Οξύνεται ο ανταγωνισμός στη διεθνή αγορά του music streaming

Νέα

09 Ιουνίου 2015

Νέα δεδομένα στην αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών μουσικής εκτιμάται ότι θα φέρει η επίσημη είσοδος της Apple στον τομέα του music streaming, με την υπηρεσία  “Apple Music”. Η ανάμειξη της αμερικανικής εταιρείας στην πολλά υποσχόμενη αγορά του music streaming, η οποία αναμενόταν εδώ και μήνες, επιβεβαιώθηκε επίσημα κατά τη χθεσινή – πρώτη - ημέρα του ετήσιου συνεδρίου των προγραμματιστών της Apple, που πραγματοποιείται στο San Francisco.

Αλλαγές, στην αγορά των συνδρομητικών υπηρεσιών μουσικής, επιχειρεί να φέρει η Apple με τη νέα υπηρεσία Apple MusicΗ παροχή των σχετικών υπηρεσιών θα γίνει με όχημα τη Beats Music, την υπηρεσία music streaming του Dr. Dre, την οποία εξαγόρασε η Apple, πριν από περίπου ένα χρόνο, έναντι $3 δις. Η νέα υπηρεσία της Apple, που μένει να φανεί κατά πόσο θα καταφέρει να αλλάξει τις ισορροπίες, αποσπώντας μερίδια αγοράς από έναν κλάδο, στον οποίο κυριαρχεί σήμερα η υπηρεσία Spotify, θα έχει μηνιαίο κόστος $9,99 (σσ θα υπάρχει δωρεάν δοκιμαστική χρήση της υπηρεσίας για ένα τρίμηνο) και θα “παίζει” και σε λειτουργικό Android. Η νέα υπηρεσία θα συνδυάζει την παροχή 24ωρου ραδιοφωνικού προγράμματος, που θα φέρει την επωνυμία “Beats 1″ και on-demand streaming μουσική.

“Έχουμε μία μακρά σχέση με τη μουσική και η μουσική έχει μια πλούσια ιστορία αλλαγών, σε κάποιες από τις οποίες είχαμε ρόλο κι εμείς”, σχολίασε κατά τη χθεσινή πρώτη ημέρα του ετήσιου συνεδρίου των προγραμματιστών της Apple, ο διευθύνων σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας, κ. Tim Cook.

Δυναμική τάση
Το music streaming αποτελεί αναπτυσσόμενη τάση στη μουσική βιομηχανία, με μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, ότι μια από τις ισχυρότερες βιομηχανίες του χώρου, η δισκογραφική εταιρεία Warner Music Group, έχει ανακοινώσει ότι, ήδη, τα έσοδα από την αδειοδότηση τραγουδιών για streaming υπηρεσίες, όπως το Spotify, έχουν ξεπεράσει εκείνα από τις ψηφιακές πωλήσεις (για παράδειγμα μέσω του iTunes).

Έρευνα
Πριν καν ανακοινώσει επίσημα τη νέα υπηρεσία του “Apple Music”, οι ευρωπαϊκές Αρχές Ανταγωνισμού έχουν θέσει στο μικροσκόπιό τους το εγχείρημα του αμερικανικού κολοσσού να λανσάρει, από το καλοκαίρι, υπηρεσία streaming μουσικής. Στόχος των Αρχών είναι να διακριβώσουν ότι τα εν λόγω σχέδια δεν θα πλήξουν τον ανταγωνισμό.

Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή έχει θέσει υπό έρευνα τις συμφωνίες της Apple με δισκογραφικές εταιρείες και επιχειρήσεις ψηφιακής μουσικής, σε μια προσπάθεια να διερευνηθεί αν συντρέχουν προϋποθέσεις, που παραβιάζουν το Κοινοτικό δίκαιο περί ανταγωνισμού. Η Επιτροπή έχει, ήδη, ζητήσει από δισκογραφικές εταιρείες και επιχειρήσεις ψηφιακής διάθεσης μουσικού περιεχομένου, να καταθέσουν στοιχεία αναφορικά με τη συμφωνία που έχουν συνάψει με την Apple, πριν από το λανσάρισμα της νέας υπηρεσίας streaming.

Η συλλογή πληροφοριών αποτελεί το πρώτο βήμα μιας διερεύνησης, η οποία, εφόσον συντρέχουν λόγοι, μπορεί να λάβει τη μορφή επίσημης έρευνας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εφόσον εντοπίσει οποιαδήποτε παραβίαση των αρχών του Ανταγωνισμού, δεν αποκλείεται να ζητήσει τροποποίηση των σχετικών συμφωνιών ή ακόμη και να επιβάλει πρόστιμα.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ