Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις κλήσεις έκτακτης ανάγκης προς τον αριθμό “112”

Νέα

06 Σεπτεμβρίου 2019

Τη θέση ότι οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών πρέπει να παρέχουν ατελώς τις πληροφορίες για τον εντοπισμό της θέσης του καλούντος στην υπηρεσία, που διαχειρίζεται τις κλήσεις έκτακτης ανάγκης προς τον αριθμό “112”, έλαβε χθες το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Το Δικαστήριο, με τη χθεσινή του απόφαση, αποφάνθηκε ακόμη ότι τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρέπει να εξασφαλίζουν τη συμμόρφωση με την υποχρέωση αυτή, ακόμη κι όταν το κινητό τηλέφωνο δεν διαθέτει κάρτα SIM.

Οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών πρέπει να παρέχουν ατελώς τις πληροφορίες για τον εντοπισμό της θέσης του καλούντοςΤο Δικαστήριο έλαβε την εν λόγω απόφαση, γνωμοδοτώντας επί συγκεκριμένης περίπτωσης στη Λιθουανία. Με την απόφασή του, το Δικαστήριο υπενθυμίζει - σε εφαρμογή σχετικής Οδηγίας – ότι υπάρχει η υποχρέωση παροχής πληροφοριών για τον εντοπισμό της θέσης του καλούντος για “όλες τις κλήσεις στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης”. Επιπλέον, το Δικαστήριο έκρινε ότι η ίδια Οδηγία επιβάλει στα κράτη-μέλη, υπό την προϋπόθεση του τεχνικώς εφικτού, την υποχρέωση επίτευξης ορισμένου αποτελέσματος, η οποία δεν περιορίζεται στη θέσπιση κατάλληλου κανονιστικού πλαισίου, αλλά απαιτεί οι πληροφορίες για τον εντοπισμό των καλούντων τον αριθμό κλήσης “112” να διαβιβάζονται πράγματι στις υπηρεσίες αντιμετώπισης καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Ως εκ τούτου, οι κλήσεις στο “112” οι οποίες πραγματοποιούνται από κινητό τηλέφωνο, που δεν διαθέτει κάρτα SIM, δεν μπορούν να αποκλείονται από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας.

Η υπόθεση
Η υπόθεση, που προκάλεσε την παρέμβαση του Δικαστηρίου, αφορά μια κοπέλα 17 ετών, θύμα εγκληματικής πράξης. Η κοπέλα απήχθη και κάηκε ζωντανή στον χώρο αποσκευών ενός αυτοκινήτου. Ενόσω βρισκόταν κλειδωμένη εκεί, κάλεσε δέκα φορές, μέσω κινητού, το λιθουανικό κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης, στον ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό “112” για να ζητήσει βοήθεια. Ωστόσο, ο τεχνικός εξοπλισμός του κέντρου λήψης των κλήσεων δεν εμφάνιζε τον αριθμό του κινητού, γεγονός που εμπόδισε τους υπαλλήλους να εντοπίσουν τη θέση της. Δεν κατέστη δυνατόν να διευκρινιστεί αν το κινητό τηλέφωνο που χρησιμοποίησε διέθετε κάρτα SIM, ούτε γιατί ο αριθμός του δεν ήταν ορατός στο κέντρο λήψης των κλήσεων έκτακτης ανάγκης.

Οι συγγενείς της νεαρής κοπέλας άσκησαν αγωγή, με αίτημα να υποχρεωθεί το Λιθουανικό Δημόσιο να καταβάλει χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη.

Για τη στήριξη της αγωγής τους, οι ενάγοντες υποστήριξαν ότι η Δημοκρατία της Λιθουανίας δεν διασφάλισε ορθώς την εφαρμογή της Οδηγίας για την καθολική υπηρεσία, η οποία προβλέπει ότι τα κράτη-μέλη μεριμνούν, ώστε οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών να παρέχουν ατελώς πληροφορίες για τον εντοπισμό της θέσης του καλούντος στην υπηρεσία που διαχειρίζεται τις κλήσεις έκτακτης ανάγκης προς τον αριθμό “112”, αμέσως μόλις ληφθεί η κλήση.

Η παράλειψη αυτή είχε ως αποτέλεσμα την αδυναμία παροχής πληροφοριών θέσης της ES στους αστυνομικούς της μονάδας επιχειρήσεων, πράγμα που παρεμπόδισε τη διάσωσή της.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας