Με 20% "έτρεξε" η αγορά PCs στη Δ. Ευρώπη το τέταρτο τρίμηνο του 2014

Νέα

της Νατάσας Φραγκούλη, fragouli@sepe.gr

28 Ιανουαρίου 2015

Με ένα “ηχηρό” ποσοστό ανάπτυξης, της τάξης του 20%, αποχαιρέτησε η αγορά των ηλεκτρονικών υπολογιστών στη Δυτική Ευρώπη το 2014, όταν - ένα χρόνο νωρίτερα - ο κλάδος είχε υποστεί μείωση κατά 3,3%. Η αύξηση του 20% υπολείπεται μεν αυτής των προηγούμενων τριμήνων, όταν η αγορά είχε κινηθεί με ρυθμούς 20%+, ωστόσο, αυτό δεν ακυρώνει την πολύ καλή επίδοση, που δημιουργεί αισιοδοξία για περαιτέρω βελτίωση εντός του 2015. Οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών εκτοξεύθηκαν το 4ο τρίμηνο σε επιμέρους αγορές, όπως αυτήν της Ισπανίας, όπου η άνοδος που καταγράφηκε προσέγγισε το 50%, αλλά και της Ολλανδίας, η οποία “είδε” τις πωλήσεις των PCs να ενισχύονται κατά 31,6%.

Στον αντίποδα της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών κινήθηκαν οι πωλήσεις των tablets, μειωμένες κατά 9,2%Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Context, ανοδικά κινήθηκε και η αγορά της Γαλλίας, με τις πωλήσεις να κερδίζουν 26,4% το 4ο τρίμηνο του 2014 σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς και αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, όπου το ποσοστό αύξησης - το εξεταζόμενο διάστημα - ήταν 24,8%.

Θετικές ήταν και οι επιδόσεις της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών στην Τσεχία, όπου η άνοδος των πωλήσεων μεταφράστηκε ποσοστιαία σε 20%, αλλά και στην Ιταλία με 15,4% ρυθμό ανάπτυξης. Η γερμανική με ποσοστό αύξησης 13,8% και η σουηδική με 11,3% ήταν άλλες δύο αγορές, που εμφάνισαν πολύ καλές επιδόσεις στις πωλήσεις PCs το τελευταίο τρίμηνο του 2014.

Εξαίρεση, στον κανόνα της θετικής εικόνας του τριμήνου, αποτέλεσε η ελβετική αγορά, στην οποία οι πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών μειώθηκαν κατά - το οριακό βέβαια ποσοστό - 1,9%.

Country  split - PC  Q414  year-on-year  unit  growth  figures
:

Czech  Republic:  +20%
Denmark:  9.1%
France:  26.4%
Germany:  13.8%
Italy:  15.4%
Netherlands:  31.6%
Poland  +3.6%
Spain:  40.9%
Sweden:  11.3%
Switzerland: -1.9%
UK:  24.8%

Ανοδικά τα notebooks
Οι αναλυτές της Context αποδίδουν τη θετική πορεία της αγοράς στις αυξημένες πωλήσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών για τελικούς καταναλωτές, καθώς και στο ευνοϊκό momentum για τα notebooks. Ενδεικτικό είναι ότι οι πωλήσεις, προς τελικούς καταναλωτές, αυξήθηκαν το 4ο τρίμηνο του 2014 κατά 23,9%, όταν οι αντίστοιχες προς επιχειρήσεις ενισχύθηκαν με πιο χαμηλά ποσοστά και συγκεκριμένα κατά 14,9% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Επιπρόσθετα, οι πωλήσεις στην κατηγορία των notebooks αυξήθηκαν κατά 23,4%, όταν στους επιτραπέζιους υπολογιστές η άνοδος ήταν σαφώς πιο “συντηρητική”, κατά 10,9%.

Οι πωλήσεις υπολογιστών προς επιχειρήσεις, αν και με θετικό πρόσημο, επιβραδύνθηκαν σε σχέση με τις επιδόσεις των προηγούμενων τριμήνων εντός του 2014, καθώς ο παράγων “Windows XP” έχει αρχίσει να εξασθενεί.

Η σημαντική άνοδος στις πωλήσεις υπολογιστών για οικιακή χρήση αποδίδεται στο κύμα αντικατάστασης των PC και στη στροφή σε χαμηλότερου κόστους, low-end συσκευές notebook. 

Ως αποτέλεσμα, το 27,4% των notebooks για οικιακή χρήση πωλείται, πλέον, σε τιμή μικρότερη των €250, μειωμένη κατά 8,3% έναντι του 1ου τριμήνου του 2013.

Σκεπτικισμός για τα tablets
Στον αντίποδα της αγοράς των ηλεκτρονικών υπολογιστών κινήθηκαν οι πωλήσεις των tablets κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2014, οι οποίες μειώθηκαν κατά 9,2% σε ετήσια βάση. Η συγκεκριμένη επίδοση δείχνει ακόμη πιο ασθενική, αν ληφθεί υπόψη ότι, ένα χρόνο νωρίτερα, η αγορά των tablets στη Δυτική Ευρώπη είχε ενισχυθεί κατά 38%. Η κακή πορεία της αγοράς των tablets αποδίδεται στη μείωση των πωλήσεων Android συσκευών κατά 21,9%%, ενώ οι πωλήσεις του iPad επιβραδύνθηκαν κατά 4,5%.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

ΤΕΥΧΟΣ

18

Έρευνα για την παγκόσμια αγορά ΤΠΕ 2020/ 2021