Νέα

Όλα τα οχήματα, από το Μάρτιο του 2018, θα πρέπει να υποστηρίζουν την υπηρεσία eCall

ecallcar

Τεχνολογικές αλλαγές, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, φέρνει στον κλάδο του αυτοκινήτου η υποχρεωτική εγκατάσταση της υπηρεσίας κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall στα νέα οχήματα. Από τις 31 Μαρτίου 2018, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να εξοπλίζουν όλα τα νέα μοντέλα με τεχνολογία, η οποία θα επικοινωνεί με τη διαλειτουργική υπηρεσία eCall, βάσει του αριθμού κλήσης 112. Έτσι, κάθε νέο επιβατικό αυτοκίνητο, αλλά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, θα πρέπει να εξοπλίζονται με σύστημα, το οποίο - σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος - θα παρέχει τη δυνατότητα αυτόματης ή χειροκίνητης κλήσης του αριθμού έκτακτης ανάγκης 112. Σύμφωνα με την απόφαση επί των τεχνικών προδιαγραφών, τα νέα οχήματα θα πρέπει να διαθέτουν ασύρματες συσκευές, που θα στέλνουν αυτομάτως σήμα κινδύνου στον αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης 112.

Οι κατασκευαστές θα εξοπλίζουν τα νέα μοντέλα με τεχνολογία, που θα επικοινωνεί με την υπηρεσία κλήσεων έκτακτης ανάγκηςΗ υποδομή για το σύστημα eCall αναμένεται να είναι έτοιμη από 1ης Οκτωβρίου 2017 και θα μπορεί να χρησιμοποιείται δωρεάν από όλους τους καταναλωτές.

Η Ευρώπη έρχεται πιο κοντά στην υποχρεωτική θεσμοθέτηση του eCall, μετά από την απόφαση του Συμβουλίου να εγκρίνει τις απαιτήσεις για την τοποθέτηση συσκευών eCall σε νέα οχήματα. Η θέση έρχεται μετά από τη συμφωνία, που επετεύχθη με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τον περασμένο Δεκέμβριο. Πλέον, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να επιβεβαιώσει τη θέση του Συμβουλίου χωρίς τροπολογίες, κατά τη διάρκεια ψηφοφορίας στο πλαίσιο της ολομέλειας, που θα συνεδριάσει πριν το καλοκαίρι.

Πως λειτουργεί
Σκοπός του πανευρωπαϊκού συστήματος eCall είναι η ταχύτερη επέμβαση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε τροχαία ατυχήματα. Σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος, θα λειτουργεί ως εξής: ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, θα καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί το ακριβές σημείο, όπου συνέβη το ατύχημα και θα καταφθάνουν τα σωστικά συνεργεία. Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κ.α.), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος. Αυτό θα συμβαίνει ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο. Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και μέσω του χειροκίνητου συστήματος ελέγχου, που θα είναι εγκατεστημένο κατά τρόπον ώστε να μην ενεργοποιείται κατά λάθος.

Μείωση θανατηφόρων τροχαίων
Η εφαρμογή του συστήματος eCall αναμένεται να συμβάλει στη μείωση των θανατηφόρων δυστυχημάτων έως 10%, στον περιορισμό της σοβαρότητας των τραυματισμών έως 15%, στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω τροχαίων ατυχημάτων και στη διευκόλυνση των υπηρεσιών διάσωσης και αυξημένη ασφάλεια των σωστικών συνεργείων. Υπολογίζεται δε ότι θα μειώσει, κατά το ήμισυ, το χρόνο επέμβασης των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, με αποτέλεσμα να σώζονται ζωές και να παρέχεται άμεση φροντίδα στους τραυματίες.

Οι μηχανισμοί eCall θα είναι συμβατοί με τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης Galileo και EGNOS, αλλά οι κατασκευαστές θα μπορούν να εξασφαλίζουν τη συμβατότητα και με άλλα συστήματα πλοήγησης.

Σε ό,τι αφορά τα θέματα ασφαλείας, όπως αποφασίστηκε, τα οχήματα δεν θα υπόκεινται σε συνεχή παρακολούθηση, ενώ τα δεδομένα των προηγούμενων θέσεων του οχήματος θα διαγράφονται διαρκώς. Τα δεδομένα δεν θα κοινοποιούνται σε τρίτους, χωρίς τη συναίνεση του κατόχου του οχήματος.

Λεπτομερείς τεχνικοί κανόνες θα εμποδίζουν την ανταλλαγή προσωπικών δεδομένων μεταξύ του συστήματος eCall επί του οχήματος και συστημάτων τρίτων. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζεται το δικαίωμα στην ιδιωτική ζωή και την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ