Νέα

Κρατικές ενισχύσεις για τη στήριξη της παραγωγής ημιαγωγών εξετάζει η Ευρώπη

imiagogoi

Το ενδεχόμενο ενεργοποίησης του χρηματοδοτικού μηχανισμού των κρατικών ενισχύσεων για τη στήριξη της ευρωπαϊκής παραγωγής ημιαγωγών εξετάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπό το βάρος των τεράστιων ελλείψεων στην κομβική αγορά των μικροτσίπ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά το ενδεχόμενο να χαλαρώσει τους υφιστάμενους περιορισμούς στις κρατικές ενισχύσεις, προκειμένου να στηρίξει την παραγωγή ημιαγωγών στην Ε.Ε.

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξετάσει το ενδεχόμενο στήριξης για την κάλυψη δυνητικών χρηματοδοτικών κενών στην αγορά των ημιαγωγών“Εξαιτίας της εξαιρετικής κατάστασης όσον αφορά τους ημιαγωγούς, της σημασίας τους και της εξάρτησης λόγω της προσφοράς από περιορισμένο αριθμό επιχειρήσεων σ' ένα δύσκολο γεωπολιτικό πλαίσιο, η Επιτροπή μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο να εγκρίνει στήριξη για την κάλυψη δυνητικών χρηματοδοτικών κενών με σκοπό τη δημιουργία, ιδίως, πρωτοποριακών ευρωπαϊκών εγκαταστάσεων στο οικοσύστημα των ημιαγωγών”, αναφέρει σε σχετικό κείμενο της η Επιτροπή.

 

Όπως εξηγεί, οι ενισχύσεις θα υπόκεινται σε αυστηρές διασφαλίσεις όσον αφορά τον ανταγωνισμό και θα τελούν υπό την προϋπόθεση ότι τα οφέλη τους κατανέμονται ευρέως και χωρίς διακρίσεις σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή οικονομία. Το ενδεχόμενο χαλάρωσης του πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις στην αγορά των ημιαγωγών, γνωστοποίησε χθες η Επιτροπή.

 

Πρόκειται για μια κίνηση, που εντάσσεται στη συνολική στρατηγική των Βρυξελλών για επανεξέταση των εργαλείων της πολιτικής ανταγωνισμού της Ένωσης, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις σύγχρονες συνθήκες της αγοράς.

 

Δύο στρατόπεδα

Το σκεπτικό της Επιτροπής για χαλάρωση του πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις είναι να αντισταθμίσει τον έντονο - και συχνά αθέμιτο – ανταγωνισμό, που υφίστανται οι ευρωπαϊκές βιομηχανίες ημιαγωγών από Κινέζους και άλλους ξένους ανταγωνιστές. Η κίνηση των Βρυξελλών έρχεται σε μια χρονική συγκυρία που οι ελλείψεις μικροτσίπ δυναμιτίζουν τη λειτουργία μιας σειράς κλάδων της ευρωπαϊκής - και όχι μόνο - οικονομίας, από τις τηλεπικοινωνίες και τα ηλεκτρονικά είδη μέχρι την αυτοκινητοβιομηχανία.

 

Το άνοιγμα του δρόμου για κρατικές ενισχύσεις στον τομέα των ημιαγωγών στηρίζουν χώρες, όπως η Γαλλία και η Γερμανία, ενώ στο αντίπαλο στρατόπεδο, αυτό των αρνητών του μέτρου, περιλαμβάνονται κράτη - μέλη, όπως η Δανία, η Ολλανδία και η Ιρλανδία, που αντιτίθενται στις κρατικές ενισχύσεις για στήριξη μαζικής παραγωγής ημιαγωγών.

 

Το 20% της παραγωγής

Η Ευρώπη έχει θέσει έναν φιλόδοξο στόχο για την αγορά των ημιαγωγών: μέχρι τα τέλη της δεκαετίας εστιάζει στην παραγωγή προηγμένων και βιώσιμων ημιαγωγών στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των επεξεργαστών, με στόχο αυτή να αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το 20% της παγκόσμιας παραγωγής σε αξία. Σήμερα, η αντίστοιχη συμμετοχή της Ένωσης είναι 10%.

 

Η Ευρώπη ήλεγχε, τη δεκαετία του 1990, το 40%της παγκόσμιας αγοράς chips, η οποία φτάνει σήμερα σε αξία τα €440 δισ. Η πανδημία της COVID-19 και η στενότητα στην παραγωγή ημιαγωγών ανέδειξε την τεράστια ζήτηση, που υπάρχει για τα μικροτσίπ, τα οποία αποτελούν δομικό κομμάτι σχεδόν για κάθε συσκευή: από το PlayStation 5s και τις ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες μέχρι τα κινητά και τα πλυντήρια ρούχων και από τα αεροσκάφη και τις ιατρικές συσκευές μέχρι τα αυτοκίνητα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ