Νέα

E-commerce και κοινωνική δικτύωση, τα πιο disruptive επιχειρηματικά μοντέλα

internet-security2

Τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου και - κατά δεύτερον - τις αντίστοιχες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης αξιολογούν τα στελέχη του τεχνολογικού κλάδου, ως τα πλέον disruptive επιχειρηματικά μοντέλα για τα επόμενα τρία χρόνια. Διατηρώντας τη θέση του στην κορυφή της λίστας μεταξύ των πιο disruptive επιχειρηματικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια, το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να μαγνητίζει το ενδιαφέρον χάρη στο σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό του. Η δαπάνη στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί από τα $3,5 τρις στα $6,5 τρις το 2023, σύμφωνα με το eMarketer.

Amazon, Apple και Alibaba στην κορυφή των περισσότερο disruptive εταιρειών στον τεχνολογικό κλάδοΌπως προκύπτει από μελέτη της KPMG, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 740 στελέχη σε ηγετικές θέσεις στον τεχνολογικό κλάδο παγκοσμίως, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατατάχθηκαν στη δεύτερη θέση των πιο disruptive επιχειρηματικών μοντέλων. Σύμφωνα με την έρευνα, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης επιχειρούν να συγκεντρώσουν ολοένα αυξανόμενο μερίδιο της προσοχής και του πορτοφολιού των καταναλωτών, με νέες προσφορές, όπως αποκλειστικό και πρωτότυπο περιεχόμενο, ζωντανά αθλητικά γεγονότα, επαυξημένη/εικονική πραγματικότητα, εκπαιδευτικές υπηρεσίες και κρυπτονομίσματα. Τον Ιανουάριο του 2019, περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή πάνω από το 40% του πληθυσμού, χρησιμοποιούσαν κοινωνικά μέσα δικτύωσης σε κινητές συσκευές, σύμφωνα με έκθεση των We Are Social και Hootsuite Media. 

Οι πιο disruptive εταιρείες
Η ίδια έρευνα ανέδειξε τις Amazon, Apple και Alibaba ως τις πιο disruptive εταιρείες στον τεχνολογικό κλάδο, με τη δεκάδα να συμπληρώνουν οι DJI, Google, Netflix, Airbnb, Microsoft, Facebook και Baidu. Με τη λίστα των disruptor εταιρειών υπογραμμίζεται το γεγονός ότι τα κορυφαία στελέχη του τεχνολογικού κλάδου κατατάσσουν. “Το ερώτημα είναι εάν μπορούν οι εταιρείες αυτής της λίστας και όσες θα ήθελαν να μπουν σε αυτή, να ξεπεράσουν τα εμπόδια του ανταγωνισμού, των κανονιστικών πλαισίων και της γεωπολιτικής, παραμένοντας ταυτόχρονα αρκετά καινοτόμες και ευέλικτες, ώστε να διατηρούν τη θέση τους στην κορυφή και τις φιλοδοξίες τους”, αναφέρει η KPMG.

Άλλη μια ενδιαφέρουσα πτυχή της λίστας των disruptor εταιρειών, είναι ότι αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο η καινοτομία έχει επαναπροσδιορίσει τον ορισμό της τεχνολογικής εταιρείας. “Οι Amazon, Netflix, Alibaba και Airbnb αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών που βασίζονται στην τεχνολογία αλλά που δεν θα θεωρούνταν εταιρείες του τεχνολογικού κλάδου με την παραδοσιακή έννοια, ωστόσο συνδέονται άμεσα με τον κλάδο αυτό σύμφωνα με τον σύγχρονο ορισμό που δίνουν πολλοί”, αναφέρει ο Νίκος Δημάκος, Γενικός Διευθυντής της KPMG. 

Αγαπημένες εφαρμογές
Στην έρευνα της KPMG ζητήθηκε, επίσης, από τα στελέχη του παγκόσμιου τεχνολογικού κλάδου να αναφέρουν τις αγαπημένες τους εφαρμογές. Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης επικράτησαν στις πρώτες θέσεις της λίστας, με την Google/Google Chrome να έρχεται πρώτη, ενώ η πεντάδα συμπληρώθηκε με τις εφαρμογές  Facebook, Instagram, YouTube, και το Twitter με το WhatsApp να ισοβαθμούν.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με την έρευνα της KPMG, υπήρξαν κάποιες αποκλίνουσες απόψεις μεταξύ των millennials και των επικεφαλής του τεχνολογικού κλάδου, στο θέμα των ανερχόμενων οραματιστών τεχνολογικής καινοτομίας στον κόσμο. Μεταξύ των ηγετών του τεχνολογικού κλάδου, στην κορυφή βρέθηκε ο Sundar Pichai, CEO της Google, με τον Elon Musk, CEO της Tesla και της SpaceX να ακολουθεί.

Η γενιά των millennials στον τεχνολογικό κλάδο ανέφερε αρκετούς από τους ίδιους οραματιστές ως ηγέτες στον τεχνολογικό κλάδο, αναγνωρίζοντας, όμως, επιπλέον μεταξύ τους και τους Ren Zhengfei, CEO της Huawei, Lei Jun, CEO της Xiaomi και Masayoshi Son, CEO της SoftBank.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ