Νέα

Εύσημα ΟΟΣΑ στην Ελλάδα για τα ψηφιακά της αντανακλαστικά εν μέσω πανδημίας

peoplewalk

Τα εύσημα από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), για τον τρόπο που αξιοποίησε την τεχνολογία στη μάχη κατά της διασποράς του νέου κορωνοϊού, απέσπασε η Ελλάδα. Ο Οργανισμός επαινεί τα ψηφιακά αντανακλαστικά της χώρας, εν μέσω της πανδημίας, επικαλούμενος το ελληνικό παράδειγμα ως δείγμα ορθών πρακτικών για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19.

ΟΟΣΑ: Οι Αρχές μπορούν να αποφύγουν περιττές επιβαρύνσεις, ενθαρρύνοντας τη χρήση ψηφιακών μέσωνΟ ΟΟΣΑ - σε σχετικό report του - επικαλείται την Ελλάδα ως παράδειγμα χώρας, η οποία ενεργοποίησε εξ αρχής τα ψηφιακά μέσα ως μέσο για την αποφυγή της περαιτέρω μετάδοσης του νέου κορωνοϊού (σ.σ. ο Οργανισμός εννοεί την αποστολή sms εκ μέρους των πολιτών στην τηλεφωνική γραμμή 10033).

“Οι Αρχές μπορούν να αποφύγουν περιττές επιβαρύνσεις για τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και άλλους εμπλεκόμενους, ενθαρρύνοντας τη χρήση ψηφιακών μέσων, όπως εφαρμογές για κινητά τηλέφωνα - κάτι που έκανε η Ελλάδα από την αρχή της κρίσης, ενώ πρόσφατα υιοθετήθηκε και στη Γαλλία - αντί της χρήσης εντύπων, αποφεύγοντας διαδικασίες, που αποδεδειγμένα δεν βοηθούν στην αντιμετώπιση των κινδύνων μετάδοσης του κορωνοϊού”, αναφέρει το εν λόγω report του ΟΟΣΑ (Regulatory Quality and COVID-19: Managing the Risks and Supporting the Recovery).

Όπως σημειώνει ο Οργανισμός, οι καινοτόμες προσεγγίσεις μπορούν να κάνουν τις πολιτικές, που ακολουθούν οι κυβερνήσεις ανά τον κόσμο, πιο αποτελεσματικές: “οι ψηφιακές τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης και των big data, μπορούν να βοηθήσουν στην παροχή σχετικών πληροφοριών, ταχύτερα”, σημειώνει ο ΟΟΣΑ. 

Best practices
“Οι ψηφιακές τεχνολογίες, που τροφοδοτούνται από τεχνητή νοημοσύνη και big data, παρέχουν εξαιρετικές ευκαιρίες για τον περιορισμό του προβλήματος. Ωστόσο, αυτό πρέπει να γίνει με ταυτόχρονη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων και των ατομικών δικαιωμάτων”, τονίζει ο ΟΟΣΑ. Ο Οργανισμός αναφέρεται στο εν λόγω report σε best practices χωρών, οι οποίες αξιοποίησαν τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες στην αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID-19. Είτε πρόκειται για ψηφιακές λύσεις παρακολούθησης της επιδημίας (π.χ. το λογισμικό “BlueDot” στον Καναδά), είτε για λύσεις παρακολούθησης συμπτωμάτων (για παράδειγμα οι εφαρμογές για κινητά “NCOVI” στο Βιετνάμ, “Self Diagnosis” στη Νότια Κορέα, “C-19 COVID Symptom Tracker” στη Μεγάλη Βρετανία), είτε για λύσεις παρακολούθησης επαφών (η εφαρμογή “TraceTogether” στη Σιγκαπούρη, το “StopCovid” στη Γαλλία, το “Private Kit” που αναπτύχθηκε από το MIT).

“Αυτές οι λύσεις μπορούν να βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να προσαρμόσουν τις κανονιστικές απαντήσεις τους ανάλογα και να παρακολουθήσουν τη συμμόρφωση με τα μέτρα που έλαβαν οι κυβερνήσεις”, τονίζει ο Οργανισμός, επισημαίνοντας ότι η εξισορρόπηση θεμάτων που σχετίζονται με τα προσωπικά δεδομένα μπορούν να επιλυθούν μέσα από τη συνεργασία των ρυθμιστικών Αρχών και των κυβερνήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ