Νέα

Εντός του 1ου εξαμήνου η σύμβαση για τα ψηφιακά διόδια

diodia

Στη δεύτερη και τελική φάση εισήλθε ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση Συστήματος Ηλεκτρονικών Αναλογικών Διοδίων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Ουσιαστικά ξεκίνησε το δεύτερο και τελικό στάδιο για την εγκατάσταση ενός πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους ανά την Ελλάδα.

Το έργο αφορά στην εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων, δορυφορικής τεχνολογίαςΣύμφωνα με τις εκτιμήσεις του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η σχετική σύμβαση θα έχει υπογραφεί εντός του 1ου εξαμήνου του 2019. Μετά από την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, όπως διευκρίνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, στη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή, έχουν προεπιλεγεί πέντε κοινοπραξίες, “στις οποίες συμμετέχουν εταιρείες με αναγνωρισμένη διεθνώς εμπειρία στην εγκατάσταση παρόμοιων συστημάτων, καθώς επίσης και ισχυροί ελληνικοί όμιλοι”.

Σύμφωνα με το συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς θα αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων αδιάλειπτης ροής (free - flow), με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά και αναλογικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης. Εξαιρέσεις θα αποτελέσουν η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και η Ζεύξη Πρέβεζας - Ακτίου, στις οποίες, όμως, επίσης θα γίνεται ηλεκτρονικά η χρέωση του διόδιου τέλους. 

Χρεώσεις
Συγκεκριμένα, θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών, ήτοι:

- Τα επαγγελματικής χρήσης οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια "Εποχούμενη Συσκευή" (On Board Unit - OBU), που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS).

- Τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδο από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading).

Η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών, ενώ για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο (είσοδος - έξοδος). Μετά από την είσπραξη του διόδιου τέλους, τα στοιχεία θα διαγράφονται από το σύστημα για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. 

GPS στην Τροχαία
Στο μεταξύ, σε ψηφιακούς δρόμους οδεύει και η ελληνική αστυνομία και συγκεκριμένα, η Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης. Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της HELLASTRON - Ελληνικές Υποδομές και Οδοί με Διόδια, παραδόθηκαν στο Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας 100 φορητές συσκευές GPS.

“Στην προσπάθεια της Πολιτείας για την μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων και ιδίως του αριθμού των θανάτων των εμπλεκομένων σε αυτά, είναι πρωταρχικής σημασίας η πλήρης και έγκυρη καταγραφή των βασικών στοιχείων των οδικών τροχαίων ατυχημάτων. Η καταγραφή αυτή πραγματοποιείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Τροχαίας βάσει του Δελτίου Οδικού Τροχαίου Ατυχήματος (ΔΟΤΑ), το οποίο συμπληρώνεται για κάθε ατύχημα”, εξηγεί σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο. Όπως διευκρινίζει, είναι απολύτως αναγκαίος ο ακριβής προσδιορισμός της θέσης του ατυχήματος, προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο οδικής ασφαλείας μέσω της συγκέντρωσης των επενδύσεων στα οδικά τμήματα στα οποία παρατηρείται υψηλή συγκέντρωση ατυχημάτων ή/και όπου υπάρχουν οι περισσότερες δυνατότητες μείωσης των ατυχημάτων.

Ειδικά για το Διευρωπαϊκό Οδικό Δίκτυο, η παραπάνω ακριβής καταγραφή είναι καθοριστική για την κατάταξη των οδικών τμημάτων υψηλής συγκέντρωσης ατυχημάτων και την κατάταξη της ασφάλειας στο εν λειτουργία οδικό δίκτυο, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των Ευρωπαϊκών Οδηγιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ