιρεία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις smartphones στην Κίνα, αναγκάζοντας την επιχείρηση να αφήσει την πρώτη θέση, που κατείχε την τελευταία διετία, για περιοριστεί στη δεύτερη.

Top Five Κατασκευαστών Smartphone: Πωλήσεις, Μερίδιο Αγοράς και Αύξηση από έτος σε έτος, 3ο τρίμηνο, Προκαταρκτικά στοίχεί (τεμ. σε εκατ.)

Πηγή: IDC Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, October 29, 2014

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ