Οδηγός επιβίωσης από τις παγίδες ασφαλείας στα social media

Νέα

28 Μαρτίου 2019

Διαρκώς μεγαλύτερες διαστάσεις λαμβάνει το θέμα της ασφάλειας των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τα κρούσματα κυβερνοεπιθέσεων, με στόχο την κλοπή προσωπικών δεδομένων, γίνονται όλο και συχνότερα, ενώ η διαδικασία προστασίας απ’ αυτές γίνεται όλο και πιο περίπλοκη. Εν τω μεταξύ, οι λειτουργίες και οι ρυθμίσεις των social media αλλάζουν συνεχώς και οι χρήστες, για να μπορούν να προστατεύουν τις προσωπικές τους πληροφορίες, χρειάζεται να ελέγχουν τακτικά τις ρυθμίσεις ασφαλείας των λογαριασμών τους.

Οι επιθέσεις, με στόχο την κλοπή προσωπικών δεδομένων γίνονται όλο και συχνότερες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσηςΓια το λόγο αυτό, η ESET συγκέντρωσε έναν “οδηγό επιβίωσης” με βασικά βήματα, που αν οι χρήστες ακολουθήσουν, θα μπορούν με ευκολία να διατηρούν τον έλεγχο της ασφάλειας των λογαριασμών τους στα social media. Το πρώτο βήμα σχετίζεται με τις ρυθμίσεις πρόσβασης στον λογαριασμό. “Αρχικά, καλό είναι να ενεργοποιούνται λειτουργίες πιστοποίησης διπλού παράγοντα, που πλέον προσφέρονται από τα περισσότερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Πολλά social media εμφανίζουν, επίσης, λίστα με συσκευές από τις οποίες γίνεται σύνδεση στο λογαριασμό, η οποία θα πρέπει να ελέγχεται για ύποπτες κινήσεις, ενώ μπορείτε να ενεργοποιήσετε και τη δυνατότητα λήψης ειδοποιήσεων αν πραγματοποιηθεί νέα σύνδεση”, προτείνει η εταιρεία. Και προτρέπει τους χρήστες να ελέγχουν τακτικά τις εφαρμογές στις οποίες έχουν δώσει δικαίωμα πρόσβασης στον λογαριασμό τους, καταργώντας εκείνες που δεν χρησιμοποιούν πλέον. 

Αναρτήσεις
Μια δεύτερη δικλείδα ασφαλείας σχετίζεται με την ορατότητα περιεχομένου και αναρτήσεων. “Ένα σημαντικό στοιχείο ασφαλείας είναι σε ποιόν δίνετε άδεια να δει τις αναρτήσεις σας. Υπάρχουν ορισμένα στοιχεία του προφίλ που αναγκαστικά είναι δημόσια, όπως για παράδειγμα η εικόνα ή το όνομα χρήστη. Οι περισσότεροι, όμως, ιστότοποι θα επιτρέψουν να κρατήσετε τις υπόλοιπες πληροφορίες σας προστατευμένες, δίνοντας σας τη δυνατότητα να επιλέξετε σε ποιό κοινό και μέχρι ποιό επίπεδο είναι ορατό το περιεχόμενό σας”, σημειώνει η ESET. Και προσθέτει: “Ακόμα κι αν έχετε επιλέξει ορατότητα μόνο σε περιορισμένο κοινό, είναι καλό να θυμάστε ότι βρίσκεστε σε μία online πλατφόρμα και οφείλετε  να δίνετε μεγάλη προσοχή στο περιεχόμενο που ανεβάζετε”.

Η εταιρεία, επισημαίνει ότι τα social media προσφέρουν πολλές επιλογές επικοινωνίας μεταξύ των χρηστών, όπως άμεσα μηνύματα, email, τηλέφωνο, μέχρι και ταχυδρομική διεύθυνση, η οποία, μάλιστα, μπορεί να μην χρειάζεται καν να πληκτρολογηθεί, εφόσον είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία GPS/γεωεντοπισμού και προτρέπει τους χρήστες να περιορίζουν την ορατότητα των στοιχείων επικοινωνίας, το ποιός μπορεί να σας αναζητήσει και φυσικά, να απενεργοποιήστε τη λειτουργία GPS. Επίσης, τονίζει - όσον αφορά την αποστολή μηνυμάτων και σχολίων - ότι ορισμένα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στο χρήστη να περιορίσει το τις μπορεί να του στείλει μήνυμα ή να σχολιάσει τις αναρτήσεις του, αποκλείοντας ομάδες ή συγκεκριμένους χρήστες. 

Φωτογραφίες και βίντεο
“Εάν θέλετε να έχετε τη δυνατότητα να εγκρίνετε κατά πόσο άλλοι χρήστες μπορούν να σας προσθέσουν με ετικέτα σε φωτογραφίες ή βίντεο, θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τη συγκεκριμένη επιλογή. Συνήθως, κάποιος μπορεί να σας προσθέσει με ετικέτα χωρίς να χρειαστεί έγκριση από την πλευρά σας, από προεπιλογή”, σημειώνει η ESET. Όσον αφορά την παρακολούθηση της δραστηριότητας και τις διαφημίσεις οι αναλυτές της εταιρείας τονίζουν ότι οι περισσότεροι ιστότοποι - και όχι μόνο ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης - χρησιμοποιούν λειτουργίες παρακολούθησης της δραστηριότητας για να προβάλλουν εξατομικευμένες διαφημίσεις. Ορισμένα social media προσφέρουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν οι χρήστες τον τρόπο ή τον χρόνο παρακολούθησης ή τις διαφημίσεις που εμφανίζονται. Τέλος, οι αναλυτές ζητούν από τους χρήστες να δώσουν προσοχή και στο θέμα της αυτόματης αναπαραγωγής: “Το περιεχόμενο που “τρέχει” αυτόματα χρησιμοποιείται από επιτήδειους για εκτέλεση κακόβουλων ενεργειών. Απενεργοποιώντας τη λειτουργία “αυτόματης αναπαραγωγής” θα χρειαστεί να κάνετε κλικ κάθε φορά για να δείτε τα βίντεο που έχουν δημοσιεύσει οι χρήστες, αλλά τουλάχιστον θα έχετε αποφύγει τη πιθανότητα να βρεθείτε προ δυσάρεστων εκπλήξεων.

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2016

ΤΕΥΧΟΣ

43

Α. Τσίπρας, Κ. Μητσοτάκης, EITO, Cisco, Accenture, PwC, IDC, WEF, Focus Bari

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2019

ΤΕΥΧΟΣ

16

ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΠΕ 2018/ 2019 UPDATE

Αναζητήστε εδώ

Διαθέσιμες θέσεις εργασίας στον κλάδο Tεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών

Ευκαιρίες καριέρας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ