Σε αλλαγές των όρων χρήσης έως τον Ιούνιο, προχωρά το Facebook

Νέα

10 Απριλίου 2019

Σε μια σειρά αλλαγών στους όρους χρήσης των υπηρεσιών του, δεσμεύτηκε να προχωρήσει το Facebook. Η δημοφιλής ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης, σε συμμόρφωση με σχετικά αιτήματα που της έχει απευθύνει η Ευρωπαϊκή Ένωση, θα ολοκληρώσει την υλοποίηση όλων των δεσμεύσεων το αργότερο έως τα τέλη Ιουνίου 2019. Η βασική αλλαγή, την οποία δεσμεύτηκε να υλοποιήσει το Facebook, είναι η τροποποίηση των όρων χρήσης των υπηρεσιών του, ώστε να διασαφηνίζει με ποιόν τρόπο χρησιμοποιεί τα δεδομένα των καταναλωτών.

Το Facebook, συμμορφούμενο με σχετικά αιτήματα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προχωρά σε μια σειρά αλλαγώνΚατόπιν των αιτημάτων, το Facebook δεσμεύτηκε να συμπληρώσει τους όρους παροχής των υπηρεσιών του με κείμενο, που θα εξηγεί ότι δεν χρεώνει τους χρήστες για τις υπηρεσίες του, αλλά αυτοί, ως αντάλλαγμα, συμφωνούν να μοιράζονται τα δεδομένα τους και να εκτίθενται σε εμπορικές διαφημίσεις. Οι επικαιροποιημένοι όροι θα εξηγούν σαφώς ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας βασίζεται στην πώληση στοχευμένων διαφημιστικών υπηρεσιών στους εμπόρους, με τη χρήση των δεδομένων από τα προφίλ των χρηστών του.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και οι εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών, μετά από το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica και ως συνέχεια της έρευνας του 2018 για τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, ζήτησαν από το Facebook να ενημερώνει με σαφήνεια για τον τρόπο χρηματοδότησης του, διευκρινίζοντας τα εισοδήματα, που αποκομίζει από τη χρήση των δεδομένων των καταναλωτών. Ζήτησαν, επίσης, να ευθυγραμμίσει τους υπόλοιπους όρους χρήσης με το δίκαιο της Ε.Ε. 

Κλείσιμο λογαριασμών
Στο μεταξύ, οι νέοι όροι χρήσης του Facebook θα περιγράφουν λεπτομερώς, τον τρόπο με τον οποίο μπορούν οι καταναλωτές να κλείσουν τους λογαριασμούς τους, αλλά και τους λόγους για τους οποίους μπορούν να απενεργοποιηθούν οι λογαριασμοί.

Επιπλέον, ύστερα από τα μέτρα επιβολής, το Facebook τροποποίησε και τα εξής:

-  Την πολιτική του όσον αφορά τον περιορισμό της ευθύνης, καθώς τώρα αναγνωρίζει την ευθύνη του σε περίπτωση αμέλειας, για παράδειγμα αν κάποια δεδομένα έγιναν αντικείμενο κατάχρησης από τρίτους.

- Τη δυνατότητά του να μεταβάλλει μονομερώς όρους και προϋποθέσεις, περιορίζοντας την στις περιπτώσεις στις οποίες οι αλλαγές είναι εύλογες, ενώ παράλληλα λαμβάνεται υπόψη και το συμφέρον του καταναλωτή.

- Τους κανόνες σχετικά με την προσωρινή διατήρηση περιεχομένου που έχει διαγραφεί από τους καταναλωτές. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να διατηρηθεί μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, για παράδειγμα, προκειμένου να συμμορφωθεί με αίτημα αναγκαστικής εκτέλεσης από μέρους κάποιας αρχής και για μέγιστο διάστημα 90 ημερών σε περίπτωση τεχνικών λόγων.

- Το γλωσσικό ύφος του κειμένου, που εξηγεί το δικαίωμα προσφυγής των χρηστών, όταν έχει αφαιρεθεί το περιεχόμενό τους.

Να σημειωθεί πως, εάν το Facebook δεν τηρήσει τις δεσμεύσεις που ανέλαβε χθες, οι Αρχές προστασίας των καταναλωτών μπορούν να αποφασίσουν να προσφύγουν σε μέτρα επιβολής, στα οποία περιλαμβάνονται και κυρώσεις.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας