Προστασία των καταναλωτών σε ζητήματα, που αφορούν τις τηλεπικοινωνίες

Νέα

09 Οκτωβρίου 2015

Συστάσεις προς τους καταναλωτές, ώστε αφενός να επιλέγουν τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους και αφετέρου να προστατεύονται από ανεπιθύμητες χρεώσεις, εξέδωσε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Συστάσεις προς τους καταναλωτές να προστατεύονται από ανεπιθύμητες χρεώσειςΣυγκεκριμένα, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές να ενημερώνονται αναλυτικά για το κόστος, το περιεχόμενο και την ποιότητα των υπηρεσιών του οικονομικού προγράμματος, που επιλέγουν. Επίσης, να επιδεικνύουν προσοχή, όταν χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο για να έχουν πρόσβαση στο Internet και ιδίως, όταν κάνουν χρήση υπηρεσιών αυξημένης χρέωσης (πολυμεσικές υπηρεσίες). Εξάλλου, η ΕΕΤΤ καλεί τους καταναλωτές να επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση όλων των υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, όταν βρίσκονται στο εξωτερικό ή σε παραμεθόριες περιοχές της ηπειρωτικής ή νησιωτικής Ελλάδας, καθώς και να γνωρίζουν ότι έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από τον πάροχο την ενεργοποίηση υπηρεσιών ελέγχου χρεώσεων.

Συμβουλές
Η ανεξάρτητη Αρχή εξέδωσε μια λίστα με συστάσεις προς τους καταναλωτές. Αφενός συνιστά να ενημερώνονται αναλυτικά, όταν επιλέγουν νέες υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet σχετικά με τις υπηρεσίες, που προσφέρει το οικονομικό πακέτο της επιλογής τους, την ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης, το τέλος ενεργοποίησης και το τέλος αποσύνδεσης σε περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία λήξης, την ημερομηνία ενεργοποίησης των υπηρεσιών και το ελάχιστο κόστος και την ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση.

Επίσης, κατά την επιλογή πακέτου με σταθερό Internet, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές να ενημερώνονται για την ταχύτητα πρόσβασης στο Internet (ονομαστική και εκτιμώμενη πραγματική ταχύτητα) στα σημεία που ενδιαφέρουν, ώστε να γίνεται η επιλογή του κατάλληλου πακέτου. Επίσης, χρήσιμο είναι να ενημερώνονται οι καταναλωτές για την απόσταση μεταξύ του αστικού κέντρου/καμπίνας από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου στο οποίο λειτουργεί η σύνδεση.

Κατά την επιλογή πακέτου με κινητό Internet η ΕΕΤΤ προτείνει: “βεβαιωθείτε ότι ο πάροχος εξυπηρετεί στα σημεία λειτουργίας που σας ενδιαφέρουν και ζητήστε ενημέρωση για την εκτιμώμενη ταχύτητα πρόσβασης. Επίσης, κρατήστε την αίτηση που έχετε υπογράψει και φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που την καταθέσατε”.

Τέλος, η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές να βεβαιώνονται, στον πρώτο λογαριασμό, ότι η σύνδεση λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας που έχουν επιλέξει, αλλά και να μελετούν αναλυτικά κάθε λογαριασμό και ιδίως τυχόν ενημερώσεις του παρόχου, που περιλαμβάνονται σε αυτόν.

Υπηρεσίες ελέγχου
Η ΕΕΤΤ προτείνει στους καταναλωτές να ενεργοποιούν υπηρεσίες ελέγχου χρεώσεων στο κινητό τηλέφωνο, να επιβεβαιώνουν ότι η χρήση των υπηρεσιών περιλαμβάνεται στο πακέτο που έχει επιλέξει ο κάθε χρήστης. Συνιστά να ενημερώνονται αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά και τις οδηγίες χρήσης της συσκευής, την τυχόν αυτόματη λήψη ενημερώσεων και τη δυνατότητα απενεργοποίησης της αυτόματης σύνδεσης στο Internet.

Επίσης, προτείνει την ενεργοποίηση της υπηρεσίας “ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας/sms/όγκου δεδομένων”, ενώ προτρέπει τους καταναλωτές να ζητούν από τον πάροχο τους να τους ενημερώνει για τη δυνατότητα επιλογής της αυτόματης διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών, όταν ο λογαριασμός σας υπερβεί ένα ανώτατο μηνιαίο ποσό χρέωσης.

Mobile Internet
Η ΕΕΤΤ εφιστά την προσοχή κατά τη χρήση Internet σε κινητή συσκευή και ζητά από τους καταναλωτές να ενημερώνονται για τη δυνατότητα επιλογής του τρόπου πρόσβασης στο Internet μέσω WiFi ή μέσω του δικτύου του παρόχου.

“Επιδείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν επιλέγετε την αυτόματη λήψη ενημερώσεων των εφαρμογών σας μέσω Internet. Ως πρόσθετο μέτρο, μπορείτε να απενεργοποιήσετε την αυτόματη πρόσβαση της συσκευής σας στο Internet και να την ενεργοποιείτε, όταν το επιθυμείτε. Όταν κατεβάζετε αρχεία, επιδείξτε ιδιαίτερη προσοχή στο μέγεθος των αρχείων και εάν η λήψη πραγματοποιείται μέσω WiFi ή μέσω του δικτύου του παρόχου”, αναφέρει η ΕΕΤΤ.

Ανεπιθύμητες χρεώσεις
Προκειμένου οι καταναλωτές να προλάβουν χρεώσεις από πολυμεσικές υπηρεσίες, η ΕΕΤΤ συνιστά να μην καταχωρούν τον αριθμό του κινητού τους σε διαδικτυακό τόπο, εάν προηγουμένως δεν έχουν διαβάσει όλους τους όρους, τις προϋποθέσεις και το κόστος, βάσει των οποίων παρέχεται η υπηρεσία. Επισημαίνεται ότι διαφημίσεις για δωρεάν προσφορές ή συμμετοχή σε κληρώσεις, ενδέχεται να συνοδεύουν συνδρομητικές υπηρεσίες.

Επίσης, οι καταναλωτές πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά όλους τους όρους της διαφημιστικής καταχώρησης και να ελέγχουν, εάν αφορά συνδρομητική υπηρεσία ή υπηρεσία, που ολοκληρώνεται σε περισσότερα από 1 sms, κ.λπ.

Roaming
Για την αποφυγή αυξημένων χρεώσεων στο εξωτερικό ή στην παραμεθόριο η ΕΕΤΤ συνιστά στους καταναλωτές να ενημερώνονται για τις ισχύουσες χρεώσεις πρόσβασης και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων, που εφαρμόζουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. “Όταν βρίσκεστε σε παραμεθόριες περιοχές της χώρας, απενεργοποιείστε την αυτόματη αναζήτηση δικτύου και “κλειδώστε” τη συσκευή σας στο δίκτυο του παρόχου σας, ώστε να αποφύγετε ανεπιθύμητες χρεώσεις περιαγωγής (roaming). Εάν βρίσκεστε στο εξωτερικό, επιδεικνύετε προσοχή, όταν χρησιμοποιείτε υπηρεσίες τηλεφωνίας και Internet για να αποφύγετε αυξημένες χρεώσεις περιαγωγής”, αναφέρει η ανεξάρτητη Αρχή.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ