Tην ψηφιοποίηση των μεταφορών προωθεί η Ευρώπη

Νέα

11 Ιουνίου 2019

Ευκολότερη θέλει να κάνει τη χρήση των ψηφιακών πληροφοριών στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών η Ευρωπαϊκή Ένωση. Στόχος είναι να γίνει αποδοτικότερος ο τομέας των μεταφορών με τη βοήθεια των νέων ψηφιακών εργαλείων και να απλουστευθεί η παροχή πληροφοριών από τις επιχειρήσεις προς τις Αρχές σε ψηφιακή μορφή. Προς αυτήν την κατεύθυνση, το Συμβούλιο της Ευρώπης τάσσεται υπέρ της θέσπισης ενός ενιαίου νομικού πλαισίου για τη χρήση των ηλεκτρονικών πληροφοριών σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.

Το Συμβούλιο ζητά να θεσπιστεί ενιαίο νομικό πλαίσιο για τη χρήση των ηλεκτρονικών πληροφοριών στις εμπορευματικές μεταφορέςΗ πρόταση αυτή συνιστά σημαντικό βήμα προόδου προς την ψηφιοποίηση των μεταφορών, καθώς θα οδηγήσει στην εξοικονόμηση τόσο χρόνου, όσο και χρήματος, ωφελώντας παράλληλα και το περιβάλλον. Σύμφωνα με τη γενική προσέγγιση του Συμβουλίου, όλες οι αρμόδιες δημόσιες Αρχές θα υποχρεούνται να αποδέχονται πληροφορίες που διατίθενται ηλεκτρονικά σε πιστοποιημένες πλατφόρμες, όταν οι εταιρείες επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τέτοιους μορφότυπους για να παράσχουν πληροφορίες ως απόδειξη της συμμόρφωσης με τις νομοθετικές απαιτήσεις.

Εναλλακτικές
Πάντως, οι εταιρείες θα εξακολουθήσουν να μπορούν να υποβάλλουν τις πληροφορίες σε έντυπη μορφή, εάν το προτιμούν. Εντός τριών ετών από την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, η Επιτροπή θα εγκρίνει κοινές τεχνικές προδιαγραφές για να εξασφαλίσει τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφόρων συστημάτων και λύσεων πληροφορικής που χρησιμοποιούνται για την ανταλλαγή πληροφοριών, σχετικά με τις εμπορευματικές μεταφορές. Οι προδιαγραφές θα καθορίσουν, επίσης, κοινές διαδικασίες και λεπτομερείς κανόνες για την προσπέλαση και την επεξεργασία των πληροφοριών αυτών από τις αρχές, ώστε οι κανόνες να εφαρμόζονται κατά τρόπο ενιαίο.

Υφιστάμενη κατάσταση
Επί του παρόντος, οι περισσότερες εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών και οι φορείς, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών, χρησιμοποιούν έντυπα έγγραφα. Το βασικό εμπόδιο στην ευρύτερη χρήση ψηφιακών εγγράφων μεταφοράς είναι ο αρκετά χαμηλός και διαφορετικός βαθμός αποδοχής των ψηφιακών εγγράφων από τις διάφορες Αρχές. Δεν υπάρχει, δηλαδή, ένα συνεκτικό νομικό πλαίσιο και για την ανταλλαγή πληροφοριών χρησιμοποιείται μεγάλος αριθμός διαφορετικών, μη διαλειτουργικών συστημάτων πληροφορικής.

Το Συμβούλιο έχει εισαγάγει ορισμένες διευκρινίσεις στο κείμενο που είχε συντάξει η Επιτροπή, το Μάιο του 2018. Για παράδειγμα, όσον αφορά το πεδίο εφαρμογής, τις απαιτήσεις και τις αρμοδιότητες όλων των εμπλεκόμενων μερών. Έχει απλουστεύσει τις αρμοδιότητες των κρατών-μελών όσον αφορά την παρακολούθηση και την υποβολή εκθέσεων και έχει παρατείνει τη μεταβατική περίοδο από 4 σε 6 έτη. Το κείμενο που συμφωνήθηκε και αποτελεί τη θέση του Συμβουλίου για τις διαπραγματεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα πρέπει να εγκριθεί τόσο από το Συμβούλιο, όσο και από το Κοινοβούλιο, για να τεθεί σε ισχύ.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας