Νέα

Με 10% θα “τρέξει” η μεγαλύτερη αγορά smartphones του πλανήτη, η κινεζική, το 2015

smartphonenew1

Περαιτέρω ανάπτυξη της μεγαλύτερης αγοράς του πλανήτη για smartphones, της κινεζικής, κατά 10%, αναμένουν για το τρέχον έτος οι αναλυτές. Η κινεζική αγορά διευρύνθηκε, ήδη, κατά περίπου 20% το περασμένο έτος, με τους αναλυτές να εντοπίζουν μεν σημάδια κορεσμού, τα οποία, ωστόσο, δεν είναι τόσο ισχυρά, ώστε να κρατήσουν καθηλωμένο τον κλάδο των smartphones στην Κίνα.

Η κινεζική Xiaomi εκτόπισε την Apple από την πρώτη θέση της αγοράς της Κίνας το τέταρτο τρίμηνο του 2014Σύμφωνα με τα στοιχεία, που δημοσιοποίησε χθες η IDC για την πορεία των “έξυπνων” κινητών στην κινεζική αγορά, οι πωλήσεις smartphones το 4ο τρίμηνο ανήλθαν σε 107,5 εκατ. συσκευές, ενώ σε επίπεδο έτους η αγορά διαμορφώθηκε στα 420,7 εκατ. τεμάχια.

Στο μεταξύ, τα στοιχεία της IDC συνηγορούν υπέρ της άποψης ότι η πίεση στην αγορά των “έξυπνων” κινητών θα έρθει από τη βάση της κατάταξης των κατασκευαστών και όχι από την κορυφή της. Για του λόγου το αληθές, το 4ο τρίμηνο του 2014, η κινεζική Xiaomi κατάφερε να εκτοπίσει από την πρώτη θέση την Apple, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 150%, καταλαμβάνοντας την κορυφή της αγοράς με μερίδιο 13,7%, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2013 το μερίδιο της ήταν μόλις 6,5%. Σε επίπεδο έτους, το μερίδιο της κινεζικής επιχείρησης διαμορφώθηκε σε 12,5%, από μόλις 5,3% το 2013. Πάντως, η Xiaomi κινήθηκε το 4ο τρίμηνο του 2014 υπό το άγρυπνο βλέμμα της Apple, η οποία βρέθηκε στη δεύτερη θέση της κινεζικής αγοράς, συγκεντρώνοντας μερίδιο 12,3% και σημαντική ετήσια ανάπτυξη κατά 99,7%.



Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της IDC διαφοροποιούνται από αυτά, που έδωσε προ ημερών στη δημοσιότητα η εταιρεία Canalys, τα οποία έφεραν την Apple να κατέχει την πρωτιά της κινεζικής αγοράς smartphones, με τη Χiaomi στη δεύτερη θέση.

Εν αναμονή
Σε κάθε περίπτωση, οι αναλυτές της IDC υπογραμμίζουν ότι το νέο προϊόντικό “οπλοστάσιο” της αμερικανικής επιχείρησης, τα iPhone 6 και iPhone 6 plus, τοποθετήθηκαν στην κινεζική αγορά, μόλις, κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2014 και η εξάπλωση τους στην κινεζική αγορά βρίσκεται ακόμη στην αρχή της. Οι ίδιοι σχολιάζουν ότι Κινέζοι καταναλωτές είναι "πεινασμένοι" για smartphones με μεγαλύτερη οθόνη, εκτιμώντας ότι οι δύο συσκευές, παρά την υψηλή τιμή τους, θα έχουν καλές επιδόσεις κατά το 2015.

Ο μεγάλος χαμένος
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IDC, την τρίτη θέση της μεγαλύτερης αγοράς του πλανήτη για smartphones κατέλαβε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 η κινεζική Huawei, με μερίδιο 11% και ρυθμό ανάπτυξης 28,3%, με την επίσης κινεζική Lenovo να ακολουθεί στην τέταρτη θέση με μερίδιο 9,5% και μειωμένες πωλήσεις κατά 14,3% σε ετήσια βάση.

Ο μεγάλος χαμένος του 4ου τριμήνου φαίνεται να είναι η κορεάτικη Samsung, η οποία διολίσθησε στην πέμπτη θέση μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών στην Κίνα. Το μερίδιο αγοράς της Samsung στην αγορά της Κίνας, της οποίας ηγούνταν επί σειρά ετών, ήταν μόλις 7,9%, το εξεταζόμενο διάστημα, μειωμένο κατά σχεδόν 50% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

Θυμίζουμε ότι η Xiaomi εισήλθε, για πρώτη φορά, στην κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών της παγκόσμιας κατάταξης το 3ο τρίμηνο του 2014, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση, ενώ σε επίπεδο έτους ήταν ο πέμπτος μεγαλύτερος παίκτης της διεθνούς αγοράς, δραστηριοποιούμενη, στην ουσία, μόνο στην Κίνα, την Ινδονησία και την Ινδία.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ