Κοινοτικό δίχτυ ασφαλείας για τις online αγορές εντός Ε.Ε.

Νέα

10 Δεκεμβρίου 2015

Να ανοίξει ευρύτερους δρόμους στις εταιρείες, που επιθυμούν να επιχειρήσουν ψηφιακά, φιλοδοξεί η Ε.Ε., θέτοντας ταυτόχρονα σαφέστερους και ασφαλέστερους κανόνες για τους καταναλωτές. Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή ενέκρινε χθες δύο νομοθετικές προτάσεις: η πρώτη αφορά την προμήθεια ψηφιακού περιεχομένου (π.χ. τη μετάδοση μουσικής σε συνεχή ροή) και η δεύτερη, τη διαδικτυακή πώληση αγαθών (π.χ. τη διαδικτυακή αγορά ενδυμάτων). Οι δύο προτάσεις Οδηγιών φιλοδοξούν να αντιμετωπίσουν ένα βασικό εμπόδιο για το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο εντός Ε.Ε., το νομοθετικό κατακερματισμό, που έχει ως συνέπεια υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις, ειδικά τις ΜμΕ.

Η Ευρώπη προτείνει δύο νέες Οδηγίες - Στόχος να αρθούν τα νομικά εμπόδια για διαδικτυακές πωλήσεις και να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη του καταναλωτήΓια παράδειγμα, οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν, σήμερα, πρόσθετη εφάπαξ δαπάνη ύψους €9.000 για την προσαρμογή τους στο δίκαιο περί συμβάσεων κάθε νέου κράτους – μέλους, στο οποίο επιθυμούν να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Επιπλέον, στόχος των δύο προτάσεων είναι να ενισχύσουν τη χαμηλή εμπιστοσύνη των καταναλωτών, όταν πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές από άλλη χώρα. Μεταξύ άλλων, με την εφαρμογή των νέων κανόνων, ένας Ευρωπαίος καταναλωτής, που έχει αγοράσει διαδικτυακά ένα προϊόν, το οποίο αποδείχτηκε ελαττωματικό, θα μπορεί καθ’ όλη τη διετή περίοδο εγγύησης, να ζητήσει επανόρθωση, χωρίς να είναι υποχρεωμένος να αποδείξει ότι το ελάττωμα υπήρχε τη στιγμή της παράδοσης.

Οι δύο προτάσεις ορίζουν, επίσης, σαφή και συγκεκριμένα δικαιώματα για το ψηφιακό περιεχόμενο. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής, που κάνει download ένα παιχνίδι, το οποίο δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί επί του παρόντος να λάβει ως αποζημίωση μόνο έκπτωση για να κάνει download άλλα παιχνίδια στο μέλλον. Με την προτεινόμενη οδηγία, οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να ζητούν την επίλυση τέτοιου είδους προβλημάτων και σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό ή δεν γίνει σωστά, θα μπορούν να επωφελούνται από μείωση της τιμής ή να λύουν τη σύμβαση και να αποζημιώνονται πλήρως.

Ψηφιακό περιεχόμενο
Σήμερα, υπάρχει σαφές κενό στη νομοθεσία της Ε.Ε. στον τομέα του ελαττωματικού ψηφιακού περιεχομένου, καθώς τα περισσότερα κράτη - μέλη δεν διαθέτουν νομοθεσία για τον εν λόγω τομέα ή υπάρχουν αποκλίσεις μεταξύ των εθνικών νομοθεσιών για τους καταναλωτές. Οι αποκλίσεις αυτές δημιουργούν πρόσθετο κόστος για τις επιχειρήσεις και κλονίζουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις διασυνοριακές αγορές.

“Οι σημερινές προτάσεις θα προσφέρουν περισσότερα δικαιώματα στους καταναλωτές, που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές - θα τους επιτρέψουν να απολαμβάνουν με πλήρη ασφάλεια προϊόντα και υπηρεσίες από άλλες χώρες της Ε.Ε.”, σχολίασε σχετικά ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά, κ. Andrus Ansip.

“Το Διαδίκτυο έχει άρει τους τεχνολογικούς φραγμούς για την ψηφιακή ενιαία αγορά. Με τις προτάσεις για τις ψηφιακές συμβάσεις θέλουμε να άρουμε και τους νομικούς φραγμούς. Οι καταναλωτές θα επωφεληθούν από απλούς και εκσυγχρονισμένους κανόνες και οι επιχειρήσεις από μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου, καθώς και από φθηνότερους και απλούστερους τρόπους επέκτασης των δραστηριοτήτων τους”, τόνισε η επίτροπος Δικαιοσύνης, Καταναλωτών και Ισότητας των Φύλων, κυρία Věra Jourová. 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ