Νέα

Ψηφιακή υπογραφή και e-διακίνηση εγγράφων στο Υπουργικό Συμβούλιο

peoplewalk

Τη δυνατότητα άμεσης, ηλεκτρονικής, υπογραφής σε μια σειρά από νομοθετήματα απέκτησε το ελληνικό Υπουργικό Συμβούλιο. Πλέον, ο Πρωθυπουργός και τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου θα μπορούν να υπογράφουν ψηφιακά πράξεις, όπως Υπουργικές Αποφάσεις και Σχέδια Νόμου. Τον δρόμο για την επιτάχυνση του έργου της εκτελεστικής εξουσίας και την επίσπευση του εκσυγχρονισμού του κράτους, άνοιξε η λειτουργία της νέας πλατφόρμας για την ψηφιακή υπογραφή και ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων του Υπουργικού Συμβουλίου.

Η χρονοβόρα διαδικασία της υπογραφής εγγράφων, όπως Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και Σχέδια Νόμου, πλέον γίνεται σε λίγα λεπτάΤην πλατφόρμα υλοποίησε μέσα σε λίγες ημέρες το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και παραδόθηκε λειτουργικά, ήδη, στην Προεδρία της Κυβέρνησης. Πλέον, η εν λόγω διαδικασία εφαρμόζεται από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον Πρωθυπουργό και τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου. “Έτσι, μια χρονοβόρα διαδικασία, που απαιτούσε την αναζήτηση των εκάστοτε αρμοδίων, προκειμένου να υπογράψουν έγγραφα που αφορούν Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, Πράξεις Υπουργικού Συμβουλίου, Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και Σχέδια Νόμου, ολοκληρώνεται μέσα σε λίγα λεπτά”, αναφέρει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.  

Επιπλέον, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, οι παραπάνω πράξεις θα αναρτώνται ευανάγνωστες και προσιτές για τους πολίτες, αντί για απλώς σκαναρισμένα έγγραφα που δυσκόλευαν την ανάγνωση, τον σχολιασμό και την διαβούλευση. Να σημειωθεί ότι η πλατφόρμα φιλοξενείται στο g-cloud της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. 

Ενιαία πύλη gov.gr
Στο μεταξύ, στην έκδοση δύο εγκυκλίων αναφορικά με τη λειτουργία του gov.gr προχώρησε ο κ. Πιερρακάκης, εξειδικεύοντας τη σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Η πρώτη εγκύκλιος αναφέρεται στην υποχρεωτικότητα παροχής όλων των ψηφιακών υπηρεσιών του Δημοσίου, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης gov.gr με ενιαίο σχεδιασμό.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, στο εξής κάθε υπηρεσία του Δημοσίου, που ψηφιοποιείται, θα παρέχεται αποκλειστικά μέσω του gov.gr. Επιπλέον, προβλέπεται ανασχεδιασμός όλων των ήδη υφιστάμενων ψηφιακών υπηρεσιών που εντάχθηκαν στο gov.gr, ώστε να ανταποκρίνονται και αυτές στις προδιαγραφές του. Έτσι, όλες οι νέες υπηρεσίες θα έχουν ενιαίο σχεδιασμό και φιλοσοφία, διευκολύνοντας τους πολίτες, οι οποίοι δεν θα χρειάζεται να αναζητούν οδηγίες χρήσης κάθε επιμέρους πλατφόρμας.

Με τη δεύτερη εγκύκλιο του κ. Πιερρακάκη παρέχονται σαφείς οδηγίες προς τους πολίτες και τους δημόσιους φορείς για τις εξουσιοδοτήσεις και τις υπεύθυνες δηλώσεις, που εκδίδονται μέσω της πύλης. Συγκεκριμένα, ρυθμίζονται οι διαδικασίες έκδοσης, αποστολής, ελέγχου και αποδοχής των εξουσιοδοτήσεων και των υπεύθυνων δηλώσεων του gov.gr.

Αναλυτικά, παρέχονται οδηγίες προς τους πολίτες, τονίζοντας ότι δεν απαιτείται καμία επικύρωση των εγγράφων, που εκδίδονται μέσω του gov.gr. Οι πολίτες έχουν την δυνατότητα να στέλνουν απευθείας τη δήλωση ή την εξουσιοδότηση στην αρμόδια υπηρεσία που την ζητά, χωρίς να χρειάζεται εκτύπωση. Επιπλέον, δίνονται λεπτομερείς οδηγίες προς τους δημόσιους φορείς αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου της γνησιότητας των εγγράφων αυτών μέσω της διαδικασίας επαλήθευσης και του μοναδικού αναγνωριστικού αριθμού που φέρει κάθε έγγραφο, ώστε να μην παρατηρηθούν φαινόμενα άσκοπων αμφισβητήσεων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ