Μεγαλύτερη διαφάνεια στις ψηφιακές αγορές υπόσχεται η Ε.Ε.

Νέα

13 Ιανουαρίου 2020

Ενισχυμένα δικαιώματα σε σχέση με το παρελθόν αποκτούν, πλέον, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές, που κάνουν τις αγορές τους online, μετά από την ενεργοποίηση της “Νέας Συμφωνίας για τους Καταναλωτές”. Η νέα νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία τέθηκε σε ισχύ, αποσκοπεί στη βελτίωση της επιβολής και στον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων κανόνων προστασίας των καταναλωτών, σύμφωνα με τις ψηφιακές εξελίξεις.

Σε ισχύ τέθηκε η “Νέα Συμφωνία για τους Καταναλωτές”, που αυξάνει την προστασία των καταναλωτών όταν αγοράζουν onlineΟι σημαντικότερες βελτιώσεις, που φέρνουν οι νέοι κανόνες, είναι η μεγαλύτερη διαφάνεια για τους καταναλωτές κατά την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών αγορών, οι αποτελεσματικές κυρώσεις και οι σαφείς κανόνες, ώστε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των προϊόντων δύο ποιοτήτων στην Ε.Ε.

Οι νέοι κανόνες, μεταξύ άλλων, θα διασφαλίσουν μεγαλύτερη διαφάνεια στις ψηφιακές αγορές. Θα καταστεί σαφέστερο το κατά πόσον τα προϊόντα πωλούνται από έμπορο ή από ιδιώτη και θα απαγορευτεί η υποβολή ψευδών αξιολογήσεων και κριτικών. Επιπλέον, οι πωλητές δεν θα μπορούν να διαφημίζουν ψευδείς μειώσεις τιμών και οι ιστότοποι σύγκρισης τιμών θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα κριτήρια κατάταξης.

Οι νέοι κανόνες θα ενισχύσουν, επίσης, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξασφαλίζοντας αποζημίωση για τα θύματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και επιβάλλοντας κυρώσεις σε περιπτώσεις “καταστάσεων ομαδικής ζημίας”, που επηρεάζουν τους καταναλωτές σε ολόκληρη την Ε.Ε. Τώρα, τα κράτη-μέλη έχουν στη διάθεσή τους δύο έτη για να μεταφέρουν την οδηγία στην εθνική τους νομοθεσία, προκειμένου να διασφαλίσουν ισχυρότερα μέτρα προστασίας των καταναλωτών στην Ε.Ε. 

Τι αλλάζει
Η νέα νομοθεσία ενισχύει τα δικαιώματα των καταναλωτών, όταν αγοράζουν από το Διαδίκτυο. Συγκεκριμένα, κατά τις αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται με σαφήνεια για το αν αγοράζουν προϊόντα ή υπηρεσίες από επαγγελματία έμπορο ή από ιδιώτη, ώστε να γνωρίζουν τι προστασία τους παρέχεται, σε περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά. Επίσης, κατά την αναζήτηση στο Διαδίκτυο, οι καταναλωτές θα ενημερώνονται σαφώς, όταν το αποτέλεσμα της αναζήτησης πληρώνεται από έμπορο. Θα ενημερώνονται, επίσης για τις βασικές παραμέτρους, που καθορίζουν την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

“Οι νέοι κανόνες θα ενισχύσουν την προστασία των καταναλωτών στον ψηφιακό κόσμο, προστασία την οποία δικαιούνται. Επίσης, η Ε.Ε. λέει “όχι” στην πώληση προϊόντων ως πανομοιότυπων σε διάφορα κράτη-μέλη, στην περίπτωση που αυτό σαφέστατα δεν ισχύει. Όμως, οι νέοι αυτοί κανόνες δεν θα προστατεύσουν τους καταναλωτές από τους αδίστακτους εμπόρους και από τους επιτήδειους του διαδικτύου, παρά μόνο αν εφαρμοστούν στην πράξη. Παροτρύνω όλα τα κράτη-μέλη να διασφαλίσουν την εφαρμογή των νέων κανόνων χωρίς καθυστέρηση”, ανέφερε σχετικά η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής για θέματα Αξιών και Διαφάνειας, κυρία Βιέρα Γιούροβα.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

17

Έρευνα για τη βιομηχανία Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών 2019/ 2020