Νέα

Κοινό πρότυπο για τις νεοφυείς εταιρείες επεξεργάζεται η Ευρωπαϊκή Ένωση

ideainnovation

Μια νέα στρατηγική, που θα βοηθήσει τη βιομηχανία της Ευρώπης να ηγηθεί της διπλής μετάβασης αφενός προς την ψηφιακή πρωτοπορία και αφετέρου προς την κλιματική ουδετερότητα, παρουσίασε χθες η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η νέα στρατηγική της Ε.Ε. καθορίζει μια σειρά δράσεων για τη στήριξη όλων των φορέων της βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των μεγάλων και των μικρών επιχειρήσεων, των καινοτόμων νεοφυών εταιρειών, των ερευνητικών κέντρων, των παρόχων υπηρεσιών, των προμηθευτών και των κοινωνικών εταίρων. Για παράδειγμα, για τις νεοφυείς εταιρείες, η Επιτροπή θα συνεργαστεί με τα κράτη-μέλη για τη δημιουργία ενός κοινού προτύπου της Ε.Ε. για τις startups (EU Start-up Nations Standard). Στόχος είναι η ανταλλαγή και η υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών για την επιτάχυνση της ανάπτυξης των ΜΜΕ και των νεοφυών επιχειρήσεων στον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας.

Δέσμη πρωτοβουλιών για τη βιομηχανία παρουσίασε χθες η Επιτροπή, με την ψηφιακή μετάβαση να έχει κομβικό ρόλο στον νέο σχεδιασμό“Για τη στήριξη της βιομηχανικής υπεροχής της Ευρώπης, μια νέα βιομηχανική στρατηγική θα συμβάλει στην υλοποίηση τριών βασικών προτεραιοτήτων: διατήρηση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανίας και ισότιμων όρων ανταγωνισμού, στο εσωτερικό και σε παγκόσμιο επίπεδο, κλιματική ουδετερότητα της Ευρώπης έως το 2050 και διαμόρφωση του ψηφιακού μέλλοντος της Ευρώπης”, αναφέρει η Επιτροπή για τη νέα βιομηχανική πολιτική.

Μία άλλη πρωτοβουλία, που περιλαμβάνεται στη δέσμη των μέτρων, είναι η διανοητική ιδιοκτησία. Στόχος της Ε.Ε. είναι η υποστήριξη της τεχνολογικής αυτοδυναμίας, η προώθηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, η καλύτερη καταπολέμηση της κλοπής διανοητικής ιδιοκτησίας και η προσαρμογή του νομικού πλαισίου στην πράσινη και στην ψηφιακή μετάβαση. 

Νέα στρατηγική για τις ΜΜΕ
Κομβικό ρόλο στη νέα βιομηχανική στρατηγική της Ε.Ε. έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι νεοφυείς εταιρείες. Για να αναπτυχθεί η ψηφιακή μετάβαση των ΜΜΕ, η Επιτροπή, μεταξύ άλλων, θα επεκτείνει τους κόμβους ψηφιακής καινοτομίας σε κάθε περιφέρεια της Ευρώπης, ώστε να δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να ενσωματώνουν τις ψηφιακές καινοτομίες.

Θα δημιουργήσει, επίσης, δυνατότητες εθελοντισμού και κατάρτισης στις ψηφιακές τεχνολογίες. Για να διευκολυνθεί η δραστηριοποίηση των ΜΜΕ εντός της ενιαίας αγοράς και πέραν αυτής, η Επιτροπή προτείνει δράσεις για την άρση των κανονιστικών και πρακτικών εμποδίων στην επιχειρηματική δραστηριότητα ή την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Μεταξύ αυτών, η Επιτροπή εντείνει τις προσπάθειές της για να εξασφαλιστούν οι έγκαιρες πληρωμές, ιδίως μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού παρατηρητηρίου, καθώς και μέσω της εναλλακτικής επίλυσης διαφορών. Προκειμένου οι ΜΜΕ να μπορούν πιο εύκολα να αναζητήσουν ιδιωτική χρηματοδότηση στην Ευρώπη, η Επιτροπή θα στηρίξει, επίσης, ένα ταμείο Αρχικών Δημόσιων Προσφορών για τις ΜΜΕ, που θα εντάσσεται στο σκέλος του μηχανισμού InvestEU για τις ΜΜΕ.

Ένα άλλο θέμα που αγγίζουν οι πρωτοβουλίες της Ε.Ε. είναι η ενίσχυση της βιομηχανικής και στρατηγικής αυτονομίας της Ευρώπης με την εξασφάλιση της προμήθειας κρίσιμων πρώτων υλών. Στόχος είναι ένα σχέδιο δράσης για τις κρίσιμες πρώτες ύλες και τα φαρμακευτικά προϊόντα, βάσει μιας νέας φαρμακευτικής στρατηγικής της ΕΕ και με την υποστήριξη της ανάπτυξης στρατηγικών ψηφιακών υποδομών και βασικών τεχνολογιών γενικής εφαρμογής.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ