Η γενιά των Millennials αφήνει το στίγμα της και στο διεθνές τουριστικό προϊόν

Νέα

12 Φεβρουαρίου 2015

Η γενιά των Millennials, η λεγόμενη “Generation Y” αφήνει το στίγμα της στη διαμόρφωση του διεθνούς τουριστικού προϊόντος, βάζοντας την τεχνολογία, στο επίκεντρο των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών. Οι Millennials, ήτοι οι καταναλωτές που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 2000, εκτιμάται ότι θα συνεχίσει να ασκεί σημαντική επίδραση στην εικόνα του κλάδου και στις υπηρεσίες, που αναπτύσσουν οι ξενοδόχοι για τους επισκέπτες. Η παραπάνω διαπίστωση περιλαμβάνεται στην ετήσια έρευνα της ΕΥ, “Global hospitality insights: Top thoughts for 2015”, η οποία διαπιστώνει, συνολικά, ότι η ανάπτυξη, οι συγχωνεύσεις και εξαγορές και η καινοτομία είναι οι βασικές τάσεις του τουρισμού, διεθνώς.


Η καινοτομία προσφέρει εναλλακτικές λύσεις για τα παραδοσιακά τουριστικά προϊόντα
Όπως τονίζει η μελέτη, “ενώ η ταξιδιωτική κίνηση αυξάνεται στις περισσότερες από τις μεγάλες αγορές διεθνώς, οι ταξιδιωτικές προτιμήσεις και απαιτήσεις όσων διαμένουν σε ξενοδοχεία εξελίσσονται επίσης”. Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και απαιτήσεις, οι ξενοδόχοι αναζητούν καινοτόμες εναλλακτικές λύσεις στα παραδοσιακά προϊόντα εστίασης. Πολλά από αυτά τα προϊόντα, που αρχικά εμφανίστηκαν στην Ευρώπη και την Ασία, έχουν βρει το δρόμο τους προς τις ΗΠΑ και άλλες αγορές.

Η μελέτη εκτιμά ότι, κατά το τρέχον έτος, θα ενισχυθεί η κερδοφορία του τουρισμού, παγκοσμίως, καθώς νέα κεφάλαια από νέους τουριστικούς προορισμούς διεισδύουν στον κλάδο και δημιουργούν ένα ελκυστικό κλίμα για εξαγορές.

Η επίδραση του τουρισμού στην παγκόσμια οικονομία αυξάνεται, με την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία να αντιπροσωπεύει 266 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και να συνεισφέρει με 9,5% στο παγκόσμιο ΑΕΠ. Καθώς η ανάπτυξη της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας αναμένεται να φθάσει το 3,9% το 2015, ο κλάδος εξελίσσεται, όλο και περισσότερο, σε βασική κινητήρια δύναμη της οικονομικής ανάπτυξης, τόσο σε τοπικό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κομβική η καινοτομία
Η μελέτη της ΕΥ υπογραμμίζει ότι, αφενός η καινοτομία τόσο στις ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις όσο και στις ιδέες και αφετέρου η  εισροή νέων διασυνοριακών κεφαλαίων, θα αποτελέσουν τους βασικούς άξονες της ανάπτυξης του παγκόσμιου τουρισμού για το 2015.

Οι συντάκτες της μελέτης εκτιμούν ότι, ενώ στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία κυριαρχούν συγκεκριμένες πόλεις, που θεωρούνται πιο επιθυμητές για διεθνή ταξίδια, όπως η Νέα Υόρκη, το Παρίσι και το Λονδίνο, οι διεθνείς ταξιδιώτες έχουν αρχίσει να κατευθύνονται και προς νέους προορισμούς. Αυτό έχει οδηγήσει τους επενδυτές να αναζητούν νέες ευκαιρίες σε δευτερεύουσες αγορές, γεγονός που αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη αναζήτηση για επενδύσεις υψηλότερων αποδόσεων.

Ήδη, οι συμφωνίες εξαγορών στον κλάδο της φιλοξενίας και αναψυχής αυξήθηκαν κατά 8%, σε ετήσια βάση έως το 3ο τρίμηνο του 2014. Τα διασυνοριακά κεφάλαια κυριαρχούν, όλο και περισσότερο, στο τοπίο των συγχωνεύσεων και εξαγορών, αντιπροσωπεύοντας το 41,2% των παγκόσμιων επενδύσεων σε ξενοδοχεία μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου του 2014, σε σύγκριση με 34,7% το 2013. Επενδυτές από την Ασία, προερχόμενοι κυρίως από την Κίνα, το Χονγκ Κονγκ, την Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη, αντιπροσωπεύουν το 43,2% των συναλλαγών αυτών, ενώ η ροή κεφαλαίων από την Ασία στη Βόρειο Αμερική, την Ευρώπη και την Αυστραλία αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021