Το οικοσύστημα πληρωμών ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των online αγορών

Νέα

07 Απριλίου 2020

Οδηγίες επιβίωσης κατά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές, σε μία εποχή που οι τελευταίες έχουν γίνει μέρος της καθημερινής ζωής των πολιτών, διευκολύνοντας τις ασφαλείς αγορές χωρίς φυσική παρουσία σε κατάστημα, απευθύνουν οι αναλυτές. “Το οικοσύστημα πληρωμών εργάζεται σκληρά για να διατηρήσει ασφαλείς τις αγορές μας. Χρησιμοποιεί πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας για την πρόληψη της απάτης, την προστασία των δεδομένων μας, αλλά και για να αποζημιωθούμε εάν κάποιος χρησιμοποιήσει την κάρτα μας χωρίς την άδεια μας”, αναφέρει η Visa σε σχετικό report.

Επτά συμβουλές για ασφαλείς διαδικτυακές αγορές την εποχή της πανδημίας του νέου κορωνοϊούΗ εταιρεία προτείνει επτά σημαντικά μέτρα, που μπορούμε να πάρουμε για ασφαλείς online συναλλαγές. “Επιβεβαίωσε εύκολα την ταυτότητά σου”. Αυτή είναι η πρώτη βασική συμβουλή προς του καταναλωτές με τους αναλυτές να συστήνουν: “Όρισε μεθόδους, όπως η αναγνώριση δακτυλικού αποτυπώματος ή προσώπου στα κινητά και τις τραπεζικές εφαρμογές σου,  για γρήγορες, εύκολες και ασφαλείς διαδικτυακές συναλλαγές”. Μία άλλη συμβουλή προς τους χρήστες είναι να αναζητούν το “s”. Όταν αγοράζει κανείς μέσω Διαδικτύου, καλό είναι να βεβαιώνεται ότι το URL ξεκινά με "https://".  Το "s" στο τέλος, δηλώνει ότι η σύνδεση είναι ασφαλής.

Σημαντικό είναι οι χρήστες να λαμβάνουν υπόψη τους τα προειδοποιητικά μηνύματα. “Εγγράψου στην υπηρεσία μηνυμάτων της τράπεζας σου για να λαμβάνεις ειδοποίηση στο κινητό σου για κάθε συναλλαγή», σημειώνουν και εξηγούν ότι η πολιτική “μηδενικής ευθύνης” μπορεί να βοηθήσει, ώστε να επιστραφούν τα χρήματά στον καταναλωτή, αν κάποιος άλλος

χρησιμοποιήσει παράνομα την κάρτα του. 

Διαδικασία “αμφισβήτησης”
Ένα βασικό ζήτημα είναι η διαδικασία “αμφισβήτησης”. “Αμφισβήτηση” είναι η διαδικασία για να ανακτήσει η τράπεζα από την τράπεζα του πωλητή το ποσό αγοράς αγαθών ή υπηρεσιών, τα οποία εξόφλησε ο αγοραστής με  χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, αλλά ποτέ δεν παρέλαβε. “Παρ’ όλο που δεν αποτελεί νόμιμο δικαίωμα και δεν υπάρχει εγγύηση, είναι καλό να γνωρίζεις ότι υπάρχει αυτή η δυνατότητα”, αναφέρει η Visa.

“Προσοχή στο «ψάρεμα»”, είναι άλλη μία συμβουλή προς τους καταναλωτές να προσέχουν τα άγνωστα και ύποπτα emails ή τηλεφωνήματα που ζητούν προσωπικές πληροφορίες, όπως κωδικούς πρόσβασης ή πληροφορίες λογαριασμού.

“Εκμεταλλεύσου τις υπηρεσίες με «ένα κλικ»”, προτείνουν οι ειδικοί. Εξηγούν ότι σε ορισμένα καταστήματα μπορεί κανείς να κάνεις αγορές με ένα “κλικ”, καταχωρώντας τα στοιχεία του λογαριασμού και αποδεικνύοντας ότι είσαι ο νόμιμος κάτοχος της κάρτας, χωρίς να χρειάζεται να εισάγονται κάθε φορά τα στοιχεία της κάρτας. Τέλος, οι ειδικοί συστήνουν στους καταναλωτές να ανανεώνουν το λογισμικό τους: “Εγκατάστησε το πλέον πρόσφατο λογισμικό στον υπολογιστή, το tablet ή το κινητό. Μπορεί να προφυλάξει τα δεδομένα σου”.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας